lo
door lordlister Nov 23, 2004 om 00:23
Geldzaken & recht

Afronden geldbedragen

Shell Groene Stroom is gestopt met leveren van groene stroom.Het door mij te betalen eindbedrag was 0,41 euro. Tot mijn grote verba-zing werd van mijn girorekening 1,00 euro geind! Bij telefonische na-vraag werd mij medegedeeld, dat Shell de bedragen naar BOVEN afrond. Na mijn ongenoegen hierover te hebben geuit en teruggave van het teveel geinde bedrag te hebben moeten EISEN werd dit mij onder protest toegezegd. Mijn vraag is nu, hoewel het hier om een gering bedrag gaat: KAN DIT ZOMAAR ?

Misschien zijn er meer met deze "afronding" geconfronteerd?

386 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 23, 2004 om 01:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag lordlister,

Wat shell doet is niet wettelijk toegestaan. Als je 0,41 eurocent verschuldigd bent dan is dat 0,41 eurocent, en mag er wettelijk niet meer dan dat bedrag automatisch geïncasseerd worden, tenzij in de algemene voorwaarden van jouw kontrakt staat dat het wel mag (dan is het namelijk vooraf met elkaar afgesproken). Niet mee accoord gaan dus. Sukses, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2004 om 06:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onder geen enkele voorwaarde mag een bedrijf zomaar ongevraagd en onaangekondigd bedragen afronden. U heeft er goed aan gedaan Shell te wijzen op hun wangedrag.

Vr. gr.

Aldert