Administratiekosten
alle bedrijven die diensten verlenen aan mij, zoals kpn, upc, zorgverzekeraar etc. vragen altijd administratiekosten die ik moet betalen als er bv te laat betaald is. Wanneer deze dienstverleners zelf een foutje maken kost dat mij behoorlijk veel tijd om dit te laten corrigeren. Ik zou het niet meer dan logisch vinden dat ik hier ook een vergoeding voor kan declareren. Kan dit ook?
ja, dat kan. Ik ga niet wettelijke artikelen noemen, maar als u schade ondervindt door fouten van anderen kunt u vergoeding vorderen (lees eerst vragen want dat staat wat vriendelijker en het is de toon die de muziek maakt).
Beperkt uw declaratie wel tot een bewijsbaar bedrag zoals de kosten voor telefoongesprekken, brieven en dergelijke.
Ik zelf had redelijk recent nog een positieve ervaring in deze bij een energieleverancier waar via de geschillenafdeling niet alleen het gerezen geschil werd beslecht doch ook een compensatie voor gemaakte kosten werd toegekend. Hetzelfde is gebeurt met een geschil met een bank waar ik namens belanghebbende een symbolische kostenvergoeding vroeg (en kreeg € 100,00)
Hier geldt dus ook: wie niet waagt die niet wint; die niet vraagt die niet vindt (krijgt); niet geschoten is altijd mis.
Succes
Om het eenvoudig te houde, hierbij het wetsartikel dat schadevergoeding mogelijk maakt:
Artikel 74 van Burgerlijk Wetboek, Boek 6 zegt:
1/ Iedere tekortkoming in de nakoming van een verbintenis verplicht de schuldenaar de schade die de schuldeiser daardoor lijdt te vergoeden, tenzij de tekortkoming de schuldenaar niet kan worden toegerekend.
2/ Voor zover nakoming niet reeds blijvend onmogelijk is, vindt lid 1 slechts toepassing met inachtneming van hetgeen is bepaald in de tweede paragraaf betreffende het verzuim van de schuldenaar.
Mvgr - B
Mijn echtgenote wordt "lastiggevallen" door haar werkgeefster "De Provincie" in hoeverre is "het lastigvallen" verhaalbaar??? Ze heeft nl. een ernstige BURN-OUT
Beste Sampison,
Dit is niet terzake doende. Gegeven situatie en wetsartikel hebben betrekking op het consumentenrecht, niet op het 'lastigvallen' door een 'werkgever'. Hiervoor zijn andere mogelijkheden.
Helaas ben ik niet geheel op de hoogte van de wijze van handelen in een dergelijk situatie (spreken we hier over stalken, intimidatie, of een vergelijkbaar mentaal martelfenomeen?). Ik raad u aan deze vraag zelf apart te stellen. Ik weet dan zeker dat de juiste 'experts' op uw vraag zullen reageren.
Mvgr - B
Ik heb onlangs, door een fout van KPN enige tijd zonder internet- en telefoonaansluiting gezeten. Om e.e.a. weer hersteld te krijgen heb ik de nodige kosten moeten maken (bellen naar 0900 nummers met mijn mobiel). Ik moet zeggen, ik heb er wat brieven en mailtjes voor moeten sturen maar ik heb de kosten van KPN vergoed gekregen.
Vooral proberen zou ik zeggen, succes.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer