md
door mduiker Mar 25, 2007 om 16:39
Geldzaken & recht

Aansprakelijkheid bezorgdienst maaltijd

L.S.

Ik heb recent een kies kapotgebeten tijdens het eten van een salade waarin olijven zaten. Een van de olijven bevatte een pit welke funest was voor een kies. De kies is tijdens het eten in tweeën gebroken en de resten moesten verwijderd worden. Ik ben nu aan een brug of kroon toe...
In hoeverre kan ik het bedrijf waar ik de salade besteld heb aansprakelijk stellen?

Groeten,

Marc Duiker

464 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 25, 2007 om 16:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja net alsof hun dat van tevoren kunnen zien dat daar nog een pit in zit dit vind ik een beetje te ver gaan

ve
door verwijderd - Mar 25, 2007 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

In alle olijven zit een pit. Als jou kies daar niet tegen kan zou ik de olijfboom maar aansprakelijk stellen. Iemand of iets anders zal toch niet mogelijk zijn?

Een pit is een pit en die kan wel eens hard zijn, zo ook ik nu, sorry!

Groet,

Oralce

ve
door verwijderd - Mar 25, 2007 om 16:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op welke rechtsgrond zou u hen dan aansprakelijk willen houden. Ik kan er geen bedenken. BW Boek 6 artikel 162 is niet van toepassing op dit geval.
In ons land is het nog niet zo geregeld dat in alle gevallen dat iemand schade lijdt die schade op een ander kan worden verhaald of vergoed kan worden.
Uiteraard kunt u de behandelingskosten voorzover verzekerd op uw zorgpolis wel gewoon claimen, maar die zullen niet de hoge kosten voor een brug of kroon volledig vergoeden.

ve
door verwijderd - Mar 25, 2007 om 17:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Soms denk ik wel eens dat we te graag maar iedereen aansprakelijk willen stellen. De buurman staat met je te praten en zijn hond kan het niet meer ophouden dus plast over je schoenen dan doe je hem niet aansprakelijk stellen. Maar dit is een bedrijf tja dan denk je dat je alle rechten hebt. Voor de rechter er mee want ik heb gelijk. Ga je gang en bewijs maar dat het hun fout is veel plezier.

Ter aanvulling een kies die afbreekt door een pit van een olijf was al niet zo'n beste.

Ronny.

ve
door verwijderd - Mar 25, 2007 om 17:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat bedoel ik ook maar  het is mij ook wel eens gebeurt met een snoepje dat me de kies afbrak dus moest ik na  dat bedrijf ook maar eens een klacht gaan  sturen  dit vind ik ook te ver gaan

ve
door verwijderd - Mar 25, 2007 om 17:34
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Mar 25, 2007 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uit het bericht van vraagsteller blijkt niet dan er contact is geweest met de bezorgservice. Is wel een optie en dan kan er tot een oplossing gekomen worden. Ik persoonlijk zou het laten rusten en de volgende keer de salade niet meer bestellen.

Ronny.

ve
door verwijderd - Mar 25, 2007 om 19:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een steentje hoort niet in een krentenbrood te zitten en dat levert dus wel aansprakelijkheid op van de leverancier of de bakker. Dat houdt dus in dat er wel degelijk een verwijt is te maken en aan alle 5 vereisten van BW Boek 7 artikelen 162 en 163 is voldaan.
Een olijf bevat een pit net als een kers en daar zul je met nuttigen dus rekening mee moeten houden. Geen schuld of verwijtbaarheid van de zijde van de leverancier derhalve.

ve
door verwijderd - Mar 25, 2007 om 19:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Tonnieboy, u heeft hier mee alle postings ontkracht en daarvoor een pluim want wat u stelt volgens het wetboek klopt. Laten we toch als normale burgers neem ik aan, niet elk bedrijfje dat probeert te overleven met deze onzin de nek omdraaien.

Ronny.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2007 om 00:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Het is geen amerika hier gelukkig, dat je voor elk probleemtje iemand aansprakelijk kunt stellen.

groet