janwanschers
door janwanschers Dec 10, 2012 om 13:57
Geldzaken & recht

A.o.w

Hallo kan iemand mij zeggen hoeveel eigen vermogen je mag hebben om in aanmerking te komen voor de overbruggings regeling van pre-pensioen naar a.o.w ik kom een maand later in de a.o.w

963 12 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 10, 2012 om 14:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo janwanschers

Voor info lees hier.

Met vr.gr.

janwanschers
door janwanschers - Dec 10, 2012 om 14:12
77 Antwoorden / 48 Vragen

Hallo ik heb het gelezen maar hoeveel vermogen mag ik hebben dat staat er niet bij wie kan mij dat zeggen

Cookies
door Cookies - Dec 10, 2012 om 14:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=janwanschers schreef op maandag 10 dec 2012, 14:12]Hallo ik heb het gelezen maar hoeveel vermogen mag ik hebben dat staat er niet bij wie kan mij dat zeggen

Volgens mij zijn de exacte bedragen nog niet bekend. Maar waarom zou je überhaupt gaan lenen, als je voldoende vermogen hebt?

janwanschers
door janwanschers - Dec 10, 2012 om 14:20
77 Antwoorden / 48 Vragen

Het gaat niet om lenen maar om een overbruggings regeling die krijg je maar dan mag ja vermogen niet te hoog zijn

tijger1
door tijger1 - Dec 10, 2012 om 14:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wilde u dan nu even uw vermogen wegsluizen om wellicht een paar honderd euro te krijgen ter overbrugging?

De bedragen zullen wel aansluiten bij het vrij te laten vermogen voor de bijstand.

Cookies
door Cookies - Dec 10, 2012 om 15:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=janwanschers schreef op maandag 10 dec 2012, 14:20]Het gaat niet om lenen maar om een overbruggings regeling die krijg je maar dan mag ja vermogen niet te hoog zijn

De krijg je niet, die moet worden terug betaald via maandelijkse inhoudingen AOW!

tijger1
door tijger1 - Dec 10, 2012 om 15:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er is een nieuwe regeling in de maak, waarbij je eventueel iets krijgt, maar tot die tijd is er de overbruggingsregeling. Die wordt pas ingetrokken, als de nieuwe klaar is.

Cookies
door Cookies - Dec 10, 2012 om 16:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 10 dec 2012, 15:45]Er is een nieuwe regeling in de maak, waarbij je eventueel iets krijgt, maar tot die tijd is er de overbruggingsregeling. Die wordt pas ingetrokken, als de nieuwe klaar is.

Nee, het is juist andersom: tot de overebruggingsregeling klaar is, is er de voorschotregeling.

Voorschotregeling AOW blijft voorlopig bestaan
Toekomstige AOW’ers die inkomensverlies lijden door de verhoging van de AOW-leeftijd per 1 januari 2013, kunnen voorlopig toch een voorschot krijgen op hun AOW-pensioen in de vorm van een renteloze lening. Dat heeft staatssecretaris De Krom van Sociale Zaken geschreven aan de Tweede Kamer.

De voorschotregeling zou worden geschrapt, omdat de beoogde coalitiepartijen VVD en PvdA een overbruggingsregeling willen invoeren voor deze groep. Dat is afgesproken in het Herfstakkoord. Maar zolang de overbruggingsregeling nog niet nader is uitgewerkt, blijft de voorschotregeling bestaan.

Maar hoe het ook genoemd wordt: er moet in ieder geval worden terug betaald!

fi
door fisbel - Dec 10, 2012 om 23:51
851 Antwoorden / 3 Vragen

De overbruggingsregeling voor mensen die op 1 januari 2013 een vut of prepensioen hebben en wier AOW later ingaat dan op hun 65e verjaarag komt in de plaats van de voorschotregeling. Het inkomen mag niet hoger zijn dan € 28.500 per jaar. De regeling kent een partner- en vermogenstoets. De precieze inhoud van de regeling wordt vóór het einde van 2012 bekend gemaakt. Lees ook hier

janwanschers
door janwanschers - Dec 11, 2012 om 12:59
77 Antwoorden / 48 Vragen

En weet u misschien hoeveel het eigen vermogen mag zijn

tijger1
door tijger1 - Dec 11, 2012 om 12:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carole.83

Inderdaad u heeft gelijk. Wat er nu is, heet voorschot en wat er komt overbrugging. Maar het is beide natuurlijk bedoeld om de periode van geen inkomen te overbruggen.

De voorschotregeling is een lening, maar volgens mij wordt de overbruggingregeling een gift. Anders hoeft er geen toets voor van alles en nog wat ingevoerd te worden.

Cookies
door Cookies - Dec 11, 2012 om 13:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=janwanschers schreef op dinsdag 11 dec 2012, 12:59]En weet u misschien hoeveel het eigen vermogen mag zijn

Misschien de gegeven reacties even door lezen???

.......De voorschotregeling is een lening, maar volgens mij wordt de overbruggingregeling een gift. Anders hoeft er geen toets voor van alles en nog wat ingevoerd te worden.......

Voor de voorschotregeling wordt ook getoetst. Een gift? Forget it!