fr
door fritsje Oct 18, 2004 om 10:23
Geldzaken & recht

Acceptatie mastercard/visa

Als via een gestolen mastercard/visacard, of via slinkse manieren achterhaalde gegevens, op het internet bestellingen worden gedaan en het bedrag wordt afgeschreven van de rekening van de rekeninghouder, dus door Interpay/PaySquare bv wordt de credit-card geaccepteerd en verwerkt, wie is hiervan de de dupe ? De cardhouder, Interpay/PaySquar bv of de niets vermoedende leverancier. De bestelde goederen zijn inderdaad afgeleverd.

Als iemand hierop een antwoord weet heel graag en alvast bedankt

F.

378 1 Rapporteer

zijle027
door zijle027 - Oct 20, 2004 om 05:32
148 Antwoorden / 0 Vragen

In principe is de kaarthouder verantwoordelijk. Indien een leverancier een bestelling ontvangt via internet mag de leverancier er van uit gaan dat de besteller eigenaar en houder van de kaart is.

Geef echter nooit een bestelling op via internet mét het creditcard nummer en geldigheidsdatum omdat er altijd lieden zijn die dit soort gegevens kunnen achterhalen bijvoorbeeld hackers.

Aldert