pa
door paul ingrid Jan 10, 2012 om 21:29
Geldzaken & recht

Betalen of niet

Goedendag,

Ik heb een probleem met ''nationale fotostudio''
in oktober hebben ze mijn dochter van 17 benadert om een fotoshoot bij hun te doen, mijn dochter vond het een mooi
plan en maakte een afspraak op 20 november 2011.
Door gezondheidsproblemen moest mijn vrouw 18 en 19 november naar het ziekenhuis voor een galblaas ontsteking.
U voelt al waar het wringt ik kon dus nooit meer optijd de afspraak evt omzetten naar een andere datum, want het was weekend en zij waren niet bereikbaar.
Heb het vaak zat geprobeerd maar tevergeefs ook werd er gezegd dat er 25 euro bovenop de 175 euro kwam omdat ik niet 48 uur van tevoren had afgemeld dat het niet door kon gaan..
Daarna hebben wij contact opgenomen met de fotostudio om te melden dat wij er helemaal vanaf zouden zien omdat het met mijn werk ook niet haalbaar was en is om daarheen te gaan , ik werk namelijk in de beveiliging en werk daarom meestal de weekenden of s'nachts.
Vervolgens horen we 1 hele maand helemaal niks meer en dachten we van nou dat is klaar... maar nee hoor er lag een brief in de bus waarin we gesommeert worden om even 205 euro te betalen en te voldoen voor 15 januari want anders werd het nog duurder door aanmaningskosten.
Ik vind het krom dat ze een rekening sturen voor iets waar we geen deelname aan hebben gehad of iets wat wij niet meer willen.
Als wij deze of de volgende aanmaning niet betalen gaat het naar een deurwaarder.
Ik ga toch niet zomaar betalen voor iets waar we niet aan mee gedaan hebben?
Voor verder info kunt u mij mailen, ik hoop dat er iets gedaan kan worden aangezien ik ook niet eens het geld zomaar heb liggen.

Met vriendelijk groet,
Paul van Veen

1363 14 Rapporteer

stacey
door stacey - Jan 10, 2012 om 22:08
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=paul ingrid schreef op dinsdag 10 jan 2012, 21:29]Ik vind het krom dat ze een rekening sturen voor iets waar we geen deelname aan hebben gehad of iets wat wij niet meer willen.
Ik ga toch niet zomaar betalen voor iets waar we niet aan mee gedaan hebben?
Met vriendelijk groet,
Paul van Veen

Feitelijk reserveer je tijd en tijd kost (hun) geld .............
Als jij niet op komt dagen/niet mee doet is dat jouw keus en daarmee jou probleem......
Je kunt gemaakte afspraken niet altijd zomaar (kostenloos) Annuleren.

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Jan 10, 2012 om 22:14
355 Antwoorden / 1 Vragen

De nationale fotostudio zou juist wel in het weekend bereikbaar moeten zijn, want de afspraak was 20 november, dat was op een zondag.
18 november viel op een vrijdag.

pino123
door pino123 - Jan 10, 2012 om 22:25
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Ondanks dat het een redelijk foute toko is, zal je toch moeten betalen. Je bent zelf niet komen opdagen, om wat voor vervelende reden dan ook. Wees van te voren zo wijs om je eerst even te oriënteren met wat voor bedrijf je in zee gaat alvorens dit soort zaken aan te gaan.
Je zal dus echt moeten betalen, hoe zuur ook.

pa
door paul ingrid - Jan 12, 2012 om 10:04
1 Antwoorden / 1 Vragen

nou zal je vertellen ze zijn zowel telefonisch als via de mail niet maar dan ook absoluut niet te bereiken heb al diverse mailtjes gestuurd en krijg deze steeds terug en dat nog wel via de site
heb ze al diverse malen geprobeert te bellen met telefoonnummer van de site krijg je een fax aan de lijn schiet niet op he

mahadma
door mahadma - Jan 12, 2012 om 10:05
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Als je rechtsbovenaan in het zoekveld "''nationale fotostudio'' intoetst, kom je een heleboel ellende tegen die "men" met hen gehad en nog hebben.

Om "er van af te zien" is al door velen geprobeerd.

Nog meer mensen zijn door deurwaarders (want het lijkt wel of ze beter kunnen aanmanen als fotograferen) gedwongen te betalen.

Lees de andere items, en trek je conclusie.

mahadma
door mahadma - Jan 12, 2012 om 10:13
11569 Antwoorden / 51 Vragen

"met telefoonnummer van de site krijg je een fax aan de lijn schiet niet op he"

Heb je niet een fax mogelijkheid? Als een fax ontvangen is krijg je een antwoord van de ontvangende fax dat het bericht ontvangen is.

su
door superedraker - Jan 12, 2012 om 21:48
2 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk op www.consuwijzer.nl hoe te handelen.
Dien hier in elk geval een klacht in. Deze mensen moeten worden gestopt.

Als je geen bevestiging hebt gekregen van de gemaakte afspraak heb je nog 3 maanden opzegtermijn.

Je kunt ook terecht voor advies bij het jurisisch loket, 0900-8020.

pauls0
door pauls0 - Jan 12, 2012 om 23:04
149 Antwoorden / 2 Vragen

Dit bedrijf heeft wel lef, om misbruik te maken van consumenten-autoriteit als toezichthouder van Ministerie van economische zaken, door haar naam te gebruiken in een nep persbericht, die geplaatst op 9 september 2011 om 17:53 uur, in dit forum.. Waarbij zij alleen zichzelf vrijpleiten.. Heel vreemd??

je
door jeankatie - Jan 12, 2012 om 23:43
26 Antwoorden / 1 Vragen

Met alle respect maar"punt één staat het halve internet al vol met klachten over deze toko
Punt twee: je dochter is 17, je checkt niet eens internet (was je wijzer geweest) noch de voorwaarden van hetgeen je je dochter in laat deelnemen?
Dat jouw dochter daar niet op tijd is breekt je op, de redenen daarvoor zijn niet relevant. Zoals al eerder gezegd, er is tijd uitgetrokken en jouw dochter is niet verschenen. Dus iedereen moet maar wachten op haar?
Ik vind het altijd zo typisch dat veel mensen die klagen het altijd gooien (vaak in detail) dat er medische redenen zouden zijn ongeacht wiens medische redenen, en indien waar, hoe triest ook. Daar heeft niemand een boodschap aan, immers wordt zulks altijd als excuus gebruikt (met respect voor degenen welke het overkomt)
Ik ben hard maar als jij om je 17-jarige dochter geeft check je dus eerst internet alvorens je dochter over te leveren aan vage, dubieuze foto-sites. Voor hetzelfde geld lever je je kostbare(?) dochter over aan één of andere pooier.
Ik snap echt niet dat een ouder zijn kind overlevert aan dit soort foto-goeroes en dan ook nog zeurt terwijl de voorwaarden gewoon op de site staan.
Ach, je bent een ouder of je bent het niet. Jouw dochter zal vast geen nieuwe Doutzen worden hoor.
Ik vind het nogal eng als een vader zijn eigen dochter overlevert aan een dubieuze fotoshoot

fe
door festinger - Jan 13, 2012 om 03:12
410 Antwoorden / 18 Vragen

Dreigen met deurwaarder en hulp zoeken van kan dit zomaar! Weet je waarom er in het huidige nieuws nooit sprake is van geweld tegen deurwaarders? Omdat die deurwaarder nooit komt bij dergelijke geschetste praktijken als hier. Laat je niet gek maken en staat er iemand aan de deur bel 112 en doe niet open.

pino123
door pino123 - Jan 13, 2012 om 08:00
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=festinger schreef op vrijdag 13 jan 2012, 03:12]Dreigen met deurwaarder en hulp zoeken van kan dit zomaar! Weet je waarom er in het huidige nieuws nooit sprake is van geweld tegen deurwaarders? Omdat die deurwaarder nooit komt bij dergelijke geschetste praktijken als hier. Laat je niet gek maken en staat er iemand aan de deur bel 112 en doe niet open.

Wat een onzin.... Iemand neemt een dienst af, komt niet opdagen en hoeft dan niet te betalen en moet 112 bellen?
Op het moment dat je een dienst afneemt, zal je moeten betalen, of het een discutabel bedrijf is of niet, TS komt niet opdagen!

typhoon
door typhoon - Jan 27, 2012 om 19:19
6 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo
Hierbij een een oproep: Zouden jullie die negatieve ervaringen hebben met National fotostudio in Zwolle, misschien mijn hun ervaring kunnen mailen.
Bijvoorbaatdank typhoon1965@gmail.com

typhoon
door typhoon - Jan 30, 2012 om 10:41
6 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo
Als u negatieve ervaringen heb met Nationale Fotostudio !!!!!
Mail dit dan naar RTL E-mail adres: anouk.tulner@rtl.nl.

su
door superedraker - Feb 10, 2012 om 11:53
2 Antwoorden / 0 Vragen

Als je geen schriftelijke bevestiging van de afspraak hebt gehad, heb je 3 maanden opzegtermijn.
Schrijf een aangetekende brief dat je van deze opzegtermijn gebruik wilt maken.
Krijg je al aanmaningen van het incassoburo stuur deze brief dan ook naar hun toe.
Op de site van consuwijzer.nl staan hier voorbeelden van. En vergeet op deze site geen klacht in te dienen.
Hetzelfde is mij ook overkomen.