mf
door mfrancino Feb 28, 2005 om 18:00
Geldzaken & recht

1ct en 2ct munten

De drogist rondt zijn artikelen af, maar als 't hun uitkomt geven ze wisselgeld in 1ct en 2ct munten. Argument is dat deze nog steeds wettig betaalmiddel zijn. Maar ik kan er niets mee. Kan iemand me vertellen hoe dit zit.

Marijke Francino

925 6 Rapporteer

miranda1
door miranda1 - Feb 28, 2005 om 18:13
20 Antwoorden / 3 Vragen

hallo marijke,

heb jij nog geluk dat je met deze muntjes mag betalen.bij de schlecker mag dat dus niet meer, want hun redenatie is dat ze voor deze muntjes bij de bank moeten betalen.ik kom er dus niet vanaf en blijf met de muntjes zitten.

groet, miranda

cats
door cats - Feb 28, 2005 om 21:41
153 Antwoorden / 16 Vragen

Er zijn nog genoeg zaken, waar je met de muntjes kunt betalen.
Zaken kunnen in principe niet de muntjes weigeren. Koop je iets voor 1 euro 25, dan kun je rustig die 25 cent in losse muntjes betalen (de euro ook wel, maar dat wordt wat lastig)
De ALDI rond b.v. zijn eindafrekening niet af, daar kun je met veel kleingeld betalen, zo zijn er  meer zaken.
Groet
cats

liekie
door liekie - Mar 1, 2005 om 19:54
7 Antwoorden / 11 Vragen

Hoi Marijke.

De muntjes van een en twee cent zijn en blijven een wettig betaalmiddel. Als consument kun je er gewoon mee blijven betalen, maar daar staat tegenover dat de winkels ze ook weer mogen uitgeven. Vervelend maar je kunt er niets aan doen, behalve de gene achter de kassa vragen of ze niet een vijfcentstukje voor je hebben. Of slim zijn en vijf cent bijleggen. Ben je van het probleem af.

Groet Liekie

bi
door billclinton - Mar 15, 2005 om 13:28
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Marijke

Winkeliers mogen totaalbedragen inderdaad afronden op 5 cent, maar dat
moet dan wel van te voren bv met stickers op de deur of kassa worden
aangegeven. Dit moet dan echter wel consequent gebeuren en niet
willekeurig wel of niet als dat in iemands voor of nadeel is.

Kijk voor meer info op www.afrondingeurocent.nl

ir
door irma123 - Apr 12, 2005 om 08:48
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hai,

Dat je bij Schlecker niet meer met 1ct en 2cten mag betalen is niet zo. Dat ligt dan echt aan het personeel van de winkel.   Ik zelf, werk ook bij Schlecker en als je bij mij met centen aankomt zetten, kan je daar gewoon mee betalen.  Misschien is het een idee om bij mij gezellig te komen shoppen?   :)

brynnar
door brynnar - Apr 12, 2005 om 08:54
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Waarmee ik hoop dat deze 100.000e posting over dit onderwerp hopelijk ten einde is.