gr
door grada de ruijter Jan 4, 2016 om 13:11
Geldzaken & recht

Aanbetaling op bankstel kan ik dit terug vorderen na uitblijven van levering

Ik heb in augustus een bankstel gekocht en een aanbetaling van 1050 euro gedaan levertijd zou tussen 8 en 12 weken zijn ben nu 20 weken verder en heb nog steeds geen bankstel ook geven ze geen reactie waarom het zolang duurt zou ik mijn aanbetaling terug kunnen vorderen en de bank anuleren omdat ik er geen fijn gevoel bij heb

6553 4 Rapporteer

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Jan 4, 2016 om 13:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Over welke winkel heb je het? Gezien de aanbetaling heb je de bank in een fysieke winkel gekocht, waarom ga je daar dan niet heen?

tijger1
door tijger1 - Jan 4, 2016 om 13:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Jammer zo'n hoge aanbetaling. Hoop niet dat het bij V & D was.

sw
door swat1500 - Jan 4, 2016 om 17:08
3795 Antwoorden / 0 Vragen

U moet eerst een laatste termijn stellen binnen welke u het bankstel geleverd wenst te hebben. Kijk eerst in de verkoop voorwaarden aan welke termijnen de leverancier zich moet houden. Staat daar niets bijzonders in dan geeft u ze nog 14 dagen om te leveren en ontbind dan de koopovereenkomst. U moet alles (aangetekend) schiftelijk doen! Dus geen telefoontjes waarin u een en ander eist.

marita567
door marita567 - Jan 4, 2016 om 18:12
1576 Antwoorden / 17 Vragen

hier kunt u lezen wat consuwijzer vermeld wanneer een verkoper niet levert  , scroll ook naar beneden daar staat een voorbeeldbrief - overschrijding levertijd verkoper .

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/bezorgen/verkoper-bezorgt-product-niet