ge
door gerrie19 Aug 3, 2009 om 22:41
Geldzaken & recht

Bekeuring verkeerde datum

kreeg een bekeuring thuisgestuurd met een datum die niet klopt. op dat tijdstip waren ik en mijn auto elders. foto opgevraagd, vraagt de mevrouw: het is de verkeerde datum zie ik. zal ik u een acceptgiro sturen met de juiste datum? moet ik betalen of kan ik  (met succes) bezwaar maken?

8823 8 Rapporteer

soepkiep
door soepkiep - Aug 3, 2009 om 23:10
529 Antwoorden / 75 Vragen

je weet toch wel of je een bekeuring hebt gekregen
ik heb er ook eens een gehad stond er een andere straat op
waar ik niet was geweest
maar het was wel mijn auto

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Aug 3, 2009 om 23:25
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Het is alweer heel wat jaartjes (20-30) terug, toen is een vriend van me het zelfde overkomen. Hij kreeg de boete ruim na middernacht voor illegaal aanplakbiljetten plakken, echter vulde de agent de datum in van de vorige dag. Uiteindelijk heeft hij de boete niet hoeven betalen.

Je kunt je vraag hier proberen te stellen. Op dit forum zijn agenten in hun vrije tijd. Die zouden het toch moeten weten! http://forum.infopolitie.nl/viewforum.php?f=69

mastag
door mastag - Aug 3, 2009 om 23:53
955 Antwoorden / 19 Vragen

Dit soort fouten worden zelden met succes voor de bekeurde partij afgesloten. Je hebt de overtreding gemaakt, gewoon betalen. Spekt de staatskas weer een beetje in deze crisistijden.

soepkiep
door soepkiep - Aug 7, 2009 om 14:21
529 Antwoorden / 75 Vragen

wij moeten onze bekeuringen betalen dus jij ook

harrie
door harrie - Aug 7, 2009 om 15:40
765 Antwoorden / 36 Vragen

Je geeft hier zelf al aan dat je schuldig bent. Bezwaar maken kan altijd, ik ben bang dat dat alleen succes kan hebben als je een advokaat als Moskowitz inschakel. Helaas kunnen alleen echte criminelen dat betalen... dus helaas....Calvé.

he
door henk1951 - Aug 7, 2009 om 16:00
256 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk zal je moeten betalen bij het opvragen van de foto ben je al attent gemaakt dat er een verkeerde datum op de acceptgiro staat.Je kreeg toen de keus of een nieuwe acceptgiro ontvangen of betalen  met deze acceptgiro. Bezwaar maken is een kansloze zaak de gemaakte foto betreft uw auto en de datum op de foto is wel juist.

gr Henk

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Aug 9, 2009 om 00:20
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Gerrie,

Eens kreeg ik een bekeuring waar ik het niet mee eens was. Op een weg met gelijkvloerse kruisingen en meer dan 8 mtr brede rijbaan scheiding zou ik te lang (900 m) in de linker baan hebben gereden, voor ik linksaf sloeg. Ik haalde in die km een in de rechterbaan rijdende auto in welke zijn snelheid iets langzamer dan ik verhoogde en sorteerde vóór.
Ik besloot het voor te laten komen.
Toen het uitgetikte verbaal kwam bleken daar 3 fouten in te staan. De straatnaam waar ik reed was verkeerd, de afstand waarover ik links reed was te groot (1000 mtr) en de straatnaam waarnaar ik linksaf sloeg was verkeerd.
Bij de eerste fout welke de rechter ontdekte (Coevorderweg i.p.v. Coevorderweg Noord, Slagharen) kapte hij de zaak af. Fout in verbaal, OM niet ontvankelijk. Ik balen: "En mijn onkosten dan?" Hij: "Regel dat maar bij de griffie, die kunnen dat prima."
Een maand nadien behaagde het HM de koningin mijn gedeclareerde reiskosten, loonderving en daarenboven ook niet gedeclareerd koffiegeld uit te betalen. Lachen!

Dus niet betalen kan soms wel degelijk zin hebben.

Hardware ERror MAN.

zadinia
door zadinia - Sep 7, 2009 om 14:17
77 Antwoorden / 25 Vragen

Hoi, ik heb hetzelfde gehad maar dan met de goede datum maar met het verkeerde tijdstip (16.30 ipv 17.30) dus nog moeilijker te bewijzen. Ik heb eerst bezwaar aangetekend, dat werd afgewezen. Dan moet je betalen maar kun je in beroep. Dat is jaar later bijna voorgekomen en idd in kon aantonen dmv prikklok en getuigen dat ik nooit om 16.30 uur daar had kunnen rijden en de rechter vroeg nog dus u had daar wel een uur later door het rood kunnen rijden? Ik zei; nu mag je niet door het rood rijden, dus dat doe ik niet, maar ik had daar wel om 17.30 uur kunnen rijden en ik kreeg gelijk. Dus....in beroep gaan helpt zeker!