re
door renedehoop Jan 1, 2012 om 11:41
Geldzaken & recht

Aangetekende brief in ontvangst nemen

mijn zoon van12 heeft een aangetekende brief in ontvangst genomen waarin mijn ex-partner een geldbedrag van mij vorderd.
Ben ik verplicht heeraan te voldoen aangezien mijn zoon minderjarig is en eigenlijk deze brief niet in ontvangst had "mogen"nemen?

16510 58 Rapporteer

vladja
door vladja - Jan 1, 2012 om 12:10
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Als uw zoon de brief niet in ontvangst genomen had (en u had de brief niet opgehaald of niet aangenomen bij het ophalen vanwege de afzender), dan was de brief uiteindelijk teruggestuurd naar de afzender met de aantekening dat de brief geweigerd is. Is ook een bewijs van het feit dat de brief bekend is bij de ontvanger.

Uw ex had dan de brief - via de deurwaarder - kunnen laten bezorgen. Als u dan weigert om de brief aan te nemen, wordt hij in de brievenbus gegooid en aangetekend dat de brief wel degelijk op bestemde plaats is achtergelaten.

Dat had hem extra geld gekost, maar dergelijke incassokosten kunnen bij de schuld opgeteld worden.

Het weigeren van dergelijke post, helpt dus niet om ergens onderuit te komen of uit te stellen. Tegenpartij kan dan verdere stappen ondernemen, mits - zoals in dit geval - de vordering terecht is.

Vladja

ro
door ron530 - Jan 1, 2012 om 13:58
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De ontvangst van een aangetekende brief verplicht u niet om op de inhoud in te gaan. Het is meer bewijs voor de afzender dat de brief in ontvangst is genomen.

vr1944
door vr1944 - Jan 2, 2012 om 13:01
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Je kunt je ex man melden dat je zijn aangetekende stuk ontvangen hebt ,maar dat er niets in de enveloppe zat en hem verzoeken om de brief nogmaals te sturen maar nu met inhoud.

vladja
door vladja - Jan 2, 2012 om 13:09
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=vr1944 schreef op maandag 2 jan 2012, 13:01]Je kunt je ex man melden dat je zijn aangetekende stuk ontvangen hebt ,maar dat er niets in de enveloppe zat en hem verzoeken om de brief nogmaals te sturen maar nu met inhoud.

En dan heb je de inhoud een week later. Wat schiet je daarmee op????????????

Of hij laat hem bezorgen door een deurwaarder, krijg je er gelijk € 90,-- bij de schuld voor die kosten, want dat zijn verhaalbare incassokosten. Tel uit je winst!

Vladja

littlemissg
door littlemissg - Jan 2, 2012 om 13:11
44 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=vr1944 schreef op maandag 2 jan 2012, 13:01]Je kunt je ex man melden dat je zijn aangetekende stuk ontvangen hebt ,maar dat er niets in de enveloppe zat en hem verzoeken om de brief nogmaals te sturen maar nu met inhoud.

*ZUCHT*

littlemissg
door littlemissg - Jan 2, 2012 om 13:16
44 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=vr1944 schreef op maandag 2 jan 2012, 13:01]Je kunt je ex man melden dat je zijn aangetekende stuk ontvangen hebt ,maar dat er niets in de enveloppe zat en hem verzoeken om de brief nogmaals te sturen maar nu met inhoud.

= echt een hele volwasse oplossing idd :S

vr1944
door vr1944 - Jan 2, 2012 om 13:22
1210 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=vladja schreef op maandag 2 jan 2012, 13:09][quote=vr1944 schreef op maandag 2 jan 2012, 13:01]Je kunt je ex man melden dat je zijn aangetekende stuk ontvangen hebt ,maar dat er niets in de enveloppe zat en hem verzoeken om de brief nogmaals te sturen maar nu met inhoud.

En dan heb je de inhoud een week later. Wat schiet je daarmee op????????????

Of hij laat hem bezorgen door een deurwaarder, krijg je er gelijk € 90,-- bij de schuld voor die kosten, want dat zijn verhaalbare incassokosten. Tel uit je winst!

Vladja

TS meldt niet of de vordering terecht .Maar ik ben het met je eens dat ze beter kan betalen als de vordering terecht is,maar dat was de vraag niet.

killroy
door killroy - Jan 2, 2012 om 13:23
87 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo, als uw ex wettelijk recht heeft op een geldelijke betaling uwerzijds dan moet u dit gewoon betalen, ik vind het een grove brutaliteit om via dit forum een tip te krijgen om aan deze verplichting onderuit te komen, let wel, mijn visie teld alleen als uw ex wettelijk in ze"n gelijk staat. Andersom zou u toch ook in het gelijk gesteld willen worden en uw rechten opeisen, zonder veel omhaal ? Als het om schuld of iets dergelijks gaat, dan gewoon betalen zoals het hoort hier in Nederland, makkelijk zat!!!!!! en niet langer over ouweh..... of dat u een aangetekende vordering of iets dergelijks hebt ontvangen of niet...........

vladja
door vladja - Jan 2, 2012 om 13:26
8293 Antwoorden / 27 Vragen

vr1944,

Ik zeg niet dat ze moet betalen. Ik zeg alleen dat je met het weigeren van een aangetekende brief je ergens niet onderuit kunt komen, zoals in dit geval een vordering, mits deze terecht is.

Vladja

ka
door kama - Jan 2, 2012 om 13:28
162 Antwoorden / 19 Vragen

Men gaat er vanuit dat de vraagsteller een vrouw is; ik dacht dat het een man was.... Dat mag natuurlijk geen invloed hebben op het antwoord op de vraag.

Ik ben het er mee eens dat je moet handelen alsof je de brief hebt ontvangen. Dus iets doen met de vordering. Als je het er niet mee eens bent een juridisch loket bellen of zo.

vr1944
door vr1944 - Jan 2, 2012 om 13:37
1210 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=vladja schreef op maandag 2 jan 2012, 13:26]vr1944,

Ik zeg niet dat ze moet betalen.
Vladja

Ik wel dus.Het maakt m.i.niet uit of haar zoon getekend heeft voor ontvangst,maar het geeft haar de mogelijk de brief alsnog te weigeren.

littlemissg
door littlemissg - Jan 2, 2012 om 13:38
44 Antwoorden / 1 Vragen

Mag een kind van 12 trouwens tekenen voor een aangetekende brief? Is daar dan geen leeftijd aan verbonden?

littlemissg
door littlemissg - Jan 2, 2012 om 13:40
44 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=vr1944 schreef op maandag 2 jan 2012, 13:37][quote=vladja schreef op maandag 2 jan 2012, 13:26]vr1944,

Ik zeg niet dat ze moet betalen.
Vladja

Ik wel dus.Het maakt m.i.niet uit of haar zoon getekend heeft voor ontvangst,maar het geeft haar de mogelijk de brief alsnog te weigeren.

Dat was de vraag toch niet, vr1944. Denk dat wij ons daar niet mee hoeven te bemoeien dan.

traporgel
door traporgel - Jan 2, 2012 om 13:41
191 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=vr1944 schreef op maandag 2 jan 2012, 13:01]Je kunt je ex man melden dat je zijn aangetekende stuk ontvangen hebt ,maar dat er niets in de enveloppe zat en hem verzoeken om de brief nogmaals te sturen maar nu met inhoud.

U besluit dus op een aangetekende brief te reageren met een leugen. En u dacht dat deurwaarders e.d. zulke stomme fouten maken? Zal de rechter interessant vinden... Uw geloofwaardigheid wordt danig aangetast voor de rechter.

vr1944
door vr1944 - Jan 2, 2012 om 13:42
1210 Antwoorden / 5 Vragen

*ZUCHT

=littlemissg schreef op maandag 2 jan 2012, 13:38: Mag een kind van 12 trouwens tekenen voor een aangetekende brief? Is daar dan geen leeftijd aan verbonden?

littlemissg
door littlemissg - Jan 2, 2012 om 13:42
44 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=vr1944 schreef op maandag 2 jan 2012, 13:42]*ZUCHT*[quote=littlemissg schreef op maandag 2 jan 2012, 13:38]Mag een kind van 12 trouwens tekenen voor een aangetekende brief? Is daar dan geen leeftijd aan verbonden?

Weet jij dat dan?

tdehond
door tdehond - Jan 2, 2012 om 13:43
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik zou beginnen met een klacht hierover in te dienen bij b.v. Postnl als deze de aangetekende brief afgegeven heeft aan een 12 jarige.

Vervolgens - indien twijfel bestaat over de rechtsgeldigheid van de vordering - naar Juridisch Loket of rechtsbijstand om na te gaan of deze vordering betwist kan worden.

ba
door bassie16 - Jan 2, 2012 om 14:17
43 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ron530 schreef op zondag 1 jan 2012, 13:58]De ontvangst van een aangetekende brief verplicht u niet om op de inhoud in te gaan. Het is meer bewijs voor de afzender dat de brief in ontvangst is genomen.

Klopt helemaal!! Wat u vervolgens besluit met de vordering te doen is aan u!!!

naitsoezn
door naitsoezn - Jan 2, 2012 om 14:20
842 Antwoorden / 1 Vragen

Klagen dat de brief afgegeven is aan je 12-jarige zoontje == toegeven dat je de brief hebt ontvangen :-).

ba
door bassie16 - Jan 2, 2012 om 14:34
43 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=naitsoezn schreef op maandag 2 jan 2012, 14:20]Klagen dat de brief afgegeven is aan je 12-jarige zoontje == toegeven dat je de brief hebt ontvangen :-).

Dat is toch al bekend, dat is dus het voordeel van iets per aangetekende brief sturen, de versturende partij krijgt een bewijs dat de brief in ontvangst is genomen........

naitsoezn
door naitsoezn - Jan 2, 2012 om 14:46
842 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=bassie16 schreef op maandag 2 jan 2012, 14:34]
Dat is toch al bekend, dat is dus het voordeel van iets per aangetekende brief sturen, de versturende partij krijgt een bewijs dat de brief in ontvangst is genomen........
Nou ja, niet helemaal, aangezien niet bekend is wie de brief in ontvangst genomen heeft. Voor hetzelfde geld had het zoontje de brief in de open haard gegooid en had mams de brief nooit gezien. Maar in dat geval had ze ook niet kunnen klagen dat de brief bij de verkeerde persoon afgegeven was, omdat ze van het bestaan van die brief geen weet had ;-).

Maar zoals eerder gehint, is de postbode is geen rechtbank die beslist over de juistheid van de inhoud van die brief ofzo. Het aangetekende karakter van de brief (en het in ontvangst nemen van de brief door het 12-jarige zoontje) staat m.i. los van de ingestelde claim van de briefschrijver. Maar dat zal TS wel duidelijk zijn inmiddels, mag ik hopen :-).

tdehond
door tdehond - Jan 2, 2012 om 14:51
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=naitsoezn schreef op maandag 2 jan 2012, 14:20]Klagen dat de brief afgegeven is aan je 12-jarige zoontje == toegeven dat je de brief hebt ontvangen :-).

Klacht dient ingediend te worden bij bezorgende instantie niet bij de verzender die overigens al via track en trace heeft kunnen zien dat de brief bezorgd is.

Er zijn overigens andere wegen om geld te vorderen als degene die moet betalen tegen werkt.

sa
door saturnus - Jan 2, 2012 om 15:27
72 Antwoorden / 12 Vragen

Arm, arm zoontje. Het belooft een gezellig jaar voor dit kind te worden.

tdehond
door tdehond - Jan 2, 2012 om 15:47
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=saturnus schreef op maandag 2 jan 2012, 15:27]Arm, arm zoontje. Het belooft een gezellig jaar voor dit kind te worden.

Hooguit een slecht moment lijkt mij.

1paul
door 1paul - Jan 2, 2012 om 16:04
3167 Antwoorden / 0 Vragen

Of u de brief ontvangt via aangetekende post en al of niet in ontvangst genomen door een zoontje of dochtertje doet niets af aan de inhoud, als de inhoud terecht is en u voldoet hier niet aan dan kan u voor de rechter gedaagd worden en zult u alsnog moeten betalen...

vr1944
door vr1944 - Jan 2, 2012 om 16:20
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Nou dan moet je de vraag nog maar eens goed lezen.Onaangetekend had de brief op mat gelegen.Een slappe smoes om niet te hoeven betalen dus

=littlemissg schreef op maandag 2 jan 2012,
:

Dat was de vraag toch niet, vr1944. Denk dat wij ons daar niet mee hoeven te bemoeien dan.

littlemissg
door littlemissg - Jan 2, 2012 om 16:23
44 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=vr1944 schreef op maandag 2 jan 2012, 16:20]Nou dan moet je de vraag nog maar eens goed lezen.Onaangetekend had de brief op mat gelegen.Een slappe smoes om niet te hoeven betalen dus.[quote=littlemissg schreef op maandag 2 jan 2012,
]

Dat was de vraag toch niet, vr1944. Denk dat wij ons daar niet mee hoeven te bemoeien dan.

Is idd de vraag, De vraag is dan meer of je met zo weinig info over de situatie antwoord kunt/zou moeten geven op die vraag.

marjon1
door marjon1 - Jan 2, 2012 om 16:47
284 Antwoorden / 3 Vragen

Afgezien van het feit of eis al dan niet terecht is vind ik het een vreemde aktie om te doen alsof u de brief niet heeft ontvangen omdat er is ondertekend door uw zoon.
U kunt hooguit tegen hem zeggen dat u liever heeft dat hij geen poststukken waarvoor getekend moet worden aanneemt, maar dat is in dit geval te laat en ik vind dat u zich nu een beetje verschuild achter uw zoon. Hij kon toch ook niet weten hoe belangrijk de brief was en wat daar in zou staan.
Neem zelf uw verantwoordelijkheid en laat uw zoon hier buiten.

vr1944
door vr1944 - Jan 2, 2012 om 16:48
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Dat moet een ieder voor zichzelf weten toch.Het gaat erom of TS er wat aan een antwoord op haar /zijn heeft en kan dus ook het beste de waarde van het antwoord bepalen

=littlemissg schreef op maandag 2 jan 2012, 16:23:
=vr1944 schreef op maandag 2 jan 2012, 16:20: Nou dan moet je de vraag nog maar eens goed lezen.Onaangetekend had de brief op mat gelegen.Een slappe smoes om niet te hoeven betalen dus
=littlemissg schreef op maandag 2 jan 2012,
:

Is idd de vraag, De vraag is dan meer of je met zo weinig info over de situatie antwoord kunt/zou moeten geven op die vraag.

ba
door bassie16 - Jan 2, 2012 om 17:04
43 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=vr1944 schreef op maandag 2 jan 2012, 16:20]Nou dan moet je de vraag nog maar eens goed lezen.Onaangetekend had de brief op mat gelegen.Een slappe smoes om niet te hoeven betalen dus.[quote=littlemissg schreef op maandag 2 jan 2012,
]

Dat was de vraag toch niet, vr1944. Denk dat wij ons daar niet mee hoeven te bemoeien dan.

Ik geef toe dat ik zelf ook in eerste instantie had willen reageren met een zelfde soort reactie als die van litllemissg, maar na opnieuw de vraag gelezen te hebben, die was ik een beetje kwijt geraakt na het doorlezen van alle antwoorden namelijk, kan ik niet anders concluderen dat er toch echt duidelijk gevraagd wordt of hij/zij verplicht is aan de vordering te voldoen nu niet hij/zij maar het minderjarige zoontje de aangetekende brief in ontvangst heeft genomen. Ik ben het geheel eens met de reactie van Marjon1: u verschuilt zich nu achter uw zoon. Blijkbaar vindt u de vordering niet terecht of wilt u om andere redenen niet betalen, dat is prima, maar laat uw zoon daar buiten!

littlemissg
door littlemissg - Jan 2, 2012 om 17:15
44 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=bassie16 schreef op maandag 2 jan 2012, 17:04][quote=vr1944 schreef op maandag 2 jan 2012, 16:20]Nou dan moet je de vraag nog maar eens goed lezen.Onaangetekend had de brief op mat gelegen.Een slappe smoes om niet te hoeven betalen dus.[quote=littlemissg schreef op maandag 2 jan 2012,
]

Dat was de vraag toch niet, vr1944. Denk dat wij ons daar niet mee hoeven te bemoeien dan.

Ik geef toe dat ik zelf ook in eerste instantie had willen reageren met een zelfde soort reactie als die van litllemissg, maar na opnieuw de vraag gelezen te hebben, die was ik een beetje kwijt geraakt na het doorlezen van alle antwoorden namelijk, kan ik niet anders concluderen dat er toch echt duidelijk gevraagd wordt of hij/zij verplicht is aan de vordering te voldoen nu niet hij/zij maar het minderjarige zoontje de aangetekende brief in ontvangst heeft genomen. Ik ben het geheel eens met de reactie van Marjon1: u verschuilt zich nu achter uw zoon. Blijkbaar vindt u de vordering niet terecht of wilt u om andere redenen niet betalen, dat is prima, maar laat uw zoon daar buiten!

Ik denk meer dat de vraag is of dat minderjarig zoontje een aangetekende brief aan mag nemen. (wat ik ook heel vreemd vind overigens) Alleen staat het wat ongemakkelijk geformuleerd lijkt me zo. Maar dat is zoals ik het lees.

littlemissg
door littlemissg - Jan 2, 2012 om 17:22
44 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=vr1944 schreef op maandag 2 jan 2012, 16:48]Dat moet een ieder voor zichzelf weten toch.Het gaat erom of TS er wat aan een antwoord op haar /zijn heeft en kan dus ook het beste de waarde van het antwoord bepalen.[quote=littlemissg schreef op maandag 2 jan 2012, 16:23][quote=vr1944 schreef op maandag 2 jan 2012, 16:20]Nou dan moet je de vraag nog maar eens goed lezen.Onaangetekend had de brief op mat gelegen.Een slappe smoes om niet te hoeven betalen dus.[quote=littlemissg schreef op maandag 2 jan 2012,
]

Is idd de vraag, De vraag is dan meer of je met zo weinig info over de situatie antwoord kunt/zou moeten geven op die vraag.

Heb je gelijk in, maar jij weet toch helemaal niet wat er betaald moet worden en waarom. Lijkt me dan niet handig daar een oordeel over uit te spreken. Krijg je dadelijk ook nog ergens de schuld van omdat je "advies" over iets heb gegeven wat mss helemaal niet klopt. Zou ik toch voorzichtiger mee zijn.

vr1944
door vr1944 - Jan 2, 2012 om 17:44
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Krijg je dadelijk ook nog ergens de schuld van omdat je "advies" over iets heb gegeven wat mss helemaal niet klopt. Zou ik toch voorzichtiger mee zijn.

Mijn ramen zijn heel
[

ge
door gewicht - Jan 2, 2012 om 19:31
170 Antwoorden / 1 Vragen

Het is verbazend zoveel flut-antwoorden er worden gegeven,sommigen denken zelfs te weten wie de ex zal zijn.
Vladja ,Ron530 en Bassie geven naar mijn mening het goede antwoord,
de brief is uitgereikt op het juiste adres. Punt uit.
Wat Renedehoop doet na lezing van de inhoud is zijn/haar zaak.
Het ontvangen van een brief wil nog niet zeggen dat je het met de inhoud eens bent.
In het uiterste geval zal de rechter zijn oordeel vellen of de eis van de ex terecht is of niet.
Het is niet van belang of de geadresseerde of de zoon des huises voor ontvangst getekend heeft. Als een kleuter zijn/haar naam schrijft voor ontvangst is het wat anders maar een 12 jarige is "wijs"genoeg.

ra
door rana51 - Jan 2, 2012 om 19:36
5 Antwoorden / 4 Vragen

beste mvr.
weet u wat ik hier uit op maakt dat er weer dingen over het hoofd van een kind uitgevochten wordt. en het kind is de dupe goede of slecht ouders een kind heeft ze allebei nodig.los het als twee volwassenen op .vergeet niet dat jullie eens van er elkaar gehouden hebben.
maak het zoveel mee in me omgeving het is zo triest!!!! kom allebei je verplichtingen na zowel naar elkaar als naar je kind
Neem je dat voor als een goed voornemen voor het nieuwe jaar

marjon1
door marjon1 - Jan 2, 2012 om 19:43
284 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=rana51 schreef op maandag 2 jan 2012, 19:36]beste mvr.
weet u wat ik hier uit op maakt dat er weer dingen over het hoofd van een kind uitgevochten wordt. en het kind is de dupe goede of slecht ouders een kind heeft ze allebei nodig.los het als twee volwassenen op .vergeet niet dat jullie eens van er elkaar gehouden hebben.
maak het zoveel mee in me omgeving het is zo triest!!!! kom allebei je verplichtingen na zowel naar elkaar als naar je kind
Neem je dat voor als een goed voornemen voor het nieuwe jaar

En waar staat hier dat de ex- partner ook de andere ouder van het kind is??

marjon1
door marjon1 - Jan 2, 2012 om 19:53
284 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=gewicht schreef op maandag 2 jan 2012, 19:31]Het is verbazend zoveel flut-antwoorden er worden gegeven,sommigen denken zelfs te weten wie de ex zal zijn.
Vladja ,Ron530 en Bassie geven naar mijn mening het goede antwoord,
de brief is uitgereikt op het juiste adres. Punt uit.
Wat Renedehoop doet na lezing van de inhoud is zijn/haar zaak.
Het ontvangen van een brief wil nog niet zeggen dat je het met de inhoud eens bent.
In het uiterste geval zal de rechter zijn oordeel vellen of de eis van de ex terecht is of niet.
Het is niet van belang of de geadresseerde of de zoon des huises voor ontvangst getekend heeft. Als een kleuter zijn/haar naam schrijft voor ontvangst is het wat anders maar een 12 jarige is "wijs"genoeg.

Hartelijk dank voor het toekennen van de 3 prijzen in de categorie het enige juiste antwoord is....
Het valt me wel op dat uw verdere reactie erg veel nieuws toevoegd.
Wat betreft de "flut-antwoorden" welkom op deze site, wen er maar vast aan want als u daar niet zo goed tegen kunt gaat u zich nog erg druk maken.

littlemissg
door littlemissg - Jan 2, 2012 om 19:55
44 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=marjon1 schreef op maandag 2 jan 2012, 19:53][quote=gewicht schreef op maandag 2 jan 2012, 19:31]Het is verbazend zoveel flut-antwoorden er worden gegeven,sommigen denken zelfs te weten wie de ex zal zijn.
Vladja ,Ron530 en Bassie geven naar mijn mening het goede antwoord,
de brief is uitgereikt op het juiste adres. Punt uit.
Wat Renedehoop doet na lezing van de inhoud is zijn/haar zaak.
Het ontvangen van een brief wil nog niet zeggen dat je het met de inhoud eens bent.
In het uiterste geval zal de rechter zijn oordeel vellen of de eis van de ex terecht is of niet.
Het is niet van belang of de geadresseerde of de zoon des huises voor ontvangst getekend heeft. Als een kleuter zijn/haar naam schrijft voor ontvangst is het wat anders maar een 12 jarige is "wijs"genoeg.

Hartelijk dank voor het toekennen van de 3 prijzen in de categorie het enige juiste antwoord is....
Het valt me wel op dat uw verdere reactie erg veel nieuws toevoegd.
Wat betreft de "flut-antwoorden" welkom op deze site, wen er maar vast aan want als u daar niet zo goed tegen kunt gaat u zich nog erg druk maken.

:-)

su
door susannef - Jan 2, 2012 om 20:17
303 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=naitsoezn schreef op maandag 2 jan 2012, 14:46][quote=bassie16 schreef op maandag 2 jan 2012, 14:34]
Dat is toch al bekend, dat is dus het voordeel van iets per aangetekende brief sturen, de versturende partij krijgt een bewijs dat de brief in ontvangst is genomen........
Nou ja, niet helemaal, aangezien niet bekend is wie de brief in ontvangst genomen heeft. Voor hetzelfde geld had het zoontje de brief in de open haard gegooid en had mams de brief nooit gezien. Maar in dat geval had ze ook niet kunnen klagen dat de brief bij de verkeerde persoon afgegeven was, omdat ze van het bestaan van die brief geen weet had ;-).
Het is wel bekend wie de brief in ontvangst heeft genomen; je moet voor een aangetekende brief namelijk tekenen met handtekening en naam (in blokletters). Daarnaast kan je ook met handtekening retour laten bezorgen; dan krijgt de afzender een kaart terug waarop de ontvanger heeft getekend.

rj
door rjw - Jan 2, 2012 om 20:17
3275 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=naitsoezn schreef op maandag 2 jan 2012, 14:46][quote=bassie16 schreef op maandag 2 jan 2012, 14:34]
Dat is toch al bekend, dat is dus het voordeel van iets per aangetekende brief sturen, de versturende partij krijgt een bewijs dat de brief in ontvangst is genomen........
Nou ja, niet helemaal, aangezien niet bekend is wie de brief in ontvangst genomen heeft. Voor hetzelfde geld had het zoontje de brief in de open haard gegooid en had mams de brief nooit gezien.

Dat doen volwassenen net zo goed. Kijk maar eens naar de "administratie" van mensen die fors in de (financieele) problemen zitten.

rj
door rjw - Jan 2, 2012 om 20:19
3275 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=littlemissg schreef op maandag 2 jan 2012, 17:15]
Ik denk meer dat de vraag is of dat minderjarig zoontje een aangetekende brief aan mag nemen. (wat ik ook heel vreemd vind overigens) Alleen staat het wat ongemakkelijk geformuleerd lijkt me zo. Maar dat is zoals ik het lees.

Ik snap niet wat daar zo raar aan is. Een 12-jarige snapt toch wel dat als er een brief komt voor mama, dat hij de brief aan mama moet geven. Als je dat op je 12de niet weet dan heeft mama grotere problemen dan de inhoud van de brief....

vladja
door vladja - Jan 2, 2012 om 20:21
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=rana51 schreef op maandag 2 jan 2012, 19:36]beste mvr.
weet u wat ik hier uit op maakt dat er weer dingen over het hoofd van een kind uitgevochten wordt. en het kind is de dupe goede of slecht ouders een kind heeft ze allebei nodig.los het als twee volwassenen op .vergeet niet dat jullie eens van er elkaar gehouden hebben.
maak het zoveel mee in me omgeving het is zo triest!!!! kom allebei je verplichtingen na zowel naar elkaar als naar je kind
Neem je dat voor als een goed voornemen voor het nieuwe jaar

Dit moralistische geleuter heeft helemaal niets met de vraag te maken!

littlemissg
door littlemissg - Jan 2, 2012 om 20:27
44 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=rjw schreef op maandag 2 jan 2012, 20:19][quote=littlemissg schreef op maandag 2 jan 2012, 17:15]
Ik denk meer dat de vraag is of dat minderjarig zoontje een aangetekende brief aan mag nemen. (wat ik ook heel vreemd vind overigens) Alleen staat het wat ongemakkelijk geformuleerd lijkt me zo. Maar dat is zoals ik het lees.

Ik snap niet wat daar zo raar aan is. Een 12-jarige snapt toch wel dat als er een brief komt voor mama, dat hij de brief aan mama moet geven. Als je dat op je 12de niet weet dan heeft mama grotere problemen dan de inhoud van de brief....

Omdat je voor een aangetekende brief moet tekenen, en mss zit daar toch een leeftijd aan verbonden, zoals met vele dingen?

de eelco
door de eelco - Jan 3, 2012 om 09:26
607 Antwoorden / 92 Vragen

Wanneer echter de geadresseerde niet thuis is en de postbode geen huisgenoot bereid vindt om voor ontvangst van het stuk te tekenen, wordt het stuk drie weken op het postkantoor bewaard. Als de ontvanger het dan niet komt ophalen gaat het terug naar de afzender.

================================================================= beste renedehoop..ik zal hiermee u eindelijk een helder en duidelijk antwoord willen geven ipv een zooitje gezwam waar u niet om vroeg maar dat is hier normaal..u vroeg of u zoontje van 12 jaar wel een aangetekende brief mocht ontvangen en mijn inzien mag dat we want ik neem aan dat hij huis genoot isl.hier boven staat wat ik gevonden hebt in wikipedia en er word niet gesproken over een minimalen leeftijd..nu weet ik ook wel dat niet alles waar is wat er in de wikipedia staat maar het is beter dan het gezwam die u nu ontvangt op een enkele antwoord na..ik denk dat vladja de meest heldere antwoord heeft gegeven maar dat is mijn mening...succes

tdehond
door tdehond - Jan 3, 2012 om 09:57
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ vraagsteller,

De aangetekende brief was gericht aan u en had m.i. aan u overhandigd moeten worden.

Foutje van de postbode.
. Een aangetekende zending overhandigen we pas nadat de geadresseerde voor ontvangst heeft getekend.
Bron: site postnl Kijk bij:
hoe werkt het
Bezorging

Zoals eerder aangegeven: klacht indienen bij Postnl
en m.b.t. vordering
nagaan of vordering betwist kan worden.

littlemissg
door littlemissg - Jan 3, 2012 om 10:02
44 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tdehond schreef op dinsdag 3 jan 2012, 09:57]@ vraagsteller,

De aangetekende brief was gericht aan u en had m.i. aan u overhandigd moeten worden.

Foutje van de postbode.
. Een aangetekende zending overhandigen we pas nadat de geadresseerde voor ontvangst heeft getekend.
Bron: site postnl Kijk bij:
hoe werkt het
Bezorging

Zoals eerder aangegeven: klacht indienen bij Postnl
en m.b.t. vordering
nagaan of vordering betwist kan worden.

Gezwam is opgehelderd dus, en blijkt minder gezwam te zijn als gedacht.

de eelco
door de eelco - Jan 3, 2012 om 10:08
607 Antwoorden / 92 Vragen

minder gezwam dan ik dacht?????????????46 antwoorden waar ts niet veel aan heeft mischien een enkele antwoord de rest is mijn inziens gezwam net als u reactie littlemissg.....

littlemissg
door littlemissg - Jan 3, 2012 om 10:10
44 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=de eelco schreef op dinsdag 3 jan 2012, 10:08]minder gezwam dan ik dacht?????????????46 antwoorden waar ts niet veel aan heeft mischien een enkele antwoord de rest is mijn inziens gezwam net als u reactie littlemissg.....

Mijn vraag was of een 12 jarige voor een aangetekende brief mocht tekenen. En mij lijkt dat een normale vraag en geen gezwam. Maar jij zal het wellicht wel beter weten zoals je zelf denkt. alleen in mijn universum noemen we dat OMHOOGGEVALLEN

vr1944
door vr1944 - Jan 3, 2012 om 10:15
1210 Antwoorden / 5 Vragen

@ de eelco
=Wat een gezwam.De enige instantie die de juiste info kan verstrekken is Post.nl en dan kom jij met wat onbetrouwbare gezwam uit Wikipedia en noemt de rest zwammer
================================================================= beste renedehoop..ik zal hiermee u eindelijk een helder en duidelijk antwoord willen geven ipv een zooitje gezwam waar u niet om vroeg maar dat is hier normaal..u vroeg of u zoontje van 12 jaar wel een aangetekende brief mocht ontvangen en mijn inzien mag dat we want ik neem aan dat hij huis genoot isl.hier boven staat wat ik gevonden hebt in wikipedia en er word niet gesproken over een minimalen leeftijd..nu weet ik ook wel dat niet alles waar is wat er in de wikipedia staat maar het is beter dan het gezwam die u nu ontvangt op een enkele antwoord na..ik denk dat vladja de meest heldere antwoord heeft gegeven maar dat is mijn mening...succes[/quote:

de eelco
door de eelco - Jan 3, 2012 om 10:16
607 Antwoorden / 92 Vragen

Mijn vraag was of een 12 jarige voor een aangetekende brief mocht tekenen. En mij lijkt dat een normale vraag en geen gezwam. Maar jij zal het wellicht wel beter weten zoals je zelf denkt. alleen in mijn universum noemen we dat OMHOOGGEVALLEN ================================================================= zucht...het gezwam gaat maar door...........geef een antwoord op de vraag en reageer niet als je het niet weet daar zijn andere forums voor.....www.slapgezwans.nl

littlemissg
door littlemissg - Jan 3, 2012 om 10:19
44 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=de eelco schreef op dinsdag 3 jan 2012, 10:16]Mijn vraag was of een 12 jarige voor een aangetekende brief mocht tekenen. En mij lijkt dat een normale vraag en geen gezwam. Maar jij zal het wellicht wel beter weten zoals je zelf denkt. alleen in mijn universum noemen we dat OMHOOGGEVALLEN ================================================================= zucht...het gezwam gaat maar door...........geef een antwoord op de vraag en reageer niet als je het niet weet daar zijn andere forums voor.....www.slapgezwans.nl

Nou mss moet jij dan ook maar ophouden met reageren want je weet niet eens of wikipedia de juiste info heeft (Zoals je zelf zegt) maar die ga je hier wel neer kalken, en dus verwijt de pot nu de ketel. Lijkt me beter dan dat je dat eerst maar is uit gaat zoeken of het waar is wat je zelf beweerd, en de vraag is neergelegd bij post.nl en die zullen het idd het beste weten. Wees gegroet

tdehond
door tdehond - Jan 3, 2012 om 10:32
4744 Antwoorden / 9 Vragen

De vraag is m.i. beantwoord.

Zullen we het hierbij laten?

littlemissg
door littlemissg - Jan 3, 2012 om 10:34
44 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tdehond schreef op dinsdag 3 jan 2012, 10:32]De vraag is m.i. beantwoord.

Zullen we het hierbij laten?

Graag!!

littlemissg
door littlemissg - Jan 3, 2012 om 13:34
44 Antwoorden / 1 Vragen

Nog even voor de duidelijkheid:

Geachte mevrouw ,

Hartelijk dank voor uw reactie. Een kind vanaf 14 jaar mag tekenen voor de ontvangst van een aangetekende brief. Uw kind heeft hiervoor wel een geldig legitimatiebewijs nodig.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u naar aanleiding van onze reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier.

Met vriendelijke groet,

Nynke Tiemersma
PostNL Pakketten Klantenservice Consumenten
www.postnlpakketten.nl/

PPlease consider the environment before printing this e-mail.

dobby
door dobby - Jan 3, 2012 om 14:19
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=susannef schreef op maandag 2 jan 2012, 20:17]Daarnaast kan je ook met handtekening retour laten bezorgen; dan krijgt de afzender een kaart terug waarop de ontvanger heeft getekend.OT: Die bestaat al een tijdje niet meer.. (en werkte ook niet optimaal.. ik zou nog steeds *2* kaarten retour krijgen van pakjes die in de afgelopen jaren wel zeker aangekomen zijn.. das verder geen probleem, maar het idee..)

su
door susannef - Jan 3, 2012 om 15:09
303 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=dobby schreef op dinsdag 3 jan 2012, 14:19][quote=susannef schreef op maandag 2 jan 2012, 20:17]Daarnaast kan je ook met handtekening retour laten bezorgen; dan krijgt de afzender een kaart terug waarop de ontvanger heeft getekend.OT: Die bestaat al een tijdje niet meer.. (en werkte ook niet optimaal.. ik zou nog steeds *2* kaarten retour krijgen van pakjes die in de afgelopen jaren wel zeker aangekomen zijn.. das verder geen probleem, maar het idee..)
Ik heb eind 2010 een brief aangetekend met handtekening retour verzonden en kreeg toen gewoon de door de ontvanger ingevulde kaarte retour. Sindsdien niks meer op deze wijze verstuurd, vandaar mijn misser.
Het gaat hier ook niet over pakjes, maar over een brief. Zowel voor brieven als voor pakketten wordt een handtekening voor ontvangst gezet, zie ook
De handtekening kunt opvragen

tdehond
door tdehond - Jan 3, 2012 om 15:45
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=littlemissg schreef op dinsdag 3 jan 2012, 13:34]Nog even voor de duidelijkheid:

Geachte mevrouw ,

Hartelijk dank voor uw reactie. Een kind vanaf 14 jaar mag tekenen voor de ontvangst van een aangetekende brief. Uw kind heeft hiervoor wel een geldig legitimatiebewijs nodig.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u naar aanleiding van onze reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier.

Met vriendelijke groet,

Nynke Tiemersma
PostNL Pakketten Klantenservice Consumenten
www.postnlpakketten.nl/

PPlease consider the environment before printing this e-mail.

Het is op deze site gebruikelijk dat namen van medewerkers niet vermeld worden. Bovendien was het m.i. al duidelijk genoeg.

Daarbij als kritische noot t.a.v. medewerker PostNL.

Conform wat op de website staat hoort een aangetekende brief aan geadresseerde overhandigd te worden.

M.i. dus niet aan kinderen of andere huisgenoten van geadresseerde.

su
door susannef - Jan 3, 2012 om 15:45
303 Antwoorden / 9 Vragen

Zie dat de links die ik heb genoemd zijn weggevallen: opvragen handtekening Je tekst hier... en tekenen voor ontvangst Je tekst hier...