po
door poldermolen Nov 3, 2017 om 10:21
Garantie & verzekeringen

Zijn er meer mensen die op basis van camera beelden toch geen schadevergoeding krijgen?

Wij hebben op een parkeerplaats bij van der valk schade aan onze auto opgelopen door een tot dan toe onbekende andere bestuurder. bij navraag bleken er camera beelden beschikbaar die via de aangifte vrij werden gegeven aan de politie. Na contact te hebben gezocht met AEGON voor reparatie a € 1000,00. kreeg ik te horen dat ze beelden gingen opvragen maar dat ik de auto kon laten repareren. Na reparatie kreeg ik het bericht dat Eagon geen kenteken kon zien op de beelden en dat ik bij wijze van coulance alleen mijn eigen risico hoefde te betalen. Ik heb de politie gebeld en volgens hun was het kenteken heel helder in beeld en zij hebben mij uiteindelijk in contct gebracht met de bestuurder van het andere voertuig.

Mijn conclusie is dat EAGON op deze manier probeert geld te verdienen door te doen alsof het niet herkenbaar is. Als zij dit bij 1000 klanten doen hoef ik niet voor te rekenen hoeveel dit oplevert.

Dit riekt naar oplichting/valsheid in geschrifte.

met vriendelijke groet,
ronald Zeevat

10376 14 Rapporteer

hutch
door hutch - Nov 3, 2017 om 10:50
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Elke verzekeringsmaatschappij zal al het mogelijke doen om niet te hoeven uitkeren.
De meeste claims worden direct afgewezen. Van de personen die hier niet mee eens zijn en dat ook aangeven, worden weer een aantal afgewezen en een aantal worden dan wel in gelijk gesteld en krijgen hun geld.

En zo gaat dat verder. M.a.w. de aanhouder wint.... tenminste als u gelijk heeft. Ook verzekeringsmaatschappijen zullen desnoods 'liegen en bedriegen', als zij maar niet hoeven uit te keren.

U moet doorzetten en sowieso aangifte doen van doorrijden na aanrijding (= een misdrijf). Zelfs bij de politie moet men met dergelijke aangiftes doorzetten.

Succes.

crewmember
door crewmember Nov 3, 2017 om 16:22
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Wigenlijk zouden we ook aangifte moeten doen tegen AEGON voor valsheid in geschrifte.  Helaas kan je als consument niet op tegen het Advocaten leger van zón grote maatschappij. En is de kans deze zaak te winnen dus erg klein.

aurora1
door aurora1 Nov 29, 2017 om 15:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

"We"? En aangifte?

tijger1
door tijger1 - Nov 3, 2017 om 10:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja hoor, oplichting en valsheid in geschrifte.

Hebt u een WA+casco verzekering? Stel die tegenpartij aansprakelijk, doe aangifte bij de politie wegens doorrijden na een aanrijding zonder zich bekend te maken.

Maak dat sommetje ook nog eens bij 100.000 klanten.

Ge
door Genee - Nov 3, 2017 om 11:01
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien iets voor de belbus, of het programma Kassa.
Dit is te gek voor woorden.

ne
door neodutchio - Nov 3, 2017 om 12:50
5165 Antwoorden / 12 Vragen

In hoeverre verdiend Aegon aan u als ze een groot gedeelte moeten uitkeren? Als zij wel zekerheid hadden van een kenteken was het hele bedrag te verhalen en kost het hun dus geen geld.

Ge
door Genee Nov 3, 2017 om 12:57
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Behalve als de tegenpartij ook bij hun verzekerd is.

lo
door lovewinnie Nov 26, 2017 om 09:57
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Indd wat als tegen partij ook bij hun verzekerd is. Dan zijn ze op deze manier goedkoper uit

ne
door neodutchio Nov 26, 2017 om 11:59
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Spuit 11?

me
door mercedesbowie - Nov 3, 2017 om 13:23
6 Antwoorden / 8 Vragen

Als Aegon de schade zou kunnen verhalen, zouden zij dit ook wel doen.
heb eens wat meer vertrouwen in uw verzekeringsmaatschappij.
zoals de Waard is??????

crewmember
door crewmember Nov 3, 2017 om 16:23
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Vertrouwen in grote bedrijven?  Het is 2017, met de huidige wereldmarkt kan dit echt niet meer.

wi
door wimvandezandt Nov 3, 2017 om 17:47
10 Antwoorden / 4 Vragen

Heb wat meer vertrouwen? Wat een rare opmerking. Het kenteken was volgens de politie te lezen en AEGON beweert van niet. Hoe kun je dan AEGON vertrouwen?

ge
door gewicht Nov 3, 2017 om 19:22
170 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad een zeer vreemde zaak dat AEGON zegt geen kenteken te kunnen aflezen terwijl dit volgens de politie helder in beeld was.
Blijkbaar kon de politie aan de hand het zichtbare kenteken dus ook de bestuurder achterhalen. De politie heeft zelfs als een soort tussenpersoon bemiddeld.  Dus wie belazerd nu de boel ? Naar mijn mening wel degelijk AEGON.

Grunnen.
door Grunnen. - Nov 3, 2017 om 13:48
509 Antwoorden / Vragen

Bij een allrisk verzekering betaal je altijd eigen risico als  er geen dader is .Dus is het m.i. keurig afgehandeld door Aegon.Hoezo zou Aegon er geld aan verdienen.U opmerking dat het oplichting/valsheid in geschrifte is ,is een zware beschuldiging die als ik jou was snel zou gaan intrekken.

Gr
door Grunn1 Nov 3, 2017 om 16:41
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik heb een allrisk verzekering zonder eigen risico dus hoezo altijd eigen risico?

wi
door wimvandezandt Nov 3, 2017 om 17:48
10 Antwoorden / 4 Vragen

Er is wél een dader te vinden. Het kenteken is bekend, toch?

ge
door gewicht Nov 3, 2017 om 19:26
170 Antwoorden / 1 Vragen

Precies.

Grunnen.
door Grunnen. Nov 3, 2017 om 20:12
509 Antwoorden / Vragen

Goed lezen is een kunst. kenteken is niet bekend.

Grunnen.
door Grunnen. Nov 3, 2017 om 20:24
509 Antwoorden / Vragen

@ Epcot  Gefeliciteerd met je 100% allrisk verzekering hoor .Dat bedrag zit bij jou dus verwerkt in de premie. TS heeft dus wel eigen risico.

1paul
door 1paul - Nov 3, 2017 om 15:54
3173 Antwoorden / 0 Vragen

geef het kenteken door aan aegon, als het kan via de politie...

koekeloer
door koekeloer - Nov 3, 2017 om 16:31
562 Antwoorden / 18 Vragen

En wat is nu Uw vraag ?

Ro
door Rob1960 - Nov 3, 2017 om 16:46
3 Antwoorden / Vragen

Je mag de verzekering nooit oplichten.
De verzekering mag jou wel oplichten.
Ze zullen het afdoen als een foutje.

tijger1
door tijger1 Nov 3, 2017 om 17:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Onzin.

ne
door neodutchio Nov 3, 2017 om 17:38
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Dus u beticht Aegon nu van oplichting? Ik hoop voor u dat u daar geen verzekeringen hebt lopen.

jo
door jorisw Nov 3, 2017 om 17:56
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is dat toch altijd voor een irritant Calimero gedrag van veel mensen als het om verzekeringen gaat. Dat mensen denken dat verzekeraars alles doen om niet uit te hoeven keren komt domweg omdat veel mensen de dekking helemaal niet kennen van hun verzekeringen omdat ze te beroerd zijn om die paar A4-tjes even te lezen.

En ik hoop echt dat bedrijven eindelijk eens een keer hun juristen op dit soort lui zetten die bedrijven ten onrechte beschuldigen.

sw
door swat1500 - Nov 3, 2017 om 19:45
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Kennelijk heeft Aegon een slechte kwaliteit beelden gekregen. Overigens vraag ik mij af hoe zij de beelden hebben gekregen. De politie mag deze beelden namelijk niet opvragen.

Grunnen.
door Grunnen. Nov 3, 2017 om 20:09
509 Antwoorden / Vragen

Nou ga er maar vanuit dat het een eenzijdig verhaal is en TS er geen moeite mee heeft om er iets bij te fantaseren.Eigenlijk wordt er in dit geval geen vraag gesteld en zijn alle antwoorden overbodig.

aurora1
door aurora1 - Nov 3, 2017 om 21:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor de mededeling.
Doe aangifte.
Schakel uw rechtsbijstand in.
Oplichting en valsheid in geschrifte?
Vliegt u niet een beetje uit de bocht?
En wat denkt u ermee op te schieten als "er meer mensen zijn...etc."?

Er
door ErikVries1978 - Nov 18, 2017 om 13:17
1 Antwoorden / Vragen

Dit zou wel erg schandalig zijn mocht het kenteken gewoon door de bewakingscamera [edit link] in beeld zijn gebracht. Ik zit zelf gelukkig niet meer bij Aegon... Lang geleden al weggegaan.

Veel succes!

hutch
door hutch Nov 18, 2017 om 15:34
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Wat heeft @erikvries1978 met de door hem, via een linkje, vermelde website te maken? Op meerdere websites maakt hij de laatste dagen indirect, verpakt in een verhaaltje, reclame voor een bepaalde ip-camera verkoopsite. Gelukkig heeft een moderator van een andere site dit ook al door en zijn reactie verwijderd. Deze reactie hier is gerapporteerd.

tenormin
door tenormin Nov 18, 2017 om 15:56
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Thuiswinkelwaarborg (?) geeft ook geen uitsluitsel van de site van @erikdevries1978, dus....

hutch
door hutch Nov 25, 2017 om 19:34
4515 Antwoorden / 29 Vragen

IP-camera.nl heeft op last van Thuiswinkel.org het Thuiswinkelwaarborg-logo verwijderd van haar website. Dus IP-camera.nl had dat logo onterecht geplaatst / vermeld op haar website. Een vorm van misleiding dus.

Echter klopt onderstaande ook niet:

Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier van de website van de Stichting Webshop Keurmerk www.keurmerk.info. De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar de Stichting Webshop Keurmerk gestuurd. 5. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Ook bij Keurmerk.info zijn zij, althans met deze naam, niet aangesloten. Ook bij Keurmerk.info is deze website/winkel aangemeld vanwege mogelijke misleiding, dan wel misbruik maken van de goede naam van Keurmerk.info.

hutch
door hutch Nov 25, 2017 om 19:37
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Jammer dat de redactie van de Kassawebsite dat reclamelinkje niet verwijderd heeft, zoals ik gerapporteerd heb.....

tijger1
door tijger1 Nov 25, 2017 om 20:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hutch.
Volgens mij reageert de redactie helemaal nergens meer op. Ik had een klacht ingediend over een uiterst onfatsoenlijke reactie. Je krijgt natuurlijk een automatische bevestiging en dat is alles. Die reactie staat er nog en naar mij wordt ook niet gereageerd.

hutch
door hutch Nov 29, 2017 om 10:07
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Waarschuwing:

www.ip-camera.nl doet alsof (!) zij lid zijn van de Stichting Webshop Keurmerk. Dit is absoluut NIET het geval.
Al eerder, zoals boven vermeld, hebben zij het logo van Thuiswinkel.org MOETEN verwijderen en nu is dit 'bedrijfje' ook aangeschreven door Stichting Webshop Keurmerk om die naam te verwijderen uit hun Algemene voorwaarden. Pas dus op als u toch zaken doet met dit 'bedrijfje'. Zij hebben geen keurmerk en derhalve kan er geen Geschillencommissie ingeschakeld worden. 'Bedrijfjes' die willens en wetens keurmerken misbruiken zijn per definitie onbetrouwbaar!

Dit blijkt ook al uit het feit dat er op een wel erg goedkope wijze reclame wordt gemaakt door @erikdevries1978 op meerdere websites.

"Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die lid is van de Stichting Webshop Keurmerk en ....."

hutch
door hutch - Dec 23, 2017 om 10:05
4515 Antwoorden / 29 Vragen

We zijn nu ongeveer een maand verder en nog steeds heeft www.ip-camera.nl haar algemene voorwaarden niet aangepast, ondanks dat de Stichting Webshop Keurmerk hen heeft aangeschreven haar naam te verwijderen uit die voorwaarden (zie de reacties onder @erikvries1978).

Klanten worden nog steeds misleid door de opmerking in de algemene voorwaarden van www.ip-camera.nl, dat zij lid zijn van voornoemde stichting, wat dus absoluut niet waar is.

Gelukkig weten wij nu dankzij @erikvries1978 (waarvoor dank) dat ip-camera.nl haar klanten misleid en derhalve een onbetrouwbaar webshopje is.
Het linkje van @erikvries1978 was namelijk gekoppeld aan www.ip-camera.nl.
Het webshopje www.ip-camera.nl heeft dus de lak aan alles en iedereen. U bent gewaarschuwd!