th
door thea 2 Mar 29, 2012 om 16:05
Geldzaken & recht

Aanmaning ista

hallo mensen wie kan mij helpen. Ik heb de 2de aanmaning gekregen van ista die verzorgd voor de vve de incasso voor energie stookkosten koudwater. We zijn sinds dit jaar bij deze club voorheen ging dit via de woning bouw maar die wilde het niet meer doen voor de kopers van de appartementen. ik kreeg in februari een brief of ik hen wilde machtigen voor de rest van het jaar . En een acceptgiro om de maand februari mee te betalen dit was een bedrag van 77 euro ik bellen om het bedrag naar 90 euro te doen want het leek me wat te laag die 77 euro en wat er met de maand januari gebeurde want die was nog niet betaald. Nou daar hoefde ik mij geen zorgen over te maken want dit werdt verrekend met de overige 11 maanden . Ik heb netjes alles betaald > tot mijn schrik krijg ik een aanmaning op 15 maart dat ik 90 euro van de maand februari niet betaald had. ik bellen de situatie uitgelegd en mevr aan de lijn vertelde dat ze de betalling niet kon vinden en dat ze verschillende betalingen van de acceptgiro's niet konden plaatsen en dat ze de bank had gevraagt naar de orginele acceptgiro's dit begreep ik al helemaal niet en ik zei haar dat ik het niet netjes vind dat als hun de atministratie niet op orde hadden dat ze mij dan die brief niet moet sturen . Nou dat had ik helemaal verkeerd ik moest maar aantonen dat ik heb betaald. Nu 29 maart de 2de aanmaning plus dreiging van deurwaarder.Weer eens gebeld en de mevr die er overgaat was er niet maar deze mevr kon mij wel vertellen dat de nota openstaat en verder wist ze er niet zo veel van. ik heb maar weer eens aangegeven dat ik wel heb betaald en dat het bedrag van 90 euro niet klopt dit bedrag zou ingaan in maart en niet in februari want het bedrag van de acceptgiro was immers 77 euro en die is betaald. Nu gaan ze me volgende week terug bellen om het verder uit te zoeken daar heb ik weinig vertrouwen in. zelf heb ik nu het standpunt volgens het bestuur van de vve hoef ik nergens meer op te reageren maar ik vind dit eng want straks staat de deurwaarder voor de deur en dan moet ik ook nog extra kosten betalen. Wie kan mij raad geven over wat te doen

681 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 29, 2012 om 16:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het bestuur van de VVE kan wel zeggen dat je nergens meer op hoeft te reageren, maar dat kunnen ze niet zomaar doen. Ista werkt weliswaar in opdracht van de VVE, maar zal ook opdracht hebben gekregen incassomaatregelen te nemen in geval van wanbetaling. Het bestuur zal dan op zijn minst Ista opdracht moeten geven de maatregelen naar jou toe stop te zetten. Vraag is of het bestuur hier überhaupt toe gemachtigd is.

Waarom toon je niet gewoon aan dat j betaald hebt? Je zit nu nog in een situatie dat er gewoon overleg plaatsvindt.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2012 om 17:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor je reactie Ik zal dat volgende week als ze met mij contact opnemen
met hen bespreken

ve
door verwijderd - Mar 29, 2012 om 18:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Instanties hebben ook vaak verdwaalde betalingen die ze niet kunnen plaatsen.
Als een kenmerk of acceptgiro nr er niet bij vermeld staat.
Maar als je een maand of data en klant nr erbij zet en meer moet het te vinden zijn en als je het in dezelfde maan betaald heb en betalingen achter elkaar.
Je kan ook om een uitdraai vragen schriftelijk en het zelf uitzoeken.
Als je de accept giro nr erbij vermeld heb.
-bij een aanmaning die onterecht is kan je een klacht indienen en bij de instantie zelf ook met de betalings bewijs erbij als je die heb.
en een incasso mag alleen maar zeggen dat u moet betalen voor een termijn.
En dat er anders een verhoging kom.
Meer mogen ze niet alleen een gerechts deurwaarder.
Als je al 5 euro per maand betaal na een betaling afspraak zijn ze al blij.
Als de incasso instantie zelf geen gehoor geeft en de klacht niet naar behoren verhelpt zijn ze altheid wel lig van een instantie NVIO bijvoorbeeld.
Die stuurt hun dan aan dat ze het naar behoren af moeten handelen en dan kijken ze wel goed naar de bewijzen.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2012 om 18:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Der staat in de 3 de regel onder lig maar ik bedoelde lid

ve
door verwijderd - May 23, 2012 om 11:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit verhaal was van maart ik heb nu het bewijs van betaling gestuurd en ik heb mijn 4de aanmaning. Ik heb nu de 2de klacht verstuurd waar nog steeds geen reactie op is. Kan iemand mij vertellen hoe ik nu verder moet waar kan ik nog met mijn klacht naar toe