va
door vat123 Mar 9, 2016 om 12:10
Geldzaken & recht

Aangifte voor buitenlands belastingplichtige 2015

Vanaf dit jaar kan ik niet meer de aangifte voor buitenlands belastingplichtige downloaden en met een digitale handtekening versturen.
Komt deze nog of is dat ook niet meer? Ook vind ik dat de download voor binnenlands belastingplichtige terug moet komen.
Niet iedereen heeft een smartphone of DiGid.

1580 3 Rapporteer

Topantwoord

marita567
door marita567 - Mar 9, 2016 om 12:15
1576 Antwoorden / 17 Vragen
va
door vat123 Mar 9, 2016 om 12:32
4 Antwoorden / 7 Vragen

Oke hartstikke bedankt, dan moet ik dus nog even wachten.

Cookies
door Cookies - Mar 9, 2016 om 12:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Iemand die geen DigiD heeft, heeft ook NIKS aan een download.

va
door vat123 Mar 9, 2016 om 12:34
4 Antwoorden / 7 Vragen

natuurlijk wel, ik kan het formulier toch eerst downloaden en dan op het gemak op mijn pc invullen en dan versturen met een digitale handtekening? Maar uit eerste reactie maak ik op dat er een gebruikersnaam en wachtwoord door belastingdienst wordt verstrekt.
Het eerst downloaden van aangifteprogramma werkt voor mij stukken beter.

tijger1
door tijger1 - Mar 9, 2016 om 12:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het gewone aangifteformulier kan alleen on-line worden ingevuld, na ingelogd te hebben met je digid.

Iedere Nederlander kan een digid krijgen.

va
door vat123 Mar 9, 2016 om 13:50
4 Antwoorden / 7 Vragen

dat wil ik juist niet, ik wil zelf mijn regie in handen houden en als je DiGid in verkeerde handen komt, dan ben je de sjaak.
Ik snap niet dat iedereen dit zo prachtig vindt om alles digitaal te doen. We zijn straks een communistisch land (had vroeger veel met Oostblok te maken) en dit wil ik echt niet. We leven nu nog in een democratie en dat moet ook zo blijven. Gisteren op TV dat iemand die ongezond leeft meer zorgpremie moet gaan betalen. Ze kunnen door je transacties met pinpas bij supermarkten enz. zien wat je allemaal koopt. Dit gaat mij allemaal te ver.