luchtkwaliteit
door luchtkwaliteit Feb 9, 2015 om 10:40
Garantie & verzekeringen

Zilverenkruis|Achmea betaald onterecht geld uit en wil nu 10 euro extra

Zilverenkruis|Achmea heeft per abuis ons geld gestort. Dit wilden we terug betalen maar via de chat konden we niet geholpen worden. We moesten dan bellen. Dat hebben we er bij gelaten. Vervolgens kregen we een herinnering om te betalen. Deze hebben we laten liggen en dat had niet gemoeten. Maar nu vragen zij een boete van 10 euro bij de tweede herinnering. Mag dat? Uiteraard moeten we het geld terug betalen maar volgens mij is hier BW6 onverschuldigde betaling van kracht waarbij het bedrag gelijk dient te zijn met wat je hebt ontvangen?

1411 19 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 9, 2015 om 11:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar waarover hebt u dan gechat en wat bedoelt u met dat u niet geholpen kon worden? Hoe lang loopt dat al?

Betaal dat geld terug en dan klaar.

luchtkwaliteit
door luchtkwaliteit - Feb 9, 2015 om 11:22
55 Antwoorden / 25 Vragen

Gechat over deze bij boekeking maar de chat dienst mag geen bedragen noemen evenmin informatie geven via de chat. Dat heeft er denk ik mee te maken dat zij fouten kunnen maken en dit dan zwart op wit staat.

edrick3
door edrick3 - Feb 9, 2015 om 11:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo vragenderwijs,

Volgens mij doe je moeilijk waar het makkelijk kan.
Je kunt dat geld toch gewoon terugstorten.
Is ook erg veel moeite om even te bellen: 071 751 00 52

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Feb 9, 2015 om 11:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u weet dat het bedrag niet voor u bestemd is, stort u datzelfde bedrag toch terug?

Of als u twijfelt, stuurt u even een mail.

edrick3
door edrick3 - Feb 9, 2015 om 11:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

..... Maar nu vragen zij een boete van 10 euro bij de tweede herinnering. Mag dat?.....
Normaal gesproken wel als er een betalingsachterstand is.
In dit geval lijkt het me een beetje overdreven.
Als je even contact opneemt zal dat dan ook wel rechtgetrokken worden.

Cookies
door Cookies - Feb 9, 2015 om 11:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?!

zilveren kruis
door zilveren kruis - Feb 10, 2015 om 11:53
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ai, wat een misser van ons! Natuurlijk gaan we dit eens goed bekijken hoe dit zit.
Heb je voor mij je klantgegevens? Kan ook via Facebook in een berichtje.
Hoor graag van je!
vriendelijke groeten,
Pauline

edrick3
door edrick3 - Feb 10, 2015 om 12:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En nu maar hopen dat het snel opgelost wordt.

hutch
door hutch - Feb 10, 2015 om 13:29
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=vragenderwijs schreef op maandag 9 feb 2015, 10:40]... via de chat konden we niet geholpen worden. We moesten dan bellen. Dat hebben we er bij gelaten. Vervolgens kregen we een herinnering om te betalen. Deze hebben we laten liggen en dat had niet gemoeten. Maar nu vragen zij een boete van 10 euro bij de tweede herinnering. Mag dat?
U had gewoon terug kunnen storten of kunnen bellen.
Laksigheid of hopen dat dat zij het vergeten?

Nu u een 'boete' krijgt, schrikt u wakker. Wat als er geen verhoging van € 10,-- was geweest? Dan maar wéér niet reageren?

Zilveren Kruis is in deze in ieder geval niet fout. Ik heb het idee dat u die € 10,-- niet hoeft te betalen. Een pluimpje voor Zilveren Kruis en jammer dat die € 10,-- (mogelijk) vervallen.

zoekster
door zoekster - Feb 10, 2015 om 13:44
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=hutch schreef op dinsdag 10 feb 2015, 13:29]

Nu u een 'boete' krijgt, schrikt u wakker. Wat als er geen verhoging van € 10,-- was geweest? Dan maar wéér niet reageren?

Zilveren Kruis is in deze in ieder geval niet fout. Ik heb het idee dat u die € 10,-- niet hoeft te betalen. Een pluimpje voor Zilveren Kruis en jammer dat die € 10,-- (mogelijk) vervallen.
Doe niet zo suf, Zilveren Kruis heeft een onverschuldigde betaling gedaan en nu 10 euro boete? Ze hadden het ook wat makkelijker kunnen maken door een acceptgiro te sturen, of door duidelijk aan te geven op welke wijze het bedrag kan worden teruggestort. Dus zonder bellen.

luchtkwaliteit
door luchtkwaliteit - Feb 10, 2015 om 20:34
55 Antwoorden / 25 Vragen

Uiteraard wilde ik terug betalen. Alleen het bedrag werd door middel van automatische incasso (de helft van het bedrag x 2) terug geboekt. Echter dat had nogmaals gemoeten natuurlijk. En dat had ik niet zo snel in de gaten gehad. Nu geeft ZK aan dat de premie niet betaald is. Dat is het wel degelijk. Natuurlijk wilde ik het geld niet houden zodat zij het vergeten. Dat vind ik een vorm van diefstal.

zoekster
door zoekster - Feb 10, 2015 om 20:42
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=vragenderwijs schreef op dinsdag 10 feb 2015, 20:34]Uiteraard wilde ik terug betalen. Alleen het bedrag werd door middel van automatische incasso (de helft van het bedrag x 2) terug geboekt. Echter dat had nogmaals gemoeten natuurlijk. En dat had ik niet zo snel in de gaten gehad. Nu geeft ZK aan dat de premie niet betaald is. Dat is het wel degelijk. Natuurlijk wilde ik het geld niet houden zodat zij het vergeten. Dat vind ik een vorm van diefstal.
Het beste is het om het met de webcare op te lossen. Die zijn meestal net een tikje slimmer.

Ik heb het idee dat u geen zin heeft in facebook (kan me vergissen) dus zet uw klacht op de klachtenkompas.nl van de consumentenbond.
Dan zult u wel verder worden geholpen.

klik HIER

me
door mein33 - Feb 11, 2015 om 11:38
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=zilveren kruis schreef op dinsdag 10 feb 2015, 11:53]Ai, wat een misser van ons! Natuurlijk gaan we dit eens goed bekijken hoe dit zit.
Heb je voor mij je klantgegevens? Kan ook via Facebook in een berichtje.
Hoor graag van je!
vriendelijke groeten,
Pauline

Ai,ai,ai, Pauline van Zilveren kruis,

Alweer een misser.
U bent waarschijnlijk in de veronderstelling dat iedereen die u meent te moeten tutoyeren ook nog eens gebruik maakt van Facebook en daar zijn/haar klantgegevens ook nog kenbaar gaat maken.
Iets meer duidelijkheid over hoe u bereikbaar bent lijkt zeer gewenst, zodat Topic starter u in ieder geval op een normale wijze kan benaderen.

Vriendelijke groet, mein33

luchtkwaliteit
door luchtkwaliteit - Feb 11, 2015 om 21:03
55 Antwoorden / 25 Vragen

Inmiddels is de 10 euro er afgehaald. Het bedrag is inmiddels weer terug bij ZKA.

tijger1
door tijger1 - Feb 11, 2015 om 23:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi, dus ook die vervelende kwestie is weer afgehandeld.

Ik mag toch aannemen dat u ook excuses hebt gekregen?

luchtkwaliteit
door luchtkwaliteit - Feb 12, 2015 om 22:44
55 Antwoorden / 25 Vragen

Dit is het berichtje via Facebook:

Opgelost ****, ik heb de €10 afgeboekt.
Je bent altijd welkom op Facebook als je vragen hebt.
Is alles zo duidelijk voor je?
Groetjes,
Pauline

tijger1
door tijger1 - Feb 13, 2015 om 00:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waar blijven de excuses?

luchtkwaliteit
door luchtkwaliteit - Feb 14, 2015 om 17:15
55 Antwoorden / 25 Vragen

Vaak krijg je excuses van medewerkers die er zelf niets aan kunnen doen. Het moet dan wel een gemeende excuses zijn en gemeend. Door bijvoorbeeld een aantal zaken te wijzigen in het systeem. Je meld je aan en vervolgens meld je af en dan krijg je de premie van 2015 gestort op je rekening. Dit is ook gebeurd bij de Kiemer (onderdeel van de Friesland) dat bedrag heb ik gelijk terug betaald. Maar zij blijven herinneringen sturen. Doordat er grote onduidelijkheden waren bij contract met de GGZ instelling was ik geswitcht van zorgverzekeraar.

luchtkwaliteit
door luchtkwaliteit - Feb 14, 2015 om 17:18
55 Antwoorden / 25 Vragen

't bedrag van Kiemer heb ik meteen teruggestord uiteraard. Zij hebben € 757,32 twee keer afgeboekt waarna ik het heb laten storneren. Vervolgens hebben zij het bedrag ook nog eens gestort omdat ik de verzekering geannuleerd had. Zij hebben éék keer 757,32 euro teveel betaald en dat heb ik zelf weer terug geboekt onder vermelding van de zelfde omschrijving waarop zij het hebben geboekt. Voor de zekerheid hun een e-mail gestuurd met diezelfde omschrijving.