mo
door modron20 Jul 22, 2009 om 18:30
Geldzaken & recht

Aankoop via internet en geen levering

Ik heb op 16 mei iets gekocht via het internet. Het desbetreffende bedrijf heeft ook een winkel lokatie in Rotterdam en staat ingeschreven bij KvK.


Oorspronkelijke levertijd zou 2 weken zijn, betaling diende vooraf te gebeuren. Per email kreeg ik een factuur en deze heb ik betaald door zelf geld over te maken.


Kort daarna kreeg ik via email te horen dat het produkt niet op voorraad was en dat de levertijd nog 2 weken langer zou duren. Ik heb hiermee toegestemd.


4 weken na betaling, nog geen reactie ontvangen. Ik heb contact gezocht en kreeg te horen dat er vertraging was met de levering, maar het zou snel komen.  Een week later heb ik contact gezocht om te laten weten dat ik 2 weken op vakantie zou zijn en wanneer mijn pakket zou komen. Dit zou 2 weken later komen ( oftewel 7 weken na betaling)


In de week na mijn vakantie nog steeds geen pakket, ik heb contact gezocht en kreeg een week later het bericht dat de spullen wel al waren ontvangen bij de winkel, maar dat ze ze kwijt waren. Gelukkig waren ze gevonden en ze zouden de volgende dag op de post gaan. Er is mij zelfs een track & trace nummer gemaild van de post.


Inmiddels ben ik ruim 10 weken verder na betaling en nog geen pakket. Track & Trace nummer blijkt nooit aangeboden te zijn bij de post en er wordt niet meer op email gereageerd. De telefoon wordt ook niet beantwoord. De website van de winkel is nog wel in de lucht.


Wat zijn de stappen die ik nu kan nemen of bij welke instanties kan ik terecht om dan wel mijn spullen te krijgen, dan wel mijn geld terug te krijgen?

362 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

pc
door pcneard - Jul 22, 2009 om 19:25
14 Antwoorden / 0 Vragen
0

thja...... dom:)


regel 1 is altijd zijn ze aangesloten waarborg web winkels?

holpen
door holpen - Jul 22, 2009 om 19:51
1416 Antwoorden / 0 Vragen
0

Persoonlijk langs gaan bij de winkel in Rotterdam is een optie en ze daar ermee om de oren slaan en stante pede je geld terug eisen (even je betalingsbewijs meenemen). Zo niet, dan ogenblikkelijk binnenlopen bij het dichtstbijzijnde politiestation en aangifte doen van oplichting.





birdies
door birdies - Jul 22, 2009 om 20:04
6104 Antwoorden / 31 Vragen
0

Over welke (web)winkel hebben we het? Dan kunnen we nl. wat concreter antwoorden a.d.h.v. het wel of niet betrouwbaar zijn v.e. winkel.


kiran
door kiran - Jul 22, 2009 om 20:06
2791 Antwoorden / 0 Vragen
0

@modron20


Wat kan ik doen, product wordt maar niet geleverd


Lees de link ter info. Stuur een aangetekende brief en zet daarin dat ze de wettelijke 30 dagen van levering overschreden hebben. Dat u nu binnen een week de spullen wilt ontvangen, zo niet dat u overgaat tot ontbinden van de koopovereenkomst.


Zou de klacht ook doorsluizen naar Consuwijzer


Klacht indienen - Consuwijzer

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

El
Eline72 - Sep 27, 2024 om 10:37
Winkels & webshops

Webshop Salura

Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.  de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer

A.
A. Maas - Aug 30, 2024 om 14:44
Geldzaken & recht

Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...

Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer