ro
door robby69 Mar 27, 2004 om 21:35
Geldzaken & recht

Betalen na overlijden

het volgende is mij helaas overkomen,ruim 7 jaar geleden zijn mijn vriendin en ik gaan samenwonen,na verloop van tijd zei ik tegen mijn vriendin is het niet handig als ik gemachtigd word op jouw rekening bij de postbank. en dat gebeurde ook.tevens had zij daar een pl lopen en een creditcard.1 januari kreeg ze een hersenbloeding en overleed op de 15de jan. ik ben de week erna na de postbank gegaan om dit temelden. heb toen de rekening op mijn naam laten zeten ik nam aan dat de schulden kwijt zouden wordengescholden maar die van haar creditcard werd dat niet. (ik heb nooit voor dat ding getekend) en tot overmaat van ramp werd het gehelebedrag in eenkeer van mijn rekening geschreven zonder enig voor stel waardoor ik echt in alle staten ben. ik blijf over met twee kinderen van ons en als de wet mij verplicht de schuld af te betalen ok maar een voorstel had wel; gepast geweest. nog meer ellende van de postbank horen omtrend het overlijden van mijn partner bel me maar. was getekend rob van der kooi.

4596 4 Rapporteer

ewi
door ewi - Apr 16, 2004 om 13:07
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vermoed dat je een 'en/of' rekening had. Wanneer je daarvoor getekend hebt zal de bank je ook 'algemene voorwaarden' hebben laten tekenen . Je hebt ze wellicht op dat moment niet gelezen, net zoals iedereen doet. Maar je kreeg er wel een kopie van. Lees ze nu dan eens of vraag een kopie aan de bank als je ze kwijt geraakt bent. Wat betreft de credit kaart, deze was verbonden aan de rekening en je bent dus solidair voor de uitegaven. Daar hoefde je niets voor te tekenen. Wel kan er met het Credit card bedrijf een afspraak gemaakt worden voor gespreide betaling, uiteraard met een vrij hoge rente (ongeveer gelijk aan rood stan bij je bank). Meestal is het minimaal bedrag per maand 5% van de openstaande som. Als je een lagere rente wil betalen, neem dan een pesoonlijke lening en betaal the credit card meteen terug en de lening op je gemak. Een andere oplossing zou zijn dat je op je eigen crediet kaart een aanvraag doet voor gespreide betaling, en daarna met je eigen credit card het totaal bedrag dat nog op de rekeing van je partner openstaat terugbetalen. Kij ook even uit naar Diners Club credit card. Die is weliswaar wat duurder op jaarbasis maar geeft ook de laagste rente bij gespreide betaling en lager dan rood staan bij de bank of zelf dan de meeste persoonlijke leningen.

li
door librose - Apr 16, 2004 om 13:07
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ook al heb je niet getekend voor de credit card voor de wet ben je als je hebt samen gewoond beiden "hoofdelijk aansprakelijk" voor dit soort overeenkomsten. Wel had het bedrijf inderdaad een betalingsregeling moeten treffen tenzij je kunt aantonen dat er meer schulden dan baten zijn. Hiervan zal dan ook een officieel dokument aangevraagd moeten worden. Ik zal als ik u was zeker kontakt opnemen met het bedrijf om een betalingsregeling te treffen gezien de omstandigheden kunnen ze minstens uw verhaal aanhoren. Verder is het misschien verstandig bij problemen een jurist o.i.d. in te schakelen zodat u niet in financiele problemen raakt op deze manier. Wens u veel sterkte met alles!!

en
door en4maal - Jan 26, 2012 om 14:41
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ook de girofoon (van de voormalige Postbank) was buiten werking v.w.b. transacties.
In de jaren voor de "fusie" was de Postbank "prima", de ING (incl. NN) was toen v.w.b. administratie van ook andere gegevens voor mij "onbetrouwbaar" geworden.
Er waren nogal wat gegevens "onvindbaar".

si
door sijbrandvonk - Jan 26, 2012 om 15:55
15 Antwoorden / 2 Vragen

Over onbetrouwbaarheid gesproken,
Ik heb een ander probleem gehad met de ING.
Ik heb 3 jaar lang een zakelijke hypotheek gehad bij de ING en elke maand netjes de rente betaald, na drie jaar heb ik het zakenpand wegens ver gevorderde leeftijd verkocht en netjes de hypotheek zoals het behoort afgelost.
Als dank voor het zaken doen met de ING werd ik bedankt met een vervroegde aflossings boete van € 10.747,87, dus particulieren of ondernemers ga niet uit van de slogan HOEVEEL BANK WIL JE HEBBEN maar HOEVEEL BANK MOET JE LINKS LATEN LIGGEN, dit is veel verstandiger!!!!!!