Alecto babyfoon van prenatal foute prijs
Ik heb een Alecto babyfoon gekocht bij de prenatal waarop 59% korting zat. Deze was afgeprijsd tot 64,99 euro. Ik netjes betaald en bevestiging ontvangen, krijg ik dag later een bericht dat er een fout in de website zat en er geen korting op de babyfoon zit, welke gewoon 159 euro kost, met als excuus een kortingsbon van 5 euro, voor de babyfoon en dat ik mijn geld binnen 30 dagen terug krijg.
Ik heb toen een mail gestuurd, dat ik het hier niet mee eens ben en dat ik alsnog de babyfoon wil ontvangen voor 64,99 euro.
Krijg ik 2 dagen later een mail dat de babyfoon overgeleverd is aan Postnl, om vervolgens even later een mail te krijgen, dat ze mijn annulering en retourzending ontvangen hebben. (ik heb niets ontvangen, dus kan ook niets retour zenden) Standaart procedure zeker??
Ik heb weer geantwoord dat ik gewoon de babyfoon wil voor de prijs van 64,99 euro en ze zeggen dat ik had kunnen weten dat de prijs van 64,99 euro niet klopte, omdat ze vinden dat die prijs niet reeël is. Naar mijn menig kan deze prijs best reeël zijn, aangezien er geen komma-teken is verplaatst ofzo.
Nu is dus mijn vraag.. Hebben ik en de andere mensen die ook dit probleem hebben, alsnog recht op de babyfoon voor de prijs van 64,99 euro?
[quote=mahadma schreef op donderdag 4 jun 2015, 22:44]Over welk model/type babyfone heeft u het?
Alecto DVM-80 (prijs is inmiddels al weer aangepast op de site natuurlijk, maar ik heb screenshot van de site, waarop staat dat deze in die aanbieding is, met 59% korting)
[quote=mahadma schreef op donderdag 4 jun 2015, 22:47]Als het deze is,klik hier is het duidelijk een foute prijs. € 65 ipv € 159 en zal het drukfout principe van kracht zijn.
Ja maar er stond op de site dat er een korting op zat van 59%, ik heb daar ook een screenshot van op mijn laptop staan, omdat er anderen al eerder mail kregen dat de prijs niet klopte en iemand is zo slim geweest om screenshot te maken, nog voordat ze de prijs hadden aangepast.
Ik denk persoonlijk dat u geen kans maakt, dit is een groot verschil. U kunt volgens artikel 15 van de algemene voorwaarden een protest/klacht aantekenen. Maar dit is een dusdanig duidelijk prijsverschil dat u m.i. het inderdaad had kunnen weten dat het niet klopt. Probeer een deal te maken, middel de prijs tussen € 65 en € 159 = € 94 / 2 = € 47.00+€ 65=€ 112,00, wellicht dat ze daar gevoelig voor zijn, doe dit per email. Je poot "stijf" houden zal zeker geen prijsvoordeel opleveren.
[quote=mahadma schreef op donderdag 4 jun 2015, 23:01]Ik denk persoonlijk dat u geen kans maakt, dit is een groot verschil. U kunt volgens artikel 15 van de algemene voorwaarden een protest/klacht aantekenen. Maar dit is een dusdanig duidelijk prijsverschil dat u m.i. het inderdaad had kunnen weten dat het niet klopt. Probeer een deal te maken, middel de prijs tussen € 65 en € 159 = € 94 / 2 = € 47.00+€ 65=€ 112,00, wellicht dat ze daar gevoelig voor zijn, doe dit per email. Je poot "stijf" houden zal zeker geen prijsvoordeel opleveren.
Bedankt voor uw reactie. Ik zal het eens proberen of we er met een midden weg qua bedrag uit kunnen komen :)
[quote=mahadma schreef op donderdag 4 jun 2015, 22:47]Als het deze is,klik hier is het duidelijk een foute prijs. € 65 ipv € 159 en zal het drukfout principe van kracht zijn.
TS heeft het over een website, waarop deze babyfoon aangeboden wordt met een met name genoemde korting van 59%. Het argument dat het een drukfout zou zijn gaat dus niet op. Ik denk dat TS juridisch gezien een zaak heeft. Gelijk hebben is echter een ding, gelijk krijgen een ander.
Ik ben het niet met Mahadma eens. U had het niet kunnen weten.
Als het bedrag er stond zonder die korting aanduiding va 59% dan zou u naar mijn mening een zwakke zaak hebben. Maar omdat erbij staat dat er 59% korting op is gegeven, had u onmogelijk kunnen weten dat het niet zou kloppen. Ik zie ook wel eens aanbiedingen met een hoge korting. Hoe ter wereld zou je moeten weten (of hebben moeten weten) dat ze eigenlijk helemaal geen korting wilden geven.
Het idee, om elkaar halfweg te ontmoeten vind ik daarentegen wel een goed idee, omdat het lastig af te dwingen valt als u geen gang naar de rechter wilt maken. Maar misschien wilt u hem dan helemaal niet meer hebben.
Ik vermoed echter dat u bij de rechter een goede kans zou maken om deze babyfoon te bemachtigen.
De kosten en tijd die u in een rechtszaak zou moeten steken bedragen zeker meer als € 100, over de tijd die het gaat kosten, tja, dat kan wel "even" duren, die molens draaien traa....aag. Tegen de tijd dat u gewonnen/verloren heeft, is de baby al jarig geweest, denk ik. En als u verliest, tja, dan wordt het een dure babyfoon.
Ik had uw reactie nog niet gelezen, u wilt de babyfoon wel hebben, zie ik nu, als u elkaar halfweg ontmoet. Het lijkt me vanuit de verkoper gezien een goede actie om daar mee akkoord te gaan.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer