di
door diemenees Aug 18, 2009 om 13:56
Geldzaken & recht

Bankpas (ING)-chipknip of chip i.p.v. magneetstrip?

Ben langdurig Postgiro->Bank, nu dus ING en kreeg dus in de lente de nieuwe oranje bankpas.  Ik verkeerde altijd in de veronderstelling dat die chip erop enkel een chipknip was (saldo eropzetten, bij bvb. parkeerautomaten betalen e.d.-maak daar nooit gebruik van).

Bij betalen in diverse buitenlanden wordt de PIN niet meer via de oude magneetstrip maar via een chip geregeld.

Is de chip op deze nieuwe bankpas nu geschikt voor beide doeleinden?

923 8 Rapporteer

Lsk520
door Lsk520 - Aug 18, 2009 om 14:24
827 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien even de bank bellen en daar vragen?

Het lijkt er steeds meer op dat steeds minder mensen zelf hun zaakjes kunnen regelen......

Hoe deden we dat vroeger toen er nog geen www was.....

aajee
door aajee - Aug 18, 2009 om 14:32
118 Antwoorden / 5 Vragen

m.b.t. buitenland geen ervaringen. In Nederland pin en chip ik met de nieuwe pas en nog geen problemen ondervonden. Hij is dus voor beide doeleinden geschikt. Staat overigens ook op de website van ING.

di
door diemenees - Aug 27, 2009 om 13:29
196 Antwoorden / 15 Vragen

Het ziet er naar uit dat mevr/hr TP elke vraag met zijn standaard antwoord wil voorzien. Wil je nu ook zo vrindelijk zijn die 24 ct/min en minstens 10 min. wachttijd te vergoeden die dat bellen gaat kosten?

Heel toevallig was er 3-4 dagen nadat ik dit hier geplaatst had een zelfde stukje op radio Nrd-Holland. Die nieuwe Chip heet EMV. Het antwoord was totaal niet duidelijk-iets van dat verschilt van bank tot bank en van kaart tot kaart en heeft misschien ook met je rekeningtype te maken. (dat kwam van een hoge bankmedewerker). Het zou tenminste de ING sieren-waren ze niet op weg klantvriendelijk te worden-iets waarover ik bij de Postbank/giro nooit echt klachten heb gehad-als ze dit in de aankondiging ook wat duidelijker hadden kunnen melden en niet ergens verstoken in een hoekje van hun website.

ju
door justin29 - Aug 27, 2009 om 13:44
17 Antwoorden / 11 Vragen

Beste vraagsteller

Het is inderdaad zo dat alle nieuwe passen zijn voorzien van een zogenoemde EMV chip. U kunt daar mee chippen maar gaat ook gebruikt worden als het nieuwe betaalmiddel. Hoewel het nog even zal duren eer dat alle automaten vervangen zijn

Lsk520
door Lsk520 - Aug 27, 2009 om 17:20
827 Antwoorden / 2 Vragen

@diemenees:

bellen..

misschien had je de tijd die je nodig had om te reagereren ook kunnen gebruiken om te bedenken dat een ING bank ook filialen heeft waar je zo naar binnen kunt lopen....kun je daar je vraag stellen.

jp
door jpjd - Sep 12, 2009 om 20:23
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt er duidelijk op dat TP een gefrustreerde ING medewerker is die dich diep schaamd

he
door henk1951 - Sep 12, 2009 om 20:35
256 Antwoorden / 0 Vragen

Met de nieuwe pas kan je chippen en betalen. Op vakantie moesten wij excursies betalen ik moest hem door de magneetstriplezer  halen en mijn dochter had net nieuwe pas d.m.v chip lezer wel met pincode gebruik. Bij parkeermeters gebruikt ze de chip voor chip betalingen dit zonder gebruik pincode. Er was in het begin een probleem met GEA's doordat ze nog niet in een aantal landen waren aangepast vooral ING passen.

gr Henk

Lsk520
door Lsk520 - Sep 13, 2009 om 17:46
827 Antwoorden / 2 Vragen

Wow, voor een eerste reactie...petje af! Gelukkig heb ik helemaal niets met de ING te maken, zeker niet als werknemer..en ook niet/nooit gefrustreerd.

Tip: voordat je op de verzendknop drukt, lees je "bijdrage" even, kun je de knulligheid eruit filteren...

Nogmaals, eerste posting, complimenten.