Zilverenkruis|Achmea betaald onterecht geld uit en wil nu 10 euro extra
Zilverenkruis|Achmea heeft per abuis ons geld gestort. Dit wilden we terug betalen maar via de chat konden we niet geholpen worden. We moesten dan bellen. Dat hebben we er bij gelaten. Vervolgens kregen we een herinnering om te betalen. Deze hebben we laten liggen en dat had niet gemoeten. Maar nu vragen zij een boete van 10 euro bij de tweede herinnering. Mag dat? Uiteraard moeten we het geld terug betalen maar volgens mij is hier BW6 onverschuldigde betaling van kracht waarbij het bedrag gelijk dient te zijn met wat je hebt ontvangen?
Gechat over deze bij boekeking maar de chat dienst mag geen bedragen noemen evenmin informatie geven via de chat. Dat heeft er denk ik mee te maken dat zij fouten kunnen maken en dit dan zwart op wit staat.
Hallo vragenderwijs,
Volgens mij doe je moeilijk waar het makkelijk kan.
Je kunt dat geld toch gewoon terugstorten.
Is ook erg veel moeite om even te bellen: 071 751 00 52
Met vr.gr.
Maar als u weet dat het bedrag niet voor u bestemd is, stort u datzelfde bedrag toch terug?
Of als u twijfelt, stuurt u even een mail.
..... Maar nu vragen zij een boete van 10 euro bij de tweede herinnering. Mag dat?.....
Normaal gesproken wel als er een betalingsachterstand is.
In dit geval lijkt het me een beetje overdreven.
Als je even contact opneemt zal dat dan ook wel rechtgetrokken worden.
Ai, wat een misser van ons! Natuurlijk gaan we dit eens goed bekijken hoe dit zit.
Heb je voor mij je klantgegevens? Kan ook via Facebook in een berichtje.
Hoor graag van je!
vriendelijke groeten,
Pauline
[quote=vragenderwijs schreef op maandag 9 feb 2015, 10:40]... via de chat konden we niet geholpen worden. We moesten dan bellen. Dat hebben we er bij gelaten. Vervolgens kregen we een herinnering om te betalen. Deze hebben we laten liggen en dat had niet gemoeten. Maar nu vragen zij een boete van 10 euro bij de tweede herinnering. Mag dat?
U had gewoon terug kunnen storten of kunnen bellen.
Laksigheid of hopen dat dat zij het vergeten?
Nu u een 'boete' krijgt, schrikt u wakker. Wat als er geen verhoging van € 10,-- was geweest? Dan maar wéér niet reageren?
Zilveren Kruis is in deze in ieder geval niet fout. Ik heb het idee dat u die € 10,-- niet hoeft te betalen. Een pluimpje voor Zilveren Kruis en jammer dat die € 10,-- (mogelijk) vervallen.
[quote=hutch schreef op dinsdag 10 feb 2015, 13:29]
Nu u een 'boete' krijgt, schrikt u wakker. Wat als er geen verhoging van € 10,-- was geweest? Dan maar wéér niet reageren?
Zilveren Kruis is in deze in ieder geval niet fout. Ik heb het idee dat u die € 10,-- niet hoeft te betalen. Een pluimpje voor Zilveren Kruis en jammer dat die € 10,-- (mogelijk) vervallen.
Doe niet zo suf, Zilveren Kruis heeft een onverschuldigde betaling gedaan en nu 10 euro boete? Ze hadden het ook wat makkelijker kunnen maken door een acceptgiro te sturen, of door duidelijk aan te geven op welke wijze het bedrag kan worden teruggestort. Dus zonder bellen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Windows life mail mappen verdwenen
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer