le
door leergraag Aug 3, 2008 om 21:24
Geldzaken & recht

Aangetekend naar postbusnummer

Mijn zoon woon,werkt in Engeland en betaald daar zijn premie`s.

Nu heeft ie een aanslag gekregen en heeft daar bezwaar opgemaakt maar nu wil het met de engelse:tnt" nogal eens fout gaan dus heeft hij een email met bijlage naar mij gestuurd en die wil ik aangetekend voor hem versturen naar de belastingdienst hier (NL) kan dat eigenlijk wel naar een postbusnummer, en het liefts wil ik ook met handtekening ontvangst doen

24874 8 Rapporteer

we
door wesjesr - Aug 3, 2008 om 21:47
15 Antwoorden / 5 Vragen

Het is heel goed mogelijk. Zelfs aangetekend met handtekening. Diegene die de postbus leegt krijgt hiervan een melding in de postbus, en moet dan uw post aan het loket afhalen op vertoon van zijn machtiging tot afhalen tonen en uiteraard ook tekenen voor ontvangst.

poltol
door poltol - Aug 3, 2008 om 21:50
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

In principe wertk het als volgt. Uw brief komt niet in de postbus maar er komt een formulier in met daarop dat er een aangetekend stuk aan de balie is af te halen. Nu zal het bij de Belastingdienst wel iets anders gaan omdat de post daar alles bezorgd maar de handelswijze blijft in principe hetzelfde. Er wordt getekend voor ontvangst en u ontvangt bericht dat het stuk afgeleverd en in ontvangst genomen is. Maar als ik u was zou ik vooraf even met de Belastingdienst bellen om te zien of het wel op deze manier kan. De brief komt immers niet van het oorspronkelijke adres van de belastingplichtige. Wellicht moet u eerst gemachtigd worden om dit te kunnen doen.

Succes, poltol

poltol
door poltol - Aug 3, 2008 om 22:04
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Dit zegt TNT er over:

In een postbus kunt u alle soorten post ontvangen, ook pakketten en Aangetekende zendingen. Wanneer de post niet meer in uw postbus past, wordt deze in een grotere volumebus gelegd. De sleutel van deze volumebus vindt u in uw postbus. Indien postzendingen voor u zijn binnengekomen waarvoor u moet tekenen, ontvangt u hiervan een bericht in uw postbus. De betreffende postzending kunt u dan afhalen bij de balie.

Vr.gr. poltol

pierre60
door pierre60 - Aug 4, 2008 om 12:57
132 Antwoorden / 14 Vragen

Natuurlijk kan je een aangetekend stuk naar een postbus verzenden. Zoals jij het beschrijft moet je een aangetekend stuk met bericht van ontvangst versturen. Die vul je in bij de balie. Degene van de belastingdienst die de post komt ophalen moet gemachtigd zijn om aangetekende stukken in ontvangs te mogen nemen. Het bericht van ontvangst moet dan getekend zijn met vermelding van het machtigings nummer. Deze kaart wordt vervolgens naar jou toe gestuurd. Je hebt dan het bewijs dat het aangetekend stuk in ontvangst is genomen.

ju
door juramax - Aug 4, 2008 om 12:58
24 Antwoorden / 1 Vragen

ja, dat is heel goed mogelijk. zie de informatiepagina van TNT.

ro
door ronlau9 - Aug 4, 2008 om 13:19
46 Antwoorden / 0 Vragen

Aangetekend alleen is niet erg zinvol
Wel aangetekend met bericht van ontvangst dan krijg je als verzender een briefje terug wie het daar heeft ontvangen

tdehond
door tdehond - Aug 4, 2008 om 13:36
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Bij de reactie: dat alleen aangetekend met ontvangstbevestiging zinvol is, verdient een kanttekening.
Onlangs heeft TNT post de retourkaart niet bij mij terug bezorgd, waardoor ik wel betaald heb voor, maar geen bewijs heb van ontvangst door een bedrijf van mijn aangetekende brief.

Uit AV  TNT post blijkt dat TNT niet verantwoordelijk is voor terugzenden Handtekening retour kaart.  Zij willen om uit te zoeken waar deze gebleven is het originele verzendbewijs ontvangen. Niet echt handig als de retourkaart al zoek gemaakt is.

Met ontvangstbevestiging mits TNT post dit niet zoek maakt, zou de nieuwe slogan van TNT moeten zijn.

pa
door patar - Aug 4, 2008 om 17:23
1 Antwoorden / 0 Vragen

gewoon digitaal je bezwaar indienen dat is nu mogelijk bij de belastingdienst en wat de poststukken aangetekend die gaan gewoon in een grote zak en als hij wordt opgehaald of....deze worden gebracht dan wordt er op de postkamer een papier getekend waar de aangetekende stukken opstaan