to
door tomare Oct 7, 2010 om 15:09
Geldzaken & recht

Bezwaarschrift

De reactie termijn van de belastingdienst op mijn bezwaarschrift is verstreken betekent dit automatisch dat mijn bezwaar moet worden toegekend ? of is dit te kort door de bocht.

1807 10 Rapporteer

marcel75
door marcel75 - Oct 7, 2010 om 15:11
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Dit is te kort door de bocht. Wat je eerst zal moeten doen is een nieuw bezwaarschrift indienen bij de Belastingdienst met als bezwaar het verstrijken van de termijn zonder dat ze hebben aangegeven dat er uitstel zal komen.

poltol
door poltol - Oct 7, 2010 om 18:18
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

FF belllen?
Hou uw papieren bij de hand om direct antwoord te kunnen geven op evt. vragen.

Vr.gr. poltol

marcel75
door marcel75 - Oct 7, 2010 om 20:07
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Poltol,
Bellen? En dan? Te horen krijgen dat er nog geen beslissing is genomen en het bestuursorgaan de gelegenheid geven alsnog met een brief te komen waarin staat dat de beslistermijn verlengd wordt?

poltol
door poltol - Oct 7, 2010 om 20:19
3885 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=marcel75 schreef op donderdag 7 okt 2010, 20:07]Poltol,
Bellen? En dan? Te horen krijgen dat er nog geen beslissing is genomen en het bestuursorgaan de gelegenheid geven alsnog met een brief te komen waarin staat dat de beslistermijn verlengd wordt?

@Beste Marcel75,

Wil de vraagsteller het nu wel of niet te weten komen?

Vr.gr. poltol

poltol
door poltol - Oct 7, 2010 om 20:22
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Dit staat er bij de Belasting op de site.

Reactie op bezwaar
Wij doen ons best om u de uitspraak binnen 6 weken na ontvangst van uw bezwaar op te sturen. Als wij die termijn niet halen, sturen wij de uitspraak op uw bezwaar binnen de wettelijke beslistermijn op. Deze beslistermijn is meestal binnen 6 weken na afloop van de termijn waarbinnen u bezwaar kunt maken.

Let op!
Als uw bezwaar niet aan de eisen voldoet, dan krijgt u de gelegenheid om uw bezwaar aan te vullen. De tijd die u daarvoor nodig hebt, komt boven op de beslistermijn. Daarnaast is er een aantal andere situaties waarin de beslistermijn langer wordt. Dit kan bijvoorbeeld omdat er informatie wordt opgevraagd, of omdat er een onderzoek loopt. Als de duur van de beslistermijn verandert, krijgt u altijd bericht.

Ontvangt u binnen deze termijn geen beslissing van ons? Dan kunt u een dwangsom eisen.

bloedkoraal
door bloedkoraal - Oct 8, 2010 om 11:41
38 Antwoorden / 1 Vragen

Wel even bellen. Als het om een bezwaarschrift van een belastingaanslag gaat kunnen ze zien of het bezwaarschrift aangekomen is. Gaat het om een bezwaarschrift tegen een toeslag kunnen ze het niet zien, maar wordt geadviseerd om het minimum bedrag alvast over te maken en nogmaals bezwaar aan te tekenen, met een kopie van het eerste bezwaarschrift.

marcel75
door marcel75 - Oct 8, 2010 om 13:31
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Bloedkoraal,
Of het bezwaarschrift is aangekomen weet je snel genoeg. De Belastingdienst moet daar namelijk een ontvangstbevestiging van hebben verstuurd. Heb je die pak weg 4 weken nadat jij het bezwaarschrift hebt verstuurd nog niet gehad, dan is het raadzaam om te bellen zodat je het nogmaals en dus ook nog tijdig kunt indienen.

kl
door kluns - Oct 8, 2010 om 21:23
6 Antwoorden / 1 Vragen

Meestal verstuurt de belastingdienst direct een , dan wel heel snel een ontvangst bevestiging van je je bezwaarschrift. Daar staat dan weer een termijn in die zij nodig hebben te antwoorden.
Ik kreeg die die helaas ook niet maar na bellen (landelijk nr.) kreeg ik de gelegeneid nogmaals alles op te sturen, nu niet naar een regiokantoor maar naar het landelijk adres...dacht enschede... weet het niet meer. De vordering werd toen ook op hold gezet, ik meen 14 dagen. Omdat het allemaal mondeling werdt toegezegt was ik ook bang dat het mis zou gaan.....maar nu kreeg ik wel heel snel een ontvangst bevestiging.
Ik denk dat het regio kantoor er een zooite van maakte......want een besluit op mijn bezwaar schrift kwam maar niet.
Uiteindelijk wet dwangsom gebruikt en kijk....dan heb je wel ineens snel antwoord, en 1 dag vergoeding! vanwege dat ze te laat waren.....ps mijn bezwaar werd ook gegrond verklaard.

fi
door fisbel - Oct 22, 2010 om 15:59
851 Antwoorden / 3 Vragen

De Belastingdienst dient - afhankelijk van het soort bezwaarschrift binnen 6 tot 12 weken te reageren. Als u niets hoort kunt u het formulier gebruiken: dwangsom bij niet tijdige besliossing Meestal krijgt u dan heel snel reactie. Een dwangsom betalen vanwege te laat reageren probeert men bij de Belastingdienst uiteraard te vermijden.
http://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/dwangsom_bij_niet_tijdig_beslissen_al0511z1fol.pdf

jscholtes
door jscholtes - Oct 22, 2010 om 16:05
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=fisbel schreef op vrijdag 22 okt 2010, 15:59]De Belastingdienst dient - afhankelijk van het soort bezwaarschrift binnen 6 tot 12 weken te reageren. Als u niets hoort kunt u het formulier gebruiken: dwangsom bij niet tijdige besliossing Meestal krijgt u dan heel snel reactie. Een dwangsom betalen vanwege te laat reageren probeert men bij de Belastingdienst uiteraard te vermijden.
http://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/dwangsom_bij_niet_tijdig_beslissen_al0511z1fol.pdf

Ik denk dat u deze actie uitzet de komende 5 jaren een erg lastige belastingambtenaar achter uw aangifte zult aantreffen. Redelijkheid betrachten is het advies. U heeft ook wel eens last van te late postbezorging. Bellen en controleren of uw brief is aangekomen is m.i. het allerminste wat u kunt doen...