door witteke May 12, 2022 om 19:57
Geldzaken & recht

60% verhoging bij youre hosting?

Ligt het nu aan mij,of is dit een extreme prijsverhoging?
Ik hab daar een klein pakket,waar een forumpje op draait,gewoon met een paar vriendinnen,ik betaal dat voor een jaar elke keer zelf,we zijn met 7 die daar berichten plaatsem
We plaatsen geen filmpjes of fotos

Nu zijn ze van 100 euro per jaar naar 160 euro per jaar
Dat is toch waanzin?
Ik heb met ze gebeld,ja mevrouw,dat is inclusief btw,maar dat was die 100 euro ook

Zonder iets te laten weten 60%
Automatische incasso
Ik schrok me lam,het is nu betaald,maar het voelt als oplichterij,

2841 14 Rapporteer

getty
door getty - May 12, 2022 om 20:20
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dan kunt u toch opzeggen? Verhoging mag gewoon.

sjjoppy
door sjjoppy - May 12, 2022 om 20:22
7210 Antwoorden / 3 Vragen

U had tijdig ingelicht over de verhoging moeten worden zodat u op kon zeggen.

pe
door pebk May 13, 2022 om 15:09
583 Antwoorden / 0 Vragen

Als er een factuur gestuurd wordt, bent u ingelicht. Gaat u akkoord, dan betaalt u; gaat nu niet akkoord, dan loopt het vanzelf af. De provider doet hier niets verkeerd.

sjjoppy
door sjjoppy May 13, 2022 om 15:16
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Dank voor de toelichting, ik was ervan overtuigd dat er een aanzegging van de verhoging aan vooraf behoorde te gaan.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 12, 2022 om 21:02
2093 Antwoorden / Vragen

Ik neem aan dat u per maand mag opzeggen.

mahadma
door mahadma - May 12, 2022 om 21:13
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Prijzen kunnen veranderen, u mag ook opzeggen binnen contract termijn. Het mag dan voelen als oplichterij , maar ook voelen als smaad wat bij wet strafbaar is.

tenormin
door tenormin - May 12, 2022 om 21:13
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Opzeggen dan maar, begrijp alleen niet dat u daarvan niet op de hoogte bent gesteld.

wi
door witteke - May 12, 2022 om 23:14
58 Antwoorden / 13 Vragen

Opzegtermijn?geen idee,ik heb voor volgend jaar in elk geval al opgezegd,het gaat niet eens zozeer om die 60%,maar dat ze dit doen zonder iets te laten weten

marita5
door marita5 - May 12, 2022 om 23:24
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Witteke ,

De voorwaarden ,

Artikel 22. Prijzen

22.1. Tenzij bij een bedrag uitdrukkelijk anders is vermeld, zijn alle door Leverancier genoemde prijzen exclusief omzetbelasting en andere heffingen welke van overheidswege worden opgelegd.

22.2. Indien een prijs is gebaseerd op door Klant verstrekte gegevens en deze gegevens blijken onjuist te zijn, dan heeft Leverancier het recht de prijzen hierop aan te passen, ook nadat de Overeenkomst reeds tot stand is gekomen.

22.3. Leverancier is gerechtigd de gehanteerde prijzen in deze Overeenkomst jaarlijks, met maximaal het percentage van 5% of aan de hand van de relevante prijsindex van het CBS, te verhogen, zonder dat dit resulteert in een mogelijkheid voor Klant om de Overeenkomst op te zeggen. Prijzen kunnen daarnaast te allen tijde door Leverancier tussentijds worden verhoogd indien de tarieven van toeleveranciers, zoals maar niet beperkt tot, toeleveranciers van stroom, elektronische communicatiediensten, domeinnaamregistraties, IP-adressen, datacenters, software en (public) cloud-oplossingen stijgen, zonder dat dit resulteert in een mogelijkheid voor Klant om de Overeenkomst op te zeggen.

22.4. In afwijking van de voorgaande leden van dit artikel heeft Klant, indien hij een Consument is, het recht om de Overeenkomst te ontbinden als de prijzen worden verhoogd binnen drie maanden na het sluiten van de Overeenkomst.

22.5. Voor prijswijziging die niet plaatsvinden in het kader van Artikel 22.3 gelden dezelfde voorwaarden en procedures als voor wijziging van de Diensten en van deze Algemene Voorwaarden. Indien Leverancier de geldende prijzen wenst te verlagen is Leverancier gerechtigd deze verlaging direct, zonder mogelijkheid tot opzegging door
Klant, door te voeren .

Prijzen excl. btw tenzij expliciet anders aangegeven .

Artikel 27. Duur en opzegging , klik op de rode regel .

https://www.yourhosting.nl/over-ons/algemene-voorwaarden/#artikel-27-duur-en-opzegging

rj
door rjw - May 13, 2022 om 08:40
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Energie en computerhardware zijn ongelooflijk veel duurder geworden. En zeker voor kleinere hostera hakt dit er fors in. En dan draait jullie hardware natuurlijk op bestaande hardware, aanschaf van nieuwe apparatuur wordt betaald uit de lopende contracten, het is niet dat ze dat betalen uit nieuwe contracten.

En als ik bij mij op het werk kijk: wij kopen momenteel 2 keer zoveel hardware als nodig is, domweg om geen leverproblemen te krijgen. Maar het wordt daardoor wel allemaal een stuk duurder.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 13, 2022 om 09:41
16885 Antwoorden / 202 Vragen

U geeft te kennen dat u al een keer heeft opgezegd, wat is er daarna dan gebeurt omdat u kennelijk nog steeds facturen ontvangt?

Opzeggen op de wijze zoals aangegeven in de voorwaarden met de aantekening dat de opzegtermijn normaliter één maand is en indien hier anders dat mogelijk onwettig is (Ik heb de voorwaarden m.b.t. opzegging niet gelezen aangezien ik coiokies moest aangegeven).

En let op, als al eerde aangegeven, zonder bewijs een beschuldiging uiten m.b.t. oplichting kan als strafbaarfeit worden opgevat, WvS art 264 en verder) aangezien u dat doet op een openbaar voor iedereen met i-net toegankelijke site.

djfox741
door djfox741 - May 13, 2022 om 12:40
41 Antwoorden / 3 Vragen

Beste,

Ben het met U eens dat het een stelle laaielichters zijn, onder het mom! van onduidelijke redenen je een poot uit draaien.

Zat voor een paar jaar geleden nog (vanaf dat ze begonnen) bij PCextreme voor €28,31 van een webruimte, ze worden overgenomen en ja ook ik ging geen 60% maar 100% omhoog.

Zit nu bij Strato voor nog minder dan ik bij PCextreme betaalde en heel belangrijk, naar volle tevredenheid omdat ook de service fantastisch is.

Dus weg met die laaielichters.

rj
door rjw May 13, 2022 om 16:29
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Laaielichters nog wel. Nou nou, grote woorden

 Maar het is jou blijkbaar ontgaan dat er wat problemen in de wereld zijn. Als jouw werkgever alle kostenstijgingen absorbeert moet je je toch zorgen gaan maken over je baan. Dat gaan ze niet lang volhouden. Tenzij je voor de overheid werkt natuurlijk. Dan merk je allemaal niets van wat er in de wereld gebeurt.

mahadma
door mahadma - May 13, 2022 om 13:21
11569 Antwoorden / 51 Vragen

TIP: waarom geen whatapp groepje maken? Kost u niets.

mo
door mof - May 13, 2022 om 15:03
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Of het oplichting is of niet hangt van de contractvoorwaarden af. Als er niets isafgesproken mag een contract in principe vrij verhoogd worden maar dat moet wel met u worden gecommuniceerd. U moet de mogelijkheid aangeboden worden het contract om die reden te beeindigen.

wi
door witteke - May 13, 2022 om 19:23
58 Antwoorden / 13 Vragen

Dank jullie wel allemaal voor het meedenken
Een app groepje lukt niet,de oudste is 87 en heeft geen telefoon met internet er op
Het gaat inderdaad meer over mijn gevoel dat ik genept ben ls waarschijnlijk dan dat dit echt gebeurd is
Ook niet eens over het geld,maar zonder iets te laten weten,dat stoot me voor het hoofd,en dan zeggen,u hebt een mail gekregen,dat verhaal komen ze ook elk jaar mee
Elk jaar heb ik hem niet gehad,dan heeft u wss een verkeerd mailadrs aan ons gegeven,maar ik krijg wel de nota in de mail,al die dingen bij elkaar

Ik ga er geen ruzie over maken,heb gewoon voor volgend jaar opgezegd,en zoek wel een andere plek om een forum op te zetten
Bedankt allemaal

1paul
door 1paul - May 14, 2022 om 09:58
3173 Antwoorden / 0 Vragen

bedrag storneren en de dienst opzeggen, daarna zoek een ander die u wel bevalt!