ad
door adams Sep 22, 2005 om 23:26
Geldzaken & recht

Bankieren 2006

Vandaag kreeg ik een brief van de postbank, waarin mij verteld wordt dat ik kan kiezen tussen 3 pakketten. Het basispakket (€ 9,95) met girorekening en giropas, het betaalbakket(€ 28,45) met giropas en een partnercard en tweewekelijkse afschriften alsook wereldwijd pinnen. Daarnaast nog een aantal zaken waar ik niks aan heb. Det derde (royaal)pakket is helemaal niet interessant voor mij. e.e.a. betekend dus dat ik gedwongen ben het betaalpakket te nemen, als ik mijn partner tenminste ook een bankpasje wil laten hebben, en voor het pinnen in het buitenland. Daarnaast moet je bij het basispakket nog eens € 5,- betalen voor overschrijfkaarten.  De Postbank heeft jaren geleden veel klanten van andere banken afgepikt omdat ze alles gratis deden. Bij de postbank ontvang je geen rente over je lopende rekening, ze beleggen van je geld, en willen nu ok nog aan de andere kant over mijn rug verdienen, alleen omdat ze mijn geld mogen beheren. Uit de forums blijkt dat het internetbankieren bij de postbanknou ook niet echt geweldig is . IS dit nou normaal dat je voor de normale bankzaken ook al moet gaan betalen.  Is dit de kracht van de postbank ? Heeft iemand een alternatief voor mij.

897 13 Rapporteer

sanvw
door sanvw - Sep 23, 2005 om 00:07
32 Antwoorden / 9 Vragen

als excuus geven ze dat het papierwerk te veel geld gaat kosten en dat
ze dit willen ontmoedigen bij de consument, dit houdt dan ook in dat er
een bedrag in rekening wordt gebracht. Volgens mij is het al normaal
dat er voor de pas ed wordt betaald, maar daar heb ik geen ervaring mee
(studente) Verder ben ik gewoon tevreden met MijnPostbank.nl dat doet
het uitstekend bij mij.

scroogy
door scroogy - Sep 23, 2005 om 15:00
367 Antwoorden / 20 Vragen

Het basispakket is geen pakket maar alleen de pinpas met de mogelijkheid die in het buitenland te gebruiken. Voor zover ik weet rekenen alle banken geld voor die "europas".

De giropas zonder buitenlandmogelijkheden is nog steeds gratis bij de postbank.

In de brief staat dat u kan kiezen, u moet niet kiezen. U kunt alles (nog) laten zoals het is.

De algemene geaccepteerde stelling is dat de Postbank bij alles wat langzamer is vanwege het goedkoop/gratis zijn. Als je meer wilt of meer snelheid in bijvoorbeeld je inkomen krijgen dat moet je daarvoor al dan niet bij de Postbank gaan betalen.

wi
door wippie - Sep 23, 2005 om 15:33
260 Antwoorden / 0 Vragen

Vorige week een tweede pas aangevraagd voor mijn vrouw bij de ING bank. Het heet tegenwoordig wereldpas. Vandaag de kosten afgeschreven 6 euro. Het is het ons wel waard. Voor de rest geen kosten aan de rekening en ook geen rente. Moet erbij vermelden dat wij Internetbankieren.

ph
door phinder - Sep 23, 2005 om 15:36
433 Antwoorden / 4 Vragen

Zit bij de rabobank. Soorgelijke regeling, soortgelijke kosten.

Betaal alleen voor me europas. verder niet

ricardow
door ricardow - Sep 23, 2005 om 23:11
202 Antwoorden / 7 Vragen

Reactie op Scroogy:

Je kan niet alles bij het oude laten. Als je namelijk niets doet, wordt je automatisch ingedeeld in het basispakket en zal je dus (gratis) nog maar één keer per maand een afschrift krijgen.

Wel is het zo dat je idd gratis de basispas kan aanvragen, waardoor er aan je basispakket geen kosten zijn verbonden. Als je dit doet dan zijn de meest kenmerkende veranderingen; dat je slechts één keer in de maand een gratis afschrift krijgt (ipv een keer in de 2 weken gratis) en dat er voor de overschrijvingskaarten moeten worden betaald (dit was tot op heden gratis).

Op deze manier probeert de Postbank haar klanten naar het internetbankieren te drijven. Volgens mij valt inmiddels trouwens de klachtenstroom over Postbank internetbankieren (mijnpostbank.nl) wel weer mee, dat was vooral in de opstartweken.

po
door pollewopje_1 - Sep 26, 2005 om 19:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het Betaalpakket kost inderdaad € 28,45 vanaf 2006. In 2005 kost het pakket nog € 27, maar: in 2005 krijg je 2 giropassen, vanaf 2006 krijg je er nog maar 1 !!! De tweede pas kun je wel houden, maar die kost je dan € 9,95 per jaar. Dat komt dus over het pakket van € 28,45 heen! Je betaalt dan dus € 38,40 per jaar, een prijsstijging van maar liefst 42,2%!!! De Postbank wil het echter doen lijken alsof het pakket slechts € 1,45 duurder wordt.
Dit wordt niet duidelijk gecommuniceerd op de website van de Postbank, alleen in de specificaties van de pakketten staat dat in het Betaalpakket nog maar 1 pas zit. Hoopt de Postbank dat mensen die best genoeg hebben aan 1 pas dit niet opmerken en dan straks te laat zijn met het opzeggen van de tweede pas?

varabas
door varabas - Sep 26, 2005 om 19:43
450 Antwoorden / 35 Vragen

Bij de Postbank zijn alle normale bankzaken nog gratis! Dus neem een gratis abonnement op Mijn Postbank.nl en neem de gratis basispas, dan kun je al je normale bankzaken gratis doen, (geld overmaken, pinnen en geld opnemen). wil je meer, b.v. pinnen of geld opnemen in het buitenland dan moet je de betaalde giropas nemen.

Bassie (zit al jaren op de bank)

ricardow
door ricardow - Sep 26, 2005 om 19:49
202 Antwoorden / 7 Vragen

"Bij de Postbank zijn alle normale bankzaken nog gratis". Dit is helemaal niet zo. Op de girobasispas zit bijv. geen chipknip, dit is tegenwoordig toch ook wel een normale bankzaak en je kan met deze basispas niet bij ander banken pinnen!!! Ook dit moet gewoon kunnen!!!!

Dus: je kan niet gratis alle "normale bankzaken"regelen via de Postbank. Niet meer althans

Groet Richard

ricardow
door ricardow - Sep 26, 2005 om 19:50
202 Antwoorden / 7 Vragen

Ter aanvulling:

Bassie, wat zie jij trouwens onder een "normale bankzaak"?

varabas
door varabas - Sep 27, 2005 om 10:36
450 Antwoorden / 35 Vragen

Antwoord van Bassie:

Met de GRATIS Giropasbasis van de Postbank:

1. Kun je geldopnemen uit alle pinautomaten van de Postbank.

2. Je kunt in iedere winkel met je pas (pin) betalen.

3. Met "Mijn Postbank.nl" kun je gratis alle overige bankzaken  GRATIS regelen

Dit noem ik gewone bankzaken!

Ik ben al meer dan 35 jaar een heeeel tevreden gebruiker van vele Postbank produkten!

Bassie (werkt niet bij de Postbank)

varabas
door varabas - Sep 27, 2005 om 12:18
450 Antwoorden / 35 Vragen
pa
door pasje - Oct 10, 2005 om 18:52
4 Antwoorden / 1 Vragen

Wie niets wil betalen en toch de hoogste spaarrente wil opstrijken gaat naar www.argenta.nl heel simpel!! Wel alles via internet.

hj
door hj220878 - Oct 24, 2005 om 20:05
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals je waarschijnlijk begrepen hebt moet je ook voor een 2e giropas gaan betalen als je een betaalpakket hebt/neemt : 9,95 per jaar per 1-1-2006. Maar als je hierover even je beklag doet via tel. 0900-3322110 dan krijg je de pas gratis tot 1-1-2007, een zgn. coulancebeleid! Scheelt in elk geval toch weer iets! Maar ben het helemaal met je eens, dat is toch niet de kracht van de Postbank !! Grrrrrrrrrrrrrrrr!