RL
door RL2020 Apr 11, 2020 om 19:34
Geldzaken & recht

Badkamer brugman

Wij hebben een badkamer Brugman gekocht. Nu blijkt het betonstuc niet meer leverbaar, wat men zou plaatsen. Bij toeval kwamen wij hierachter en hebben we hier zelf een afspraak voor moeten maken. Als oplossing bod men een tegel aan. Het alternatief is stukken goedkoper. Dit weten wij, toch ontvangen wij bijna geen geld terug. Wat zijn onze rechten en plichten?

3226 8 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Apr 11, 2020 om 19:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U recht? Ga eens praten bij Brugman, daar staan ze tenslotte om bekend.

RL
door RL2020 Apr 11, 2020 om 19:52
Antwoorden / 1 Vragen

Zoals in het bericht staat is er een alternatief geboden. Daar zijn we het dus niet eens geworden en graag zou ik nu weten wat er nog meer voor alternatieven zijn.

tenormin
door tenormin Apr 11, 2020 om 20:18
16842 Antwoorden / 108 Vragen

Haha, dat is best een grappige opmerking: "ga eens praten bij Brugman"; daar staan ze bekend om. Leuke woordspeling, ☺

Topantwoord

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 11, 2020 om 19:40
2087 Antwoorden / Vragen

Als men niet kan leveren wat u overeengekomen bent moet u de koop kunnen ontbinden en uw gekd terug krijgen. Dan kunt u daarna weer fatsoenlijk onderhandelen of naar een ander gaan.

RL
door RL2020 Apr 11, 2020 om 19:52
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reactie

ne
door neodutchio - Apr 11, 2020 om 20:17
5161 Antwoorden / 12 Vragen

Gaat u akkoord met die tegel? Zo ja, wat is dan het probleem? De tegel an sich kan wel goedkoper zijn, maar de tegels moeten ook op de muur komen. Daar zitten ook kosten aan.

Als u het niet eens bent met de tegels kunt u ook annuleren.

RL
door RL2020 Apr 11, 2020 om 20:34
Antwoorden / 1 Vragen

bedankt voor het antwoord. Wij wisten dus niet zo goed of dat mogelijk was.

tijger1
door tijger1 - Apr 11, 2020 om 20:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

 Maar u koopt een badkamer, dan hebt u toch ook onderhandeld over de prijs?

Nou kan een deel niet gedaan worden zoals in de offerte staat, maar wordt er over een "goedkopere" oplossing gesproken.

Dan is het toch logisch dat het verschil in mindering wordt gebracht.

U schrijft dat dat "stukken" goedkoper is, nou dan dat verschil terug.

RL
door RL2020 Apr 11, 2020 om 20:51
Antwoorden / 1 Vragen

Daar loopt het dus nu spaak. Brugman geeft aan dat men gewoon het budget hanteert, zoals het was met betonstucwerk. Wij hebben destijds een offerte laten maken voor tegel en stucwerk. Uiteindelijk voor stucwerk gekozen, wat enkele duizenden euro's duurder was. Nu wil men de tegel van toen plaatsen, maar amper iets in mindering brengen. Dit ook besproken, maar komen daar nog niet uit.

tijger1
door tijger1 Apr 11, 2020 om 21:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Stucwerk duizenden euro's duurder? Kan mij dat nauwelijks voorstellen.

Ga naar het Juridisch Loket in uw woonplaats, of wellicht even bellen.

U hebt dus twee offertes met een prijsverschil van duizenden euro's en als u de goedkope op,ossing kiest, moet u de dure betalen. Complete dwaasheid.

Dan de hele boel maar annuleren.

RL
door RL2020 Apr 11, 2020 om 21:11
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor het advies. Deze pak ik meteen dinsdag op.

me
door mein33 - Apr 11, 2020 om 21:12
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Een prijsverschil tussen tegelen en stucwerk van enkele duizenden euro's ???

Een dergelijk groot prijsverschil en daar valt in het geheel niet over te praten, dan maar snel de koop ontbinden en ergens anders uw badkamer uitzoeken !

justmeagain
door justmeagain Apr 12, 2020 om 00:09
623 Antwoorden / 8 Vragen

Misschien woont ts in een kapitale villa met een badkamer van 100m2

mo
door mof - Apr 13, 2020 om 13:51
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als contractueel isvastgelegd welke materialen zouden worden gebruikt heeft u recht op uw geld terug voor wat niet geleverd kan worden.

rj
door rjw - Apr 13, 2020 om 15:50
3274 Antwoorden / 5 Vragen

Wat stond er in de offerte (prijs betonstuc, prijs arbeid) en wat bieden ze nu (prijs alternatief, prijs arbeid)?

1paul
door 1paul - Apr 14, 2020 om 10:03
3164 Antwoorden / 0 Vragen

u heeft recht op wat overeengekomen is, als Brugman niet kan leveren dan mag u annuleren ZONDER kosten, het is dan immers brugman die zich niet aan de overeenkomst houd...