sp
door spraakwater Mar 23, 2009 om 17:20
Geldzaken & recht

Balkon wat wit afgeeft

Ik woon in een flat van 5 jaar oud.
Het balkon is van een wit achtig beton.
Als we van het balkon naar binnen lopen zien we binnen op de vloer allemaal witte voetstappen.
Kennelijk geeft het beton een witte stof op de schoenen af.

Weet iemand hier iets tegen te doen.
We hebben al overwogen om het balkon te schilderen met garagevloer verf, of er houten terras tegels op te legen.
Maar liever doen we dat niet, want ook dit kent zijn nadelen.

De vraag is dus bestaat er een fixeer middel om het stof afgeven tegen te gaan.

4101 5 Rapporteer

poltol
door poltol - Mar 23, 2009 om 18:52
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Als u echt van het witte cement stof af wilt zult u toch één van uw eigen voorstellen moeten uitvoeren. De verf is het beste dat bindt het stof. Meng wel wat zand door de verf voor de anti slip, of strooi dat over de bijna droge verf.

Succes, poltol

jftm
door jftm - Mar 23, 2009 om 21:43
182 Antwoorden / 5 Vragen

Wat interessant is te weten of u in een huurhuis woont. Het kan dan zijn dat e.e.a. voor rekening komt van de huisbaas. Is dat zo?

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Mar 23, 2009 om 22:27
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag spraakwater,

Ja, houten tegels, waar regen op kan komen kunnen knap vies en glad worden.

Er is 2-componenten vloerencompound, fabrikant Unipro, Haaksbergen.

Ook is er speciale betonverf. Beide zijn afdoend tegen het probleem van wit inlopen. Met de tip van poltol om er wat scherp (metsel-/zilver-)zand door te mengen, wordt het ook nog stroef. Zilverzand is fijner metselzand.

Hardware ERror MAN.

ma
door matglans - Apr 10, 2009 om 14:31
2 Antwoorden / 0 Vragen

hoi,

hebben wij ook last van gehad, eerst zou de woningbouw het oplossen, zal maar geen namen noemen

eerst gefixeerd maar dat hielp niet echt

Nou heb ik polyurethan 2 komponenten erop geschilderd en ziet er weer goed uit.

Ben zelf niet zo handig maar een goed rolletje mengen en erop rollen, het vloeit mooi weg en ze hadden volgens mij diverse kleuren

enige gezeur nu ahhah de woningbouw pfffffffffff

had het bij http://www.goedhuysverf.nl

ma
door matglans - Apr 22, 2009 om 16:41
2 Antwoorden / 0 Vragen

ik bedoel  GoedHuys verf , ik heb er zelf anti slip bij laten doen.........