frankdh
door frankdh Jan 30, 2018 om 10:41
Garantie & verzekeringen

Woonlasten beschermingsplan verzekering

Hallo,

Ik had blijkbaar een woonlasten beschermingsplan verzekering lopen. Deze is nu beëindigd per 31-12-2017, ik ontving hier een brief over. Nu wist ik nooit dat ik deze verzekering had. Maar goed dit maakt verder ook niet uit voor mijn vraag.
Ik ben een geruime tijd werkloos geweest en kon dus op deze verzekering claimen, aangezien ik nooit geweten heb dat ik deze verzekering had, heb ik dus ook nooit geclaimed. Maar nu lees ik het volgende in hun voorwaarden:

Volgens de wet, verjaart het recht op een uitkering na 3 jaar. Heeft u recht op een uitkering? Geeft u dit dan binnen drie jaar nadat dit recht ontstaat, aan ons door. Zo voorkomt u dat het recht op een uitkering verjaart.

Kan iemand mij vertellen of dit ook geldt nu mijn polis is beëindigd?
Zoals ik het lees kan ik dus nog met terugwerkende kracht claimen op de polis...? Of kan ik nu fluiten hiernaar aangezien mijn polis is verlopen?

Alvast dank.

974 5 Rapporteer

ju
door juliomariner - Jan 30, 2018 om 10:46
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zou het in ieder geval proberen, nee heb je ja kun je krijgen.

tijger1
door tijger1 - Jan 30, 2018 om 11:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt in ieder geval goudgeld voor die verzekering betaald, doodzonde.

De vraag is natuurlijk wanneer u voor het laatst werkloos was. Korter dan drie jaar geleden? Per omgaande claimen. Doe dat vooral schriftelijk en aangetekend.

U zult overigen wel aan meer voorwaarden moeten voldoen.

frankdh
door frankdh - Jan 30, 2018 om 11:24
3 Antwoorden / 2 Vragen

31 mei 2015 werkloos geworden en 20 maart 2017 weer een baan gekregen. Dus ik val nog binnen deze 3 jaar :-)

Ja dat zal best wel weer dat je aan meer voorwaarden moet voldoen, al kan ik deze niet zo snel uit de voorwaarden halen. Maar goed ik ga aan de slag.

Dank voor uw antwoorden allen.

tijger1
door tijger1 Jan 30, 2018 om 12:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Succes gewenst.

ro
door ron503 - Jan 30, 2018 om 14:07
1229 Antwoorden / 0 Vragen

U had wel kunnen weten dat u die verzekering heeft afgenomen en wat de voorwaarden inhielden. Zodra u werkloos zou worden kon u aanspraak maken op die totaal onnuttige verzekering maar u heeft dat niet gedaan en daarmee is het eigenlijk einde oefening want u heeft toen u werkeloos werd geen contact met de verzekeraar opgenomen en dus is er geen sprake van een claim achteraf.

ju
door juliomariner Jan 30, 2018 om 18:33
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Als ik TS mag geloven  vervalt een claim wettelijk na 3 jaar. Hij zou dus wel achteraf kunnen claimen

boppe1943
door boppe1943 - Jan 30, 2018 om 16:36
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Vreemd verhaal! U zou toch moeten weten of u die verzekering wel of niet had? Werd er maandelijks geen premie betaald dan? Nooit post gekregen van uw verzekeraar?
Neem contact op met dat bedrijf en stel daar uw vraag. Dan komt u er gauw genoeg achter of er een fout is gemaakt, maar kijk eerst even uw administratie na.

tijger1
door tijger1 Jan 30, 2018 om 16:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Meestal is dat in de vorm van een koopsom die bij voorbaat gestort wordt.