ma
door macadamia Jun 11, 2005 om 13:15
Geldzaken & recht

Advocaat

Ik heb een vraag over de rekening van de advocaat.

Ik heb om een gespecificeerde rekeing gevraagd en hij wil die niet geven.

Dan nog een vraag. Als ik papieren geef wie moet ze dan doornemen wat betreft afkoop mogelijkheden van verzekeringen etc....

Ikzelf heb nooit gestudeerd maar heb altijd hard gewerkt. Nu ben ik al mijn geld kwijt aan een advocaat die een bedrag heeft genoemd en ik moest het wel betalen. Ik durfde er niet tegenin te gaan. Bang dat ik weer een advocaat moest nemen en dat geld had ik niet meer.

Wat kan ik hieraan doen?

Groetjes Macadamia

623 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 12, 2005 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook advocaten worden gecontroleerd. Volgens mij gebeurd dat 1 x per jaar. Vraag info bij de orde van advocaten, misschien wordt u daar wat wijzer.

ve
door verwijderd - Jun 12, 2005 om 13:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag macadamia,

Hier wat links waarop je wellicht de antwoorden op je vraag vindt. Zoniet neem dan kontakt op met

Geschillencommissie advocatuur:

http://www.sgc.nl/commissie.asp?commissie=12

http.www.jurafoon

Klachtenadvocatuur

Informatie:

Nederlandse Orde van Advocaten, Postbus 30851, 2500 GW Den Haag,

tel. 070-3353535 e-mail: info@advocatenorde.nl

Het secretariaat van de Geschillencommissie Advocatuur

is bereikbaar op het volgende adres:

Postbus 90600
2509 LP Den Haag
Tel.: 070-3105310

Sukses, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Jun 14, 2005 om 15:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien nog een tip;

Afhankelijk van de hoogte van je inkomen en vermogen kan je toevoeging aanvragen voor de kosten van een advocaat. Hiervoor moet je bij de gemeente een verklaring laten opstellen voor inkomen en vermogen.

Het maximale netto inkomen mag zijn € 1501,00 netto per maand. Verdien je meer dan moet je alle kosten betalen. Anders kan je een toevoeging aanvragen en dan is je eigen bijdrage afhankelijk van je nettoinkomen. Hiervoor word een schijvensysteem gehanteerd.

Hier vind je de volledige lijst:

http://www.advocaatarbeidsrecht.nl/tabelrvr.htm

ve
door verwijderd - Jun 14, 2005 om 15:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het inkomen was toendertijd helaas noppes, maar ná de verkoop van ons huis moest ik alles betalen. Helaas is het meeste van dat geld dus naar de advocaat gegaan, en ik heb ook een vermoeden dat de prijs daarop is gebaseerd.

Bedankt voor jullie reacties.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2007 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Macadamia,

Jammer dat ik je vraag nu pas, ruim twee jaar later, lees. Ik ben zelf werkzaam in de advocatuur en zou zo graag mensen helpen die idd voor de gek gehouden worden.

Vragen om een gespecificeerde rekening heeft weinig nut. Die worden gewoon aangepast, aan het bedrag van de aan jouw toegestuurde nota. Dit is orde van de dag. Ik heb dit zelf erg vaak moeten doen. Die worden 'keurig' kloppend gemaakt.

Afkoopmogelijkheden van verzekeringen e.d. moet je bij je verzekeringsmaatschappij halen. Die zijn daar bekend mee en kunnen jou vertellen wat de mogelijkheden zijn. Daar heb je geen advocaat voor nodig. Die rekent alleen maar snel de tijd (schatting) die hij maakt om zogenaamd alles door te spitten. Uiteindelijk zal hij jou ook het advies geven om dit met je verzekeringsagent/maatschappij te overleggen.

Dan betaal je dus kosten die niet nodig waren geweest.