Ziekenhuis dateert factuur verkeerd.
Mijn dochter moet haar zorg no-claim terug betalen over 2006. zij is in december 2006 voor de eerste keer bij een specialist in een ziekenhuis geweest en kwam in februari 2007 voor een behandeling. Nu neemt het ziekenhuis de datum in december 2006 als factuurdatum,zodat mijn dochters no-claim voor dat jaar vervalt en zij het weer terug moet storten. Desgevraagd zei iemand van het ziekenhuis dat men gewoon is de eerste keer als factuurdatum te gebruiken en dat daar niet aan te tornen valt.Ze is in 2007 meerdere keren daar geweest zodat ze de no-claim toch al kwijt was.
Als ze in december 2006 voor de eerste keer geweest is voor een behandeling die in 2007 is voortgezet, is dit geheel terecht. Ze heeft tenslotte in 2006 bij de specialist geweest, dus waarom zouden ze een andere datum gaan hanteren? De noclaim is hun probleem niet...
In december was het een consult wat al apart gefactureerd was, pas in februari is ze behandeld.Dus dan zou je verwachten dat dat op februari gedateerd wordt.
Als het consult van december 2006 ook in 2006 was gefaktureerd, dan is ze daardoor toch al haar no claim kwijt of zie ik dat nou verkeerd?
Sinds de invoering van de dbc's bij de ziekenhuizen is de manier van facturatie veranderd: de eerste datum van binnenkomst geldt, niet de datum van behandeling. De polisvoorwaarden van 2008 van de meeste zorgverzekeraars lichten dit ook beter toe dan in voorgaande jaren. Maar dezelfde regels gelden. Dit is de wet.
Een DBC loopt een jaar, dus dec 2006 / dec 2007. Het wordt gekort op haar no-claim van 2006. Zij heeft in maart 2007 haar no/claim over 2006 teruggehad.Omdat het DBC pas afgesloten is na een jaar in dec.2007 heeft zij ten onrechte teveel teruggehad. En dat moet zij terug betalen.Heeft zij in 2007 geen andere zorg gebruikt en is zij in december 2007, na het aflopen van dat DBC/jaar niet meer geweest dan krijgt ze haar volledige no/claim over 2007 terug wel terug. Is zij na die afloopdatum wel geweest dan wordt er een nieuw DBC gestart, deze wordt dan na een jaar weer afgesloten. En dat betekent dan dat zij ook weer terug zou moeten betalen omdat dat dan nog niet in mindering is gebracht op haar no/claim teruggave over 2007.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer