re
door reintje60 Dec 5, 2004 om 11:52
Geldzaken & recht

Automatiche incasso

heeft iemand met de postbank ook zoveel automatiche incasso's afgeboekt waar nooit toestemming voor is afgegeven of machtiging bij mij is dat al twee keer gebeurd in een paar maanden

330 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 5, 2004 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben zelf ook rekeninghouder bij de Postbank en kan uw ergernis zonder enige twijfel beamen. Ook bij mij gaat er geregeld iets fout dat er een incasso wordt afgeboekt waar ik absoluut nooit geen machtiging heb afgegeven. Wanneer je naar de klantenservice in Amsterdam beld. Het nummer staat onderaan de afschrijving wordt dit spoedig weer hersteld.

ve
door verwijderd - Dec 7, 2004 om 23:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dit gebeurt wel vaker bij de postbank. Direct aan de bel trekken en dit laten terugdraaien. De postbank controleert namelijk niet de handtekeningen van de incassomachtigingen. Dus een ieder die een programma heeft om te kunnen incasseren, zou van iedere rekening geld kunnen afhalen> Goed opletten dus, dat is mijn enige advies!!

ve
door verwijderd - Dec 13, 2004 om 10:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

De meeste incasso-machtigingen in Nederland worden NIET meer door de banken bekeken of de 3 voorwaarden wel kloppen, naam, nummer en handtekening. Degene die incasso's aanbied aan de bank hoeft alleen maar naam en rekening-nummer electronisch aan te leveren. De Postbank controleerd als laatste bank nog altijd of naam en rekeningnummer bij elkaar horen.

De regel bij (automatisch) incasso is dat de consument ALTIJD 28 dagen heeft om de transactie te laten terug draaien door zijn of haar bank (in dit geval de Postbank). U kunt zelfs vragen, aan de bank, om alle rekeningsnummers die ten onrechte van uw rekening geld laten afschrijven te blokkeren, zodat zij dat niet nogmaals kunnen doen. Succes!