watertoren
door watertoren Jun 20, 2012 om 19:33
Geldzaken & recht

Afrekening stook en service kosten woning cooperatie

ik kreeg vandaag een brief van de woningbouw, dat de service en stookkosten afrekening die ze zouden sturen voorlopig nog niet gestuurd word, met als reden dat men vorig jaar met een nieuw schoonmaak bedrijf is gaan werken en dat daar door de administraieve afhandeling meer tijd in beslag neemt.
Ik weet dat men voor 30 juni wettelijk de nota moet versturen.
vraag 1: zij geven aan dat dat zij wettelijk de mogelijkheid hebben om de nota later te versturen, is dat zo?
vraag 2: wij krijgen altijd geld terug van de stookkosten heb ik over dat bedrag als zij later betalen recht op rente?
m.v.g.watertoren

962 5 Rapporteer

zo
door zoeker - Jun 20, 2012 om 20:13
78 Antwoorden / 3 Vragen

Die brief heb ik vandaag ook ontvangen, dus volgens mij weet ik welke woningbouwvereniging je hebt :)
Het was mij ook onduidelijk wat nu de clue was. Heb even naar de regeling gekeken zoals die bij de huurcommissie beschreven is. Staat niks anders dan idd uiterlijk 30 juni.

Om het maar helder te krijgen, heb ik ze een mail gestuurd met wat ze nu bedoelen, want ze hebben het ook over huurders die in andere jaren in maart al de afrekening kregen. Snap totaal niet waarom die zin in die brief staat... maakt t niet duidelijker of zo.
Of ze rente moeten betalen weet ik niet, ik wacht eerst even af wat het antwoord is. Als het een antwoord is dat gedeeld kan worden, plaats ik het zodra ik het ontvang.

watertoren
door watertoren - Jun 20, 2012 om 20:23
30 Antwoorden / 21 Vragen

Dat zal wel de zelfde w.b zijn, inderdaad staat er in dat in voorgaande jaren er in maart de afrekening is verzonden.
Alleen vind ik het geen excuus dat er vanwege, dat er een nieuw schoonmaak bedrijf is gecontracteerd zij er te laat mee zijn.
Trouwens dit schoonmaak bedrijf heeft sinds midden 2011 al een contract met woonstad.
Wacht nog even je antwoord af dat je van woonstad krijgt en ga dan ook mailen

naitsoezn
door naitsoezn - Jun 21, 2012 om 09:08
842 Antwoorden / 1 Vragen

Van rijksoverheid.nl:
[quote]
Servicekostenoverzicht te laat ontvangen

De verhuurder heeft tot 1 juli van het daaropvolgende jaar de gelegenheid om u het servicekostenoverzicht te verstrekken. Er is geen sanctie wanneer de verhuurder dit te laat verstrekt. Een te late afrekening betekent ook niet dat u later geen nabetaling hoeft te doen. U kunt wel een uitspraak van de Huurcommissie vragen over welke servicekosten u nu uiteindelijk moet betalen.

zo
door zoeker - Jul 6, 2012 om 20:14
78 Antwoorden / 3 Vragen

Nou Watertoren, ik weet niet of jij ondertussen al iets gehoord hebt van Woonstad?
Ik heb ze nu 2 mails gestuurd en daarop de automatische ontvangstbevestiging ontvangen, maar geen inhoudelijke reactie op mijn vragen.
Al eerder gehad met het melden van een reparatie dat ze schijnbaar de mails niet uitlezen/reageren. Gaat lekker daar!

Dit weekend ga ik eens zoeken of er een ander mailadres te vinden is en dan gaat daar een pittige mail naartoe.
De aanhouder wint. Ik moet en zal een antwoord op mijn vragen hebben :)
Dit is nu een principekwestie...

watertoren
door watertoren - Jul 7, 2012 om 17:40
30 Antwoorden / 21 Vragen

Ook ik heb een E-mail gestuurd ook een no replay bericht terug ontvangen er is verder ook nog niet op de mail gereageerd, ga proberen via het hoofdkantoor een telefonische reactie te krijgen.
Zie je volgende bericht te gemoet en als ik wat weet laat ik het op het forum even weten.