vu
door vuurdraak Feb 6, 2009 om 03:19
Geldzaken & recht

Afhandeling belasting na verwerpng erfenis

Mijn vader is in maart 2008 overleden .Het bleek dat hij niet verzekerd was en er waren nog veel meer dingen die aan het licht kwamen waardoor ik de erfenis heb moeten weigeren.Dus verwerping van de erfenis. Nu krijg ik continu van de belasting meerdere brieven en deze zijn nu niet meer vriendelijk ,dat ik de aangifte van 2007 en 2008 moet inleveren.De boete was 1000 euro en wordt nu verhoogt of misschien krijg ik een gevagenis straf?.Ik heb hun meerdere malen gebeld,een kopie van de verwerping van de nalatenschap gestuurd (2x) ik ben persoonlijk langs geweest en NOG STEEDS IS DIT NIET GOED. Wat kan ik hier toch aan doen? ik wordt er moe en geirriteerd van.De notaris heeft ook al contact met hun gezocht en volgens mij snappen ze het bij de belastingdienst niet .Stelletje Wie heeft hier een antwoord op??

451 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 6, 2009 om 07:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon voor laten komen bij de Belastingrechter, wel de notaris inlichten, hij heeft een verklaring of kan een extra verklaring opstellen.

ve
door verwijderd - Feb 6, 2009 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

denk eraan je moet alle papieren van het jaar 2007 tot en met het jaar 2014 bewaren

ve
door verwijderd - Feb 6, 2009 om 21:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas heb ik geen enkel papier.Ik had geen contact met mijn vader dus ook geen huissluitel zodat ik niet in zijn huis kon.Hierdoor dus ook geen belastingpapieren o.a. inkomsten belasting ,gezondheidszorg ectr.Aangezien ik de erfenis hebt geweigerd vind ik dus ook niet dat dit mijn taak is .Voor 9febr moet ik alle papieren hebben ingeleverd anders volgen er sancties volgen de belastingdienst.Ik wacht af.