webzapper
door webzapper Dec 24, 2003 om 16:27
Geldzaken & recht

Aansprakelijk

Als je hier op de site van kassa een advies verstrekt aan een vragensteller (M/V), ben je daar dan juridisch op aanspreekbaar. Stel je geeft een verkeerd advies en een consument loopt daardoor een subsidie mis of bijvoorbeeld het recht op WAO:1. Ben je daar dan als persoon op aanspreekbaar?2. Of is de VARA degene die daarvoor de verantwoording draagt? 3. Of is het een vrijblijvend advies waar niemand rechten aan kan ontlenen?4. Of wordt het een lang juridisch getouwtrek (net als met Exota-flessen).Moreel ben je natuurlijk aanspreekbaar op elk antwoord. Maar mijn brandende vraag is, is dit meer dan de nieuwsgroepen over dezelfde onderwerpen en zo ja wat is dat extra dan?

460 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb me dit wel eens afgevraagt. Hoewel ik van mening ben dat dit een open forum is, en een ieder zelf verantwoordelijk is voor wat hij/zij vervolgens doet met de goedbedoelde adviezen! MVG

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je antwoordt geeft op vragen of advies geeft op deze site, is het aan de vragensteller M/V een eigen keuze of ze er wat meedoen. Deze site is bedoeld om mensen te helpen met hun problemen/vragen en dit wordt gedaan door de medemens die dezelfde ervaringen hebben of er meer van weten etc. Vara of wij als medegebruikers van dit forum kunnen niet ergens aanspakelijk voor worden gesteld. Men heeft hier gevraagd om advies en het advies wat ze krijgen is vrijblijvend. Dit staat op deze site vermeld:De bijdragen op deze site zijn veelal afkomstig van gebruikers en geven niet het standpunt of de mening van de VARA weer. De VARA is niet aansprakelijke voor directe of indirecte schade, die middels bijdragen van gebruikers is ontstaan of zal ontstaan, noch voor schade ontstaan uit enige andere bijdrage van bezoekers van Kassa-Online...... Dit is geen 'juridische-site' maar een site van mens tot mens, die elkaar om raad vragen.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Behalve het goede antwoord van Gery, wat je zelf al tot beste antwoord had gekozen, wil ik hier nog aan toevoegen dat je antwoord ook staat in de disclaimer van deze site. Wel een leuk geprobeerd met die 'Exota' link. Traumatisch voor de Vara, maar niet relevant voor deze site. M.v.g Kassa internetredactie

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om het nog wat beeldender te maken: de beantwoorders zijn in feite niets meer dan je buurman of die onbekende man op het feestje van je broer aan wie je wat vraagt. En ook aan hun adviezen kun je geen rechten ontlenen.