mi
door michelle990 Sep 15, 2011 om 20:38
Geldzaken & recht

Automatische incasso

Ik heb een abonnement bij een sportschool. alles verliep prima ook met de betaling, totdat ik onlangs heb opgezegd.

Ze kunnen (aldus hun) sindsdien geen automatische incasso meer innen. Er staat voldoende geld op de betreffende rekening. nu maak ik elke maand netjes dat geld zelf a.d.h.v. een bankoverschrijving over als ik wederom een melding krijg van het mislukken van de automatische incasso. (hierover heb ik al eerder contact met het bedrijf over opgenomen, maar zij zijn er van overtuigd dat het door het saldo tekort komt). nu willen ze ondanks dat ik na de eerste melding de contributie a €16,95 aan ze heb overgemaakt, dat ik €40,- administratiekosten betaal. Ik heb ze een bankafschrift opgestuurd waaruit blijkt dat er voldoende geld op de betreffende rekening staat, maar dit is voor hun niet voldoende, ze blijven vasthouden aan de administratiekosten.

De keus voor het betalen via automatische incasso ligt overigens bij het betreffende bedrijf.

Wat kan ik verder doen om het betreffende bedrijf ervan te overtuigen dat de fout niet bij mij ligt?

Groeten,

Michelle

887 8 Rapporteer

stacey
door stacey - Sep 15, 2011 om 20:44
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Lijkt me dat je al genoeg bewezen hebt als je het aangetoond dat er op hun incasseerdatum voldoende saldo was.......
Wie eist bewijst en dat kunnen ze niet gezien jouw bewijs........

Klopt rekeningnummer waarvan ze proberen te incasseren wel bij hun ?

mi
door michelle990 - Sep 15, 2011 om 20:47
1 Antwoorden / 2 Vragen

ja er is ook al een jaar of twee probleemloos van geïncasseerd. bedankt voor de snelle reactie!

stacey
door stacey - Sep 15, 2011 om 22:08
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ik zou nog even bij ze informeren of ze juiste nummer hebben gebruikt ( anders heb je volgende maand wellicht weer dat gedonder) en wellicht kan de bank iets vertellen, is er destijds storing of probleem geweest wellicht ?
Daar kun jij dan ook niets aan doen........

Maar probleem ligt bij hun of bij de bank, niet bij jou als je saldo (bewijsbaar) toereikend was dus die administratiekosten zijn onterecht.
Overigens wel stevige administratie kosten als het na 2 jaar geen probleem 1x niet lukt ..........veelal is het 15,00/ 25,00 .

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Sep 15, 2011 om 22:31
355 Antwoorden / 1 Vragen

Heb jij of sportschool misschien tegelijk met je opzegging de automatische incasso ingetrokken? ?

simonlebon
door simonlebon - Sep 16, 2011 om 00:48
51 Antwoorden / 1 Vragen

Je had toch opgezegd? Hoe lang loopt de contributie nog door?
Gelukkig treed per 1 december de wet mbt automatisch verlengen in werking.

nb
door nbw - Sep 16, 2011 om 02:24
521 Antwoorden / 24 Vragen

[quote=simonlebon schreef op vrijdag 16 sep 2011, 00:48]Je had toch opgezegd? Hoe lang loopt de contributie nog door?
Gelukkig treed per 1 december de wet mbt automatisch verlengen in werking.

Grapjas.Als je spreekt ga dan aub niet wetten invoeren die er niet zijn.

Niets is mijn antwoord. Deze sportschool is niet met rede te overtuigen blijkbaar.Ervan uitgaande dat het waar is wat je vraagt. Er is maar 1 traject zoiets op te lossen. Klagen bij de sportschool en het op te lossen. Lukt dat niet rechtshulp inschakelen .

ro
door royalflush - Sep 18, 2011 om 18:03
12 Antwoorden / 0 Vragen

Niet te veel aandacht aan besteden. Indien er voldoende saldo op de rekening stond en er zit geen incassoblokkade op, dan heb jij aan de voorwaarden voldaan. Verwijs de sportschool naar de kantonrechter indien zij blijft volharden in de onzinkosten die zij 'administratiekosten' noemt.

simonlebon
door simonlebon - Sep 18, 2011 om 20:51
51 Antwoorden / 1 Vragen

^ Precies.

Maar wanneer is het sportschoolabonnement afgelopen? Je zou dan zelf al het resterende abonnementsgeld over kunnen maken en voor de zekerheid de automatische incasso laten blokkeren bij je bank.

=nbw schreef op vrijdag 16 sep 2011, 02:24:
Grapjas.Als je spreekt ga dan aub niet wetten invoeren die er niet zijn.

Ik voer geen wetten in, dat doet de politiek. Was informatie met betrekking tot een wet die over een paar maanden (1 december 2001 en 1 januari 2012) in werking treedt. In de toekomst zullen mensen dus minder last hebben van de opgelegde automatische verlenging.
bron