li
door limboos Feb 23, 2012 om 15:55
Garantie & verzekeringen

Wij schade, tegenpartij niet avp verzekerd

Wij hebben een camper, beperkt casco verzekerd.
Stond voor de deur, komt mijn buurman aan de deur dat een buurjongen deze aan het bewerken was met een ijzeren staaf.
Ik naar zijn ouders moeder doet open, ik doe mijn verhaal, zij haalt kind binnen en daar stond ik dus (moeder spreekt geen nederlands)
Vader aangesproken daarna, doe maar via verzekering, oke.....na lang wachten nog steeds geen papieren, ik mijn eigen verzekering papieren gevraagd, alles in gevuld, camper laten taxeren 1500 euro schade, vader heeft handtekening gezet, polisnummer erop gezet van hem die ik had gekregen.
Mijn verzekering belt verkeerd polis nummer( is van opstal verz huis van hun huis)
In de loop van maanden steeds gevraagt naar goede polis nummer, krijgen als antwoord, ja komt goed, komt wel...................
Vorige week weer gebelt met vader, worden we bedreigt door de telefoon dat we niet meer aan de deur moeten komen, anders loopt het niet goed af met ons.
Politie gebeld, melding gedaan, politie is geweest bij ons en bij de tegenpartij, hij heeft beloofd dat hij met zijn verzekering zal gaan praten. Hij heeft dus geen avp verzekering.
Gister stond hij aan de deur, wilde praten met mijn man, de vrouw was niet welkom.
Mijn man is zo geintimideerd door hem, dat als hij de politie weer inschakeld het niet goed zou komen.
Vader wil schade zien, wil zelf bepalen of de schade relevant is anders betaald hij niet.
Ik wil alles via verzekering regelen, ik wil schade expert laten komen en politie mee komt dan. Mijn verzekering vind dit goed, maar tegenpartij niet.
Ik weet dat die buurman erg agressief is en wil geen enkel risico nemen.
Wat kan ik verder doen, mijn allerlaatste is een rechtzaak ervan maken.
Wie weet wat ik nog kan doen..............

8840 42 Rapporteer

vladja
door vladja - Feb 23, 2012 om 16:06
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Ik betwijfel of een AVP-verzekering (als die afgesloten was) de schade uitbetaalt. Dit is regelrecht vandalisme en geen ongelukje. Met opzet veroorzaakte schade wordt natuurlijk niet gedekt door een verzekering.

Hoe oud is die buurjongen?

Vladja

mahadma
door mahadma - Feb 23, 2012 om 16:07
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Maar een idee, maar zou een persoon die én nederlands spreekt én de taal van de vader als een intermediair kunnen optreden om het probleem op te lossen, eventueel in bijzijn van een wijkagent? Dit is m.i. de meest vredelievende poging mogelijk. Als de schade al is hersteld kan dit uiteraard niet meer worden getoont, maar "vader" moet de schade door het gedrag van zijn zoon wel vergoeden, al of niet via een verzekering dan wel privé. Het is te bar voor woorden dat u zomaar uw bezittingen moet laten vernielen voor de gein en omdat er geen verzekering is het zomaar "gelaten" moet worden. En of het nu een allochtoon of een autochtoon persoon is doet niet terzake. Dreigen mag niet.

li
door limboos - Feb 23, 2012 om 16:12
10 Antwoorden / 1 Vragen

Vader verstaat heel goed nederlands en weet heel goed waar het over gaat, wijkagent is al ingeschakelt en geprobeert te bemiddelen, zegt dat verzekering moet dat regelen, verzekering, zegt oke, maar we weten niet waar wij moeten claimen( geen polisnummer) op brieven wordt niet gereageerd van tegenpartij.
Op het adres van tegenpartij staan ook geen verdere verzekeringen.
Die vader heeft zijn handtekening al gezet onder het schade formulier, maar............

li
door limboos - Feb 23, 2012 om 16:16
10 Antwoorden / 1 Vragen

Buur jongen was op het moment van schade 4 jaar.
Ook meerdere buren hebben schade aan hun autoos, maar die hadden helaas geen getuigen ( ik gelukkig wel )
Het is nogal een ruig en onhandelbaar jongetje................helaas !

vladja
door vladja - Feb 23, 2012 om 16:20
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Dan kan het wel onder de verzekering vallen, maar die moet dan wel afgesloten zijn.

Het opgegeven polisnummer bleek van een opstalverzekering te zijn. Zit daar een tussenpersoon op of is het direct afgesloten verzekering? Bij wie loopt die opstalverzekering?

Vladja

li
door limboos - Feb 23, 2012 om 16:30
10 Antwoorden / 1 Vragen

Het enigstewat ik weet dat het de snsbank was

vladja
door vladja - Feb 23, 2012 om 16:46
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Die zal dan wel daar afgesloten zijn vanwege de hypotheek. Ook omdat daar geen andere verzekeringen lopen.

Zonder op enige manier te discrimineren het volgende. Vaak worden verzekeringen door mensen met een buitenlandse achtergrond afgesloten via een tussenpersoon met dezelfde achtergrond. Die regelt dan alles. Want er loopt natuurlijk ook een inboedelverzekering en waarschijnlijk ook een autoverzekering. Je moet er dus achter zien te komen wie die tussenpersoon is.

Heeft hij een auto?

Vladja

li
door limboos - Feb 23, 2012 om 17:49
10 Antwoorden / 1 Vragen

Ja hij heeft een auto, die staat op naam van de zaak die hij samen met zijn broer heeft.

vladja
door vladja - Feb 23, 2012 om 18:01
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Als jouw verzekering mee wil werken, kan die - via het kenteken - uitvinden waar die auto verzekerd is en op die manier kan je uitvinden of er en wie de tussenpersoon is.

De politie kan dat ook, maar ik denk niet dat die daar aan willen meewerken i.v.n. de privacy-wetgeving.

Als de tussenpersoon geen info geeft, stuur je daar een aansprakelijkstelling naar toe met het verzoek deze door te sturen aan de AVP-verzekeraar.

't Is een omweg, maar het houdt voorlopig het directe contact af.

Vladja

li
door limboos - Feb 23, 2012 om 18:11
10 Antwoorden / 1 Vragen

Toevallig heb ik dat vanmiddag gedaan, ik heb hierop nog niets gehoord van mijn verzekering,dus zal dat 1 dezer dagen wel horen denk ik.

Vanmiddag kort gesloten met mijn verzekering, dat we van onze kant een expert laten komen, als deze komt dat de buurman hier ook bij aanwezig mag zijn ( met politie medewetend waar en wanneer), de definitieve schade laten taxeren en als hij dat wil betalen kan dat ( ik ben erg positief ingesteld ahum)

Ik hou jullie op de hoogte en alle tips ed zijn ook nog altijd welkom

gr H

sw
door swat1500 - Feb 23, 2012 om 21:58
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Als u geen rechtsbijstandsverzekering heeft hoeft u van uw verzekeraar behalve wat tips niets te verwachten. U moet dan zelf actie ondernemen.

De ouders van het betreffende knaapje zijn aansprakelijk voor de schade die het kind aanricht. Als zij een AVP verzekering hebben dan zal die de schade vergoeden. Als zij die (kennelijk) niet hebben dan zullen zij de schade persoonlijk moeten vergoeden.

U dient middels een officiele schade-expert de schade te laten vast stellen. Vervolgens stelt u de ouders per aangetekende brief met een kopie van het schade rapport aansprakelijk voor de schade en geeft hen een termijn waarbinnen zij tot betaling moeten overgaan. Uiteraard moet u hen wel in de gelegenheid stellen een contra-expertise uit te voeren.

Reageert men niet binnen de gestelde termijn dan zult u een deurwaarder moeten inschakelen en (in het uiterste geval) de ouders voor de rechter moeten dagen om vergoeding van de schade af te dwingen.

De politie kan in dit geval, gezien de leeftijd van de dader, uitsluitend een bemiddelende rol spelen en die houdt op als een van de partijen zich aan zijn verantwoordelijkheden onttrekt. U moet het dan in het civiele recht zoeken.

vladja
door vladja - Feb 24, 2012 om 09:51
8293 Antwoorden / 27 Vragen

swat,

Er is al lang aansprakelijk gesteld.

De vraag gaat of er een AVP verzekering is, etc.

Lees de vraag nog eens!.

Vladja

mickie
door mickie - Feb 24, 2012 om 13:04
111 Antwoorden / 33 Vragen

Als u geen rechtsbijstandverzekering heeft kunt u ook contact opnemen met het juridisch loket. Daar kun je kosteloos mee chatten, heb ik ook gedaan deze week ivm met ons probleem.

hammond
door hammond - Feb 24, 2012 om 13:32
122 Antwoorden / 15 Vragen

Het is in ieder geval een gelukje dat deze man een eigen zaak heeft. Als hij inderdaad geen verzekering heeft,kan hij niet beweren dat hij geen geld heeft om het bedrag uit zijn eigen zak te betalen. Misschien eens een aangetekende brief aan zijn bedrijf zenden,dat je hem aansprakelijk stelt ???

vladja
door vladja - Feb 24, 2012 om 13:43
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=hammond schreef op vrijdag 24 feb 2012, 13:32]Het is in ieder geval een gelukje dat deze man een eigen zaak heeft. Als hij inderdaad geen verzekering heeft,kan hij niet beweren dat hij geen geld heeft om het bedrag uit zijn eigen zak te betalen. Misschien eens een aangetekende brief aan zijn bedrijf zenden,dat je hem aansprakelijk stelt ???

Een aangetekende brief aan zijn eigen bedrijf?????? Zodat zijn eventuele werknememers (als ze de brief al zien) kunnen roepen FOEI BAAS????

Vladja

mahadma
door mahadma - Feb 24, 2012 om 13:53
11569 Antwoorden / 51 Vragen

De vader heeft een eigen bedrijf. Het is maar een gedachte, maar zou het bedrijf van deze man de schade niet kunnen herstellen?

bvandenb
door bvandenb - Feb 24, 2012 om 13:59
95 Antwoorden / 14 Vragen

waarborgfonds en in dit geval misschien zelfs ook wel het schadefonds, want je bent bedreigd en dat is heel erg, maakt je slachtoffer van psychische druk e.d.
www.wbf.nl/ | www.schadefonds.nl/

Aangifte van vernieling doen? Kind kan niet gestraft worden of betalen, ouders wel.

vladja
door vladja - Feb 24, 2012 om 14:02
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=mahadma schreef op vrijdag 24 feb 2012, 13:53]De vader heeft een eigen bedrijf. Het is maar een gedachte, maar zou het bedrijf van deze man de schade niet kunnen herstellen?

Plaatwerk en spuiten is echt vakwerk en niet iets wat iedereen kan. Garagebedrijven en dealers besteden zelf ook dat werk uit een specialisten.

Vladja

mahadma
door mahadma - Feb 24, 2012 om 14:06
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Vladja,

dat is waar, maar wat voor soort bedrijf heeft de "vader"?

hammond
door hammond - Feb 24, 2012 om 14:07
122 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=vladja schreef op vrijdag 24 feb 2012, 13:43][quote=hammond schreef op vrijdag 24 feb 2012, 13:32]Het is in ieder geval een gelukje dat deze man een eigen zaak heeft. Als hij inderdaad geen verzekering heeft,kan hij niet beweren dat hij geen geld heeft om het bedrag uit zijn eigen zak te betalen. Misschien eens een aangetekende brief aan zijn bedrijf zenden,dat je hem aansprakelijk stelt ???

Een aangetekende brief aan zijn eigen bedrijf?????? Zodat zijn eventuele werknememers (als ze de brief al zien) kunnen roepen FOEI BAAS????

Vladja

Zijn werkmemmers zoals jij ze noemt interesseren mij geen zak.

mahadma
door mahadma - Feb 24, 2012 om 14:59
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Wildy,

een beetje minder kan ook wel.

el
door elsels - Feb 24, 2012 om 15:16
34 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma, het is wel cru gesteld maar ik de praktijk werkt het wel zo.
Zetten we er toch een batterij hulpverleners op !!!!!
Het is een feit dat wij Nederlanders niet voor elkaar krijgen wat buitenlanders wel kunnen. Helaas, maar het is niet anders.

vliegenderob
door vliegenderob - Feb 24, 2012 om 15:20
292 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=vladja schreef op vrijdag 24 feb 2012, 13:43]
Een aangetekende brief aan zijn eigen bedrijf?????? Zodat zijn eventuele werknememers (als ze de brief al zien) kunnen roepen FOEI BAAS????

zouden de werknemers de (privé) post van de baas lezen?

marjon1
door marjon1 - Feb 24, 2012 om 15:35
284 Antwoorden / 3 Vragen

Klinkt hier een PVV geluid?
Gaat een probleem toch nog ontaarden in een racistische discussie!!

Ongeacht de afkomst. Het blijft oppassen als het asociaal volk betreft want je woont er wel naast en ze kunnen je het leven helaas behoorlijk zuur blijven maken. Ik weet ook wel dat er reacties komen dat je het er niet bij moet laten zitten en dat vind ik uiteraard ook, maar als ze verkeerd willen en ze je straks blijven treiteren wat heb je dan. Weet dat de politie niet veel kan doen aan terreur, die komen pas in aktie als het te laat is en je allang overspannen bent van alle stress en bedreigingen.
Ik wens jullie heel veel sterkte maar laat het niet uit de hand lopen, het is het niet waard.

vladja
door vladja - Feb 24, 2012 om 15:45
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=bvandenb schreef op vrijdag 24 feb 2012, 13:59]waarborgfonds en in dit geval misschien zelfs ook wel het schadefonds, want je bent bedreigd en dat is heel erg, maakt je slachtoffer van psychische druk e.d.
www.wbf.nl/ | www.schadefonds.nl/

Aangifte van vernieling doen? Kind kan niet gestraft worden of betalen, ouders wel.

Het Waarborgfonds vergoedt alleen schade als aangetoond kan worden dat de schade is veroorzaakt door een ander gemotoriseerd voertuig, dat óf onbekend is gebleven, óf niet verzekerd is.

Het Schadefonds geeft een tegemoetkoming bij geweldsmisdrijven met ernstig letsel. Dit is bijvoorbeeld diefstal met geweld, straatroof, bedreiging met een wapen, mishandeling, verkrachting, maar ook huiselijk geweld, stalking of incest.

Voor je de www-adressen geeft, kan je beter eerst even zelf op de site kijken, of die van toepassing is,

Vladja

wo
door woodwood - Feb 24, 2012 om 16:01
15 Antwoorden / 2 Vragen

Als de vader alleen maar aggressief kan reageren op al uw vriendelijke verzoeken, wat let u dan om enkele vrienden uit te nodigen en dan eens samen naar de buurman om je verhaal te halen, en zeg nu niet dat aggressie aggressie uitlokt, ik heb zelf ondervonden dat het WEL werkt.

li
door limboos - Feb 24, 2012 om 16:03
10 Antwoorden / 1 Vragen

De laatste ontwikkeling: morgen halen wij de camper hierheen, hij komt kijken, wil dan gelijk contant afhandelen, als hij vind dat het gegrond is ( ik ben te weten gekomen dat volgens hen de schade is aangebracht door een plastic buisje), nou stond er zelf bij dat het met een ijzeren buis is toe gebracht ( zo;'n duwbuis van een driewieler ook getuige heeft dit gezien.
Gaat hij niet akoord, wordt maandag gelijk expert van onze kant ingeschakelt en civiele procedure opgestart, dat kost hem dan veel meer !!!!!!!
Dat zal hem dan ook duidelijk worden gemaakt morgen.

Hij heeft met zijn broer een shoarma/broodjes/pizza enz zaak, dus denk dat het met die produkten de camper niet vakkundig wordt gemaakt, misschien eventjes als je wat knoflooksaus ertegen smeert, maar met deze regen ligt het er zo weer af........

Ik zou zeggen, morgen even hard voor me duimen en zodra ik meer weet, laat ik het hier weten !!

bedankt in ieder geval iedereen met goede tips en medeleven

mvg H

hammond
door hammond - Feb 24, 2012 om 16:07
122 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=vliegenderob schreef op vrijdag 24 feb 2012, 15:20][quote=vladja schreef op vrijdag 24 feb 2012, 13:43]
Een aangetekende brief aan zijn eigen bedrijf?????? Zodat zijn eventuele werknememers (als ze de brief al zien) kunnen roepen FOEI BAAS????

zouden de werknemers de (privé) post van de baas lezen?Ik ben bang van niet.Ik heb de indruk dat deze man zijn eigen post niet eens leest.

frits
door frits - Feb 24, 2012 om 20:49
146 Antwoorden / 5 Vragen

Als ik deze rubriek lees kan ik mij indenken waarom de PVV zoveel stemmen krijgt !

li
door limboos - Feb 25, 2012 om 00:14
10 Antwoorden / 1 Vragen

@wimmi20, om u vraag te beantwoorden, ja dit is een stukje service van onze verzekering, die ons met hand en tand bij staat ook al zijn wij daar niet voor verzekerd, er bestaan ook goede verzekeringsagenten.

Hoop zo uw vraag na behoren te hebben beantwoord

en als u misschien ook zaterdagmiddag even voor mij een duimpje wil draaien.............

mvg H

li
door limboos - Feb 25, 2012 om 15:32
10 Antwoorden / 1 Vragen

Ja daar was ik weer, helaas helaas...............................
HIJ vindt 20 a 20 kleine deukjes en krassen geen schade.............dus hij vergoed het niet.
Ik heb hem gezegt dat ik er werk van ging maken en dat intresseerde hem niets.
Dus maandag alles op gang zetten, expert laten komen van onze kant verzekering en civiele procedure opstarten dan maar, wij hebben onze goede wil getoond.

Als iemand nog goede tips heeft......

gr H

vladja
door vladja - Feb 25, 2012 om 15:35
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Heb je kunnen uitvinden of hij een tussenpersoon heeft aan de hand van de autoverzekering?

Vladja

li
door limboos - Feb 25, 2012 om 15:39
10 Antwoorden / 1 Vragen

Heb nog niets van de verzekering gehoord, heb straks gebeld maar ze waren er niet.
Maandag gelijk bellen maar.

bedankt nog !

vladja
door vladja - Feb 25, 2012 om 15:43
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Hij heeft een eigen bedrijf, dus ik ga er maar vanuit dat hij dan toch wel een Aansprakelijkheidsverzekering Voor Bedrijven heeft afgesloten. Dan is een kleine stap om ook een AVP te hebben. Zeg ik optimistisch.

Vladja

marjon1
door marjon1 - Feb 25, 2012 om 15:43
284 Antwoorden / 3 Vragen

Fijn te horen dat uw verzekering toch meewerkt.
Heel veel succes en ben heel benieuwd hoe dit af gaat lopen.

li
door limboos - Feb 25, 2012 om 15:47
10 Antwoorden / 1 Vragen

Ik hou jullie op de hoogte.
Hebben nu wel erg boze buurman, we zullen zien........

We laten het er niet bij zitten in ieder geval.

gr H

mahadma
door mahadma - Feb 25, 2012 om 16:03
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Zonder wraak gevoelenss te willen opwekken, maar hoe voelt de buurman zich als er schade aan zijn bedrijfje ontstaat? Is dat dan anders als zijn zoontje schade maakt bij een ander? Laat hij het er dan ook bij zitten? Ik denk het niet.

wimmi20
door wimmi20 - Feb 26, 2012 om 00:45
2154 Antwoorden / 7 Vragen

De problemen en pleziertjes met campers is echt niet van de laatste tijd.
In diverse grote steden zijn hier zelfs straten naar genoemd.
U gelooft me niet ?
Klop bij Google maar eens in camperstraat.
U zult verbazingbluft staan !

ag
door agapon - Feb 26, 2012 om 14:52
115 Antwoorden / 0 Vragen

Indien er een recht bijstandverzekring in Uw bezit is, zou ik uit handen geven en deze het laten oplossen. Indien die er niet is advies aanvragen via een juridisch loket die kan dan de juiste weg aanreiken.
Getuige te over, buurman, politie, wijkagent aan al die personen is het al toegegen, wordt het een zaak komen ook de gerechtskosten voor deze persoon.
Zou hem hiervan informeren en confronteren met de consequenties van gevolg schade zoals rechtbank, advokaat enz.

wimmi20
door wimmi20 - Feb 27, 2012 om 16:26
2154 Antwoorden / 7 Vragen

[edit redactie: offtopic verwijderd]

En nog een zeer dringende vraag aan TS : waarom heeft u het steeds over uw verzekeringspapieren en uw verzekering.
Uw verzekering heeft toch niets met deze schade te maken ?
Uw camper is toch beperkt casco verzekerd ?
Deze schade valt daar kennelijk niet onder.
Kan iemand even nakijken of ik nog on topic zit ?

Redacteur
door Redacteur - Feb 27, 2012 om 16:41
1057 Antwoorden / 62 Vragen

De redactie heeft een groot aantal offtopic reacties verwijderd. Graag weer ontopic reageren.

ag
door agapon - Feb 27, 2012 om 19:37
115 Antwoorden / 0 Vragen

de redacteur heeft tenminste begrepen dat opruiende taal richting buitenlanders etc niet thuis hoort in deze rubriek. Goed gezien. Houd je bij de feiten en ga geen onzin vertellen die niet ter zake doende is en bovendien inhoudelijk nergens op slaat nog betrekking heeft op het onderwerp.