limbo1
door limbo1 Jul 5, 2008 om 22:43
Geldzaken & recht

Belastingopgave niet ontvangen??

Heb mijn gegevens over 2007 netjes op tijd (5 maart 2008) digitaal laten versturen door mijn adviseur. Normaal gesproken heb je dus vóór 1 juli bericht van de belastingdienst. Gisteren gebeld en wat blijkt; Ze hebben mijn gegevens helemaal niet ontvangen.


Mijn adviseur heeft hiervan notabene een ontvangstbevestiging van de belastingdienst ontvangen.


Van ellende dus gisteren nogmaals aangifte gedaan maar mijn vraag is; Kan ik de belastingdienst op enige manier "laten bloeden" voor hun slordigheid en/of de teruggaaf sneller laten plaatsvinden?


Had dit geld eigenlijk willen besteden aan een vakantie.......(we hebben het hier toch over een bedrag van ruim € 2000,-, wat veel geld is voor mij)


Groeten

342 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2008 om 23:06
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je adviseur zegt dat hij op 5 maart de aangifte heeft verstuurd. Hij zegt ook dat hij een ontvangstbevestiging heeft ontvangen. Heb jij die ontvangstbevestiging gezien?


Nee? dan is het lullig. Adviseurs kunnen zeggen wat ze willen, de vraag is of ze het ook hard kunnen maken.


Om op je vraag terug te komen dat je de Belastingdienst kunt laten bloeden voor hun slordigheid : Nee, dat ga je niet redden. Jij zegt dat de adviseur het heeft opgestuurd,maar als puntje bij paaltje komt ben jij zelf verantwoordelijk voor het tijdig indienen van een aangifte.


Helaas pindakaas. Dat wordt vakantie achter het huis, met een wegwerpbarbeque.


Jojanda

ve
door verwijderd - Jul 5, 2008 om 23:11
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi Jojanda,


Heb de bevestiging inderdaad gezien en in feite heb ik ook zélf de aangifte gedaan (míjn DIGID...)


Wegwerpbbq is ook niks mee maar toch....

ve
door verwijderd - Jul 5, 2008 om 23:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Belastingdienst laten 'bloeden' gaat niet lukken. Waarschijnlijk bent u een van de velen die het slachtoffer zijn van de fout met het computersysteem die een tijd geleden in de kranten werd gemeld. Veel aangiften met DigiD zijn toen weggeraakt.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2008 om 00:33
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@barendse: op 23 februari waren de problemen opgelost; dus aangiften die na die datum werden verzonden, zijn gewoon verwerkt.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2008 om 09:45
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Limbo :


Je schrijft dat je de ontvangstbevestiging zelf hebt gezien.


Wat heb je wanneer gezien? Hoe is er aangifte gedaan? Is dat via de software van de BD gedaan, en heb jij zelf ondertekend met je eigen  Digid? of heb jij je DigiD achtergelaten, en heeft de adviseur de aangifte daarmee ondertekend.


Of heeft de adviseur met zijn eigen software de aangifte verstuurd, en heeft hij ondertekend dmv een Beconnummer?  


Heeft hij op dat moment alleen jou aangifte verstuurd, of is dat tegelijkertijd met een aantal andere aangiften gebeurd?


Ik hoop dat je het niet al te vervelend vind dat ik zo "navraag" naar het doen en laten van de adviseur. Uit ervaring weet ik alleen dat er menig "adviseur" is die aangifte's te laat ( en soms niet) insturen.


Jojanda


 









ve
door verwijderd - Jul 6, 2008 om 10:27
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag limbo1,


Je schrijft: Van ellende dus gisteren nogmaals aangifte gedaan maar mijn vraag is. Kan ik de belastingdienst op enige manier "laten bloeden" voor hun slordigheid en/of de teruggaaf sneller laten plaatsvinden?


Het is nog maar de vraag of je terecht de belastingdienst kunt betichten van slordigheid. Daarom zou ik deze zaak nuchter blijven bekijken. Wellicht is er een mogelijkheid om schriftelijk een verzoek in te dienen bij de inspecteur, om jouw aangifte met spoed te behandelen. Wellicht dat collega jolanda daar nog een tip voor heeft, hoe je dat het beste kunt aanpakken.


Sukses en met vriendelijke groet, Read3.


 

ve
door verwijderd - Jul 6, 2008 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Vraag en antwoorden lezend vraag ik me toch af of de aangifte wel verzonden is. Wat is het voor een adviseur? Een belastingdeskundige of bijvoorbeeld zomaar een boekhouder van een bedrijf of een assurantiepersoon? Mensen hebben altijd erg veel vertrouwen in hun  "adviseur". Ondanks de woekerpolissen lijkt dit maar moeizaam te veranderen.


Advies: zo spoedig mogelijk nieuwe aangifte verzenden (digitaal) en de negatieve voorlopige aanslag zult u 3 a 4 weken later automatisch ontvangen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

El
Eline72 - Sep 27, 2024 om 10:37
Winkels & webshops

Webshop Salura

Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.  de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer

A.
A. Maas - Aug 30, 2024 om 14:44
Geldzaken & recht

Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...

Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer