ltmvz
door ltmvz Dec 8, 2011 om 13:43
Geldzaken & recht

Betalen voor storten op eigen rekening

De ING gaat €5 per storting innen vanaf de 7e keer in één jaar dat je geld wil storten op je eigen rekening. Het maakt niet uit of het bij een automaat is of bij de aanwezige medewerkers. Ik denk dat men de schaamte nu definitief voorbij is. De volgende stap zal zijn dat men entree gaat heffen om het bankgebouw te mogen betreden.

6182 30 Rapporteer

me
door menno1 - Dec 8, 2011 om 16:42
29 Antwoorden / 21 Vragen

De rabo bank heeft in het verleden de brutaliteit gehad om 5 euro te vragen als je gebruik maakte van de tappenflap op zondag,daar zijn ze vlug van teruggekomen ,de klanten liepen massal weg,dat zal de ing ook overkomen als ze dat doorzetten,ik heb alvast mijn spaarrekening op gezegd.

ltmvz
door ltmvz - Dec 8, 2011 om 16:58
949 Antwoorden / 18 Vragen

Je hebt gelijk, naitsoezn. Ik heb gezocht of er niet iemand dit thema al had aangesneden maar ik kon niets vinden. Ik kijk ook nooit bij de Discussies, doordat er geen RSS-feeds van worden gegeven. Ik kreeg de brief van de ING pas vandaag en ik vond het zo uitermate idioot dat ik het hier gepost heb. Dat had ik dus achterwege kunnen laten. Ik heb trouwens ook aan de redactie gevraagd waarom er wèl RSS-feeds zijn van Vraag & Beantwoord en niet van de Discussies.

je
door jeanson - Dec 13, 2011 om 11:21
5 Antwoorden / 5 Vragen

ja ,persoonlijk vind ik het ook ongehoord.dat er geld gerekend wordt op een handeling
van de bank. Je betaald ook voor het gebruik van een bankpasje terwijl je geen rente
krijgt van het geld wat op een betalingsrekening staat Misschien is het verstandig om
alles terug te draaien naar het oude loonzakje van vroeger???? In ieder geval worden wij
van banken niet veel wijzer ( zie de woekerpolissen waar nooit aandelen zijn aangekocht)
maar toch zijn de mensen hun geld kwijt. RARA w.j.j.

cr
door criticus - Dec 14, 2011 om 13:10
48 Antwoorden / 4 Vragen

er zijn heel veel winkeliers die erg blij zullen zijn met jouw kleingeld. als zij naar de bank gaan om kleingeld op te nemen moeten zij daar namelijk kosten voor betalen! dus breng het op een rustig moment naar een winkelier. snijdt de mes aan 2 kanten.
criticus

moeder56
door moeder56 - Dec 14, 2011 om 16:29
483 Antwoorden / 2 Vragen

SNS- alleen per post, € 13,00
Rabo- vanaf 7de storting € 6,30
ABNAMRO- papier gratis
munten, enkele vestigingen, kost geld.
Frieslandbank- gratis en rente op je betaalrekening

En dan nog , hoeveel mensen storten , prive, meer dan 6x per jaar contant geld. Dus reacties beetje overtrokken naar mijn mening.

re
door reflex1967 - Dec 15, 2011 om 21:29
5 Antwoorden / 0 Vragen

vraag of dat zomaar mag 5 euro betalen elke keer ( na 6x geld te hebben gestort )wat ik op marktplaats hebt verdiend in een jaar ik betaal al de ing bank per kwartaal om me rekening te gebruiken waarom moet ik nu extra betalen stort alleen geld op me eigenrekening soms haal (pin) ik geld van me spaar rekening van een andere bank vul ik me betaalrekening mee aan van de ing denk dat ik maar moet opstappen bij de ing(raaiers!)

re
door reflex1967 - Dec 15, 2011 om 21:33
5 Antwoorden / 0 Vragen

trouwens wil geld storten gaat bij de ing met een machine staat binnen 1 minuut op je rekening kost dus dan 5 euro 1 minuutje werk !

re
door reflex1967 - Dec 15, 2011 om 21:41
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ltmvz schreef op donderdag 8 dec 2011, 16:58]Je hebt gelijk, naitsoezn. Ik heb gezocht of er niet iemand dit thema al had aangesneden maar ik kon niets vinden. Ik kijk ook nooit bij de Discussies, doordat er geen RSS-feeds van worden gegeven. Ik kreeg de brief van de ING pas vandaag en ik vond het zo uitermate idioot dat ik het hier gepost heb. Dat had ik dus achterwege kunnen laten. Ik heb trouwens ook aan de redactie gevraagd waarom er wèl RSS-feeds zijn van Vraag & Beantwoord en niet van de Discussies.

negatieve antwoorden woorden ook door ing bank nederland op facebook weg gehaald

nl
door nlweert - Dec 20, 2011 om 21:51
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=moeder56 schreef op woensdag 14 dec 2011, 16:29]
En dan nog , hoeveel mensen storten , prive, meer dan 6x per jaar contant geld. Dus reacties beetje overtrokken naar mijn mening.

Het is niet overtrokken; vandaag gaan ze het storten op eigen rekening in rekening brengen, wat is over een half jaar het volgende waaraan je kunt gaan betalen.

Ik noem het graaien, een ordinaire winstpakker,

do
door donkey7 - Feb 27, 2012 om 19:16
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het een verregaande brutaliteit en zelfs diefstal dat je moet BETALEN om EIGEN geld op een rekening te storten, na 6 keer. Alsof je bij de 7e keer een soort boete krijgt. Maar ja, de vette bonussen voor de heren bankdirecteuren (want helaas, 't zijn zo goed als altijd heren......) moeten doorgaan en wie zal dat betalen...................'t Gaat niemand ene bal aan waar het geld vandaan komt wat op een rekening gestord wordt, mogen we nog IETS privee hebben in dit gaander naarder overkomende land???

Cookies
door Cookies - Feb 27, 2012 om 19:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=donkey7 schreef op maandag 27 feb 2012, 19:16]'t Gaat niemand ene bal aan waar het geld vandaan komt wat op een rekening gestord wordt, mogen we nog IETS privee hebben in dit gaander naarder overkomende land???

Daar vraagt toch niemand om?

bu
door butterfly70_1 - Feb 27, 2012 om 20:12
2 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vader kreeg vroeger een loonzakje en dat kostte niks. Je moet tegenwoordig wel je eigen bankrekening hebben, je kunt niet zonder. Maar om nu overal voor te betalen vind ik wel erg ver gaan. Als de bank (net als de DSB-bank) failliet gaat ben je ook al je eigen geld ook kwijt. Dat is toch te gek voor woorden. Het liefst hebben ze dat je alles met de pinpas betaald en niks meer contant doet maar wat als de computers uitvallen?????Mogen wij dan ook om boete-rente (geld) vragen, omdat we niet aan ons geld kunnen komen?

do
door donkey7 - Feb 27, 2012 om 20:16
6 Antwoorden / 0 Vragen

Nee Carola, deze opmerkingen van mij krijg je zomaar GRATIS, mooi he???

Cookies
door Cookies - Feb 27, 2012 om 21:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=donkey7 schreef op maandag 27 feb 2012, 20:16]Nee Carola, deze opmerkingen van mij krijg je zomaar GRATIS, mooi he???

Je zal wel wat te verbergen hebben, anders had je die opmerking niet geplaatst. Deze opmerking van mij is ook gratis.

do
door donkey7 - Feb 27, 2012 om 22:57
6 Antwoorden / 0 Vragen

Zuur typetje, he, die Carola.......................zielig!!

re
door reflex1967 - Feb 28, 2012 om 07:56
5 Antwoorden / 0 Vragen

ing bank is gered met ons geld nu moeten we ook nog boete omdat bankmederwerkers een zooitje maken met ons geld en maar door speculeren met ons geld

ps na elke week storing bij de ing bank mogen ze wel eens compeceren gratis stortingen op eigen rekening anders gaan we oproepen (op sociaal media en forums ) met ze alleen ing bank te verlaten

do
door donkey7 - Feb 28, 2012 om 11:21
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind ook dat het compleet uit de hand loopt, die banken doen maar / ze beschikken over ons geld en onze klandizie, maar o wee als je eens iets wilt (terwijl je er grof voor betaalt), dan kijken ze je raar aan. Wij zijn bij de RABObank weggegaan uiteindelijk omdat de service ver beneden maat was. Bij de ING gaat het wel een stuk beter, maar dit soort instellingen blijven logge apparaten, in dienst van de regering en NIET van ons, consumenten.
Ik heb zo mijn eigen redenen om af en toe geld te storten op een van onze rekeningen, maar dat ene Carola - die ik niet eens ken - direct veronderstelt dat ik dan wel iets te verbergen zal hebben zich met onze zaken bemoeit en nog eens op een sjacherijnige en opdringerige manier ook: een positieve discussie, over wat voor onderwerp dan ook, schijnt anno 2012 niet meer mogelijk te zijn. Ik lees wel meer discussies over onderwerpen na en zie dan dat het vroeg of laat foutloopt, compleet met dreigementen en scheldkannonnades. Belachelijk en weinig goeds belovend voor de gehele mensheid! En Carola, ik zit echt niet op jouw zure commentaar te wachten, mijn man en ik hebben niet de beschikking over veel geld, dus wat zouden wij te verbergen moeten hebben, heb je soms zelf een minder fraai geweten??? Niet meer doen, je zet jezelf voor schut!

og
door ogwok - Feb 28, 2012 om 12:37
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=donkey7 schreef op maandag 27 feb 2012, 22:57]Zuur typetje, he, die Carola.......................zielig!!
Kan je beter zo niet doen, heeft niemand iets aan.

do
door donkey7 - Feb 28, 2012 om 13:43
6 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, niemand heeft iets aan zure opmerkingen zoals van Carola. Maar het is mij allang duidelijk dat je, ook binnen een `beschaafd` discussieforum binnen no-time ruzie kunt hebben als je het ergens niet mee eens durft te zijn.

tot15karakters
door tot15karakters - Feb 28, 2012 om 13:56
2189 Antwoorden / 14 Vragen

99% van de klanten stort nooit en haalde alleen maar...

En alleen als je een collecte loopt en dat is minder dan 6x per jaar of vraag even aan een ander om te storten en boek het dan gratis via InterNJET bankieren indien dat bij ING mogelijk is over...

Dus vrijwel niemand zal meer dan 6x per jaar storten als particulier.
Als je op school of zo contant inzamelde moet je het gewoon verdelen onder meerdere personen, is en blijft het gratis.

Bedrijven betalen al jarenlang voor zowel munten halen als storten!

og
door ogwok - Feb 28, 2012 om 14:12
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=donkey7 schreef op dinsdag 28 feb 2012, 13:43]Nee, niemand heeft iets aan zure opmerkingen zoals van Carola. Maar het is mij allang duidelijk dat je, ook binnen een `beschaafd` discussieforum binnen no-time ruzie kunt hebben als je het ergens niet mee eens durft te zijn.
Daarom kan je het ook beter negeren en op de inhoud ingaan.....

re
door reflex1967 - Feb 28, 2012 om 19:42
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op dinsdag 28 feb 2012, 13:56]99% van de klanten stort nooit en haalde alleen maar...

En alleen als je een collecte loopt en dat is minder dan 6x per jaar of vraag even aan een ander om te storten en boek het dan gratis via InterNJET bankieren indien dat bij ING mogelijk is over...

Dus vrijwel niemand zal meer dan 6x per jaar storten als particulier.
Als je op school of zo contant inzamelde moet je het gewoon verdelen onder meerdere personen, is en blijft het gratis.

Bedrijven betalen al jarenlang voor zowel munten halen als storten!
ik stort elke maand geld (papirt geld)op me eigenrekening wat ik verdien uit handel o.a marktplaats rommel markten

valerius-2
door valerius-2 - Feb 29, 2012 om 00:01
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als u meer dan 7x gaat storten dan moet u het gewoon opsparen en niet voor elk bedrag gelijk ee storting doen.

ir. benton deus
door ir. benton deus - Feb 29, 2012 om 07:50
66 Antwoorden / 1 Vragen

Zeven eigen stortingen per kalenderjaar mogen zonder enige kosten worden gedaan bij de ING.

ltmvz
door ltmvz - Feb 29, 2012 om 13:07
949 Antwoorden / 18 Vragen

Correctie: 6 (zes) eigen stortingen mogen zonder kosten verricht worden.

ir. benton deus
door ir. benton deus - Mar 1, 2012 om 00:38
66 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ltmvz schreef op woensdag 29 feb 2012, 13:07]Correctie: 6 (zes)[/, b] eigen stortingen mogen zonder kosten verricht worden.

Je hebt gelijk! Vanaf de zevende storting kost het geld. Wel met een enigzins discriminerend karakter, t.w.: kinderen, jongeren en studenten zijn vrijgesteld van deze kosten à € 5,00 per storting vanaf de zevende storting en verder.

„Vanaf 15-2-2012 kunt u per Betaalrekening zes keer per kalenderjaar kosteloos contant geld op uw eigen rekening storten bij een ING-kantoor. Vanaf de zevende storting betaalt u € 5 per storting. Dit geldt zowel voor stortingen aan de balie als voor stortingen via de stortautomaat. Dit tarief geldt niet voor kinderen, jongeren en studenten.”

fe
door festinger - Mar 1, 2012 om 02:32
410 Antwoorden / 18 Vragen

Voor een deel zijn we zelf schuld. Immers zelfs overheden stalden miljoenen gemeenschapsgeld bij Icesave. En consumenten deden exact hetzelfde. Gunstige aanbiedingen kopen en neerkijken op wat de bank te bieden heeft. Nu achteraf weten we dat ook consumentengraaien kostbaar verkeerd is.Het is niet raar dat een bank uit de kosten wenst te komen door geld te vragen voor basale diensten en totale afbouw. Waar ik me vooral aan erger is dat de algehele politiiek hier niets aan wenst te doen of kan doen. Dus wil je meedoen moet je geld betalen als te vaak stort.

do
door donkey7 - Mar 1, 2012 om 10:26
6 Antwoorden / 0 Vragen

WIJ hoeven echter niet die dure bankgebouwen, die op complete vestingen ipv vestigingen lijken, niet mee af te betalen, dunkt mij. Als je ziet in wat voor kolossen de banken gehuisvest zijn heb ik maar bar weinig medelijden met de heren en dames Bank!
Wij hebben nog nooit aan cunsumentengraaien gedaan, want er VALT weinig te graaien!
En als er toch groepen zijn die misgehouden worden ivm dat storten voor eigen rekening zouden ze ook de gehandicapten, die grote moeite hebben om rond te komen en dat wordt alleen maar veel erger want ik heb het journaal alweer aangehoord vanmorgen en het enige wat je hoort is bezuinigingen, bezuinigingen / nu weer voor 16 miljard extra en maar hopen dat Brussel (??!!) dat goed vindt, weleens tegemoet kunnen komen.
Wij hebben zo onze eigen reden om af en toe geld te storten op mijn rekening en dat we dan van de eerste best Carola te horen krijgen dat we wel iets te verbergen zullen hebben, doet mij pijn! En ze is ook nog eens te laf om nog iets van zich te laten horen.

ltmvz
door ltmvz - Mar 1, 2012 om 14:51
949 Antwoorden / 18 Vragen

Bij de ING-vestiging in mijn woonplaats werd mij verteld dat de ING zich had verkeken op de massale belangstelling voor de stortingsautomaten en de daarmee gepaard gaande grote storingsgevoeligheid van deze apparaten. Daarom vind ik ook het ergste en het onrechtvaardigste dat nu ook het storten aan de balie beperkt is. Geen enkele klant heeft volgens mij ooit gevraagd om een stortingsautomaat. En inderdaad, aan de balie ging ik nooit €2,79 storten, maar in die automaat wèl. Dat had de ING-top moeten bedenken voordat zij deze investering deden.