bobenadrie
door bobenadrie Feb 3, 2011 om 14:05
Geldzaken & recht

Bankrun

L.S.

Gezien het feit,dat de banken in nederland nogsteeds niet klantvriendelijk handelen,zie verhoging hypotheekrente, moeizame kredietverlening aan bedrijven en lage spaarrentes voor particulieren ondanks de lage euribor rente en de van het rijk(lees de belastingbetaler),verkregen milliarden,wordt het wellicht tijd om de hulp in te roepen van de heer Lakeman,die weer kan oproepen tot een nieuwe bankrun op een nog te kiezen bank en onze tegoeden daar weg te halen om de heren te dwingen zich te matigen met hun nog steeds hoge bonussen en onze spaarrentes te verhogen en de hypo-rente te verlagen ,zodat ook de woningmarkt weer op gang komt!
Wij zijn die arrogante houding van die banken nu behoorlijk zat!!!!

Bob Hofman

1083 7 Rapporteer

bertv00
door bertv00 - Feb 3, 2011 om 14:45
6 Antwoorden / 0 Vragen

Veel bank-klanten hebben meer tegoed van banken dan andersom.
(hypotheek, lopende leningen, rood-staan)

Het plegen van een bankrun is in je eigen schoenen schieten.

Veel consumenten zijn geen haar beter dan graai-bankiers en willen hun inflatie-correctie (ook wel rente genoemd) niet missen.
Het is dus een principe kwestie, en mensen hebben het te goed om in beweging te komen.

2mainecoons
door 2mainecoons - Feb 4, 2011 om 14:40
4 Antwoorden / 0 Vragen

Helemaal met je eens, op de bankrun na. Ons salaris moet gestort worden op een bankrekening. (loonzakjes bestaan niet meer) en geld in huis hebben is niet veilig. We zijn dus gebonden aan de banken. Jammer dat er zoveel misbruik van gemaakt wordt.Maar als iemand een graailoze bank kent...ik houdt me aanbevolen en ga erheen!

Even een opmerking naar bertv00 . Dat meen je toch niet, dat een bonus van duizenden euro's en salaris van topmensen van 100 000den euro's een helpend handje van de regering van miljoenen, die vervolgens weer verdeeld wordt aan de topmensen , wordt vergeleken met een schamele rente van 2,5 % wat je op je renterenkening stort? Ik ken de vele consumenten niet, die kunnen graaien, Jij wel?

bertv00
door bertv00 - Feb 5, 2011 om 07:48
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=2mainecoons schreef op vrijdag 4 feb 2011, 14:40]
Ik ken de vele consumenten niet, die kunnen graaien, Jij wel?

Consumenten vinden blijkbaar die 2,5% genoeg om de situatie zo in stand te houden.

Sta voor je principes en haal je geld van de bank, stop met alle krediet-vormen.

Of wees niet hypocriet en geef toe dat je helaas niet in de situatie bent om mee te graaien.

pino123
door pino123 - Feb 5, 2011 om 09:32
2766 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=2mainecoons schreef op vrijdag 4 feb 2011, 14:40]Helemaal met je eens, op de bankrun na. Ons salaris moet gestort worden op een bankrekening. (loonzakjes bestaan niet meer) en geld in huis hebben is niet veilig. We zijn dus gebonden aan de banken. Jammer dat er zoveel misbruik van gemaakt wordt.Maar als iemand een graailoze bank kent...ik houdt me aanbevolen en ga erheen!

Even een opmerking naar bertv00 . Dat meen je toch niet, dat een bonus van duizenden euro's en salaris van topmensen van 100 000den euro's een helpend handje van de regering van miljoenen, die vervolgens weer verdeeld wordt aan de topmensen , wordt vergeleken met een schamele rente van 2,5 % wat je op je renterenkening stort? Ik ken de vele consumenten niet, die kunnen graaien, Jij wel?

De consument die kan graaien niet, maar ik ken echt heel veel consumenten die het wel zouden willen..... En daar springen de banken natuurlijk gemakkelijk op in, de consument die voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten, blind staart op bepaalde producten en achteraf de nare verrassing te verwerken krijgen!

rj
door rjw - Feb 5, 2011 om 15:01
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Moet je doen joh, zo'n bankrun. Dan is er binnen no time geen cash meer te krijgen en ligt de hele economie stil. Pinnen voor je boodschappen lukt niet meer, en cash heb je ook niet. Maar misschien kan jij van de lucht leven, dat zou kunnen natuurlijk.

Misschien iets verder nadenken voordat je dit soort dingen roept.

diumenge
door diumenge - Feb 6, 2011 om 00:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Een bankrun lijkt me zeer onverstandig, en dan, je krijgt het toch niet voor elkaar. Wat men wel kan doen is overstappen naar 'n ander bank, waar je wel een goed gevoel bij hebt (100% zeker weten doe je het toch nooit).

edrick3
door edrick3 - Feb 6, 2011 om 18:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

Kijk hier eens als een voorbeeld voor een goede bank. En er zijn er nog wel een paar.