se
door sennax Jul 7, 2011 om 00:10
Geldzaken & recht

BKR A2

Bij het aanvragen van een visa-card kreeg ik te horen dat ik i.v.m. een BKR-registratie niet in aanmerking kom voor een creditcard. Ik heb daarop mijn gegevens aangevraagd bij de BKR. Deze vandaag ontvangen.
Ik heb er één registratie staan. Het betreft een krediet van 143 euro. Ingangsdatum 18-09-2006 Nog niet beëindigd.
A Achterstand 18-09-2006
2 (Restant)vordering geheel opeisbaar 23-10-2006
Wat zijn de stappen die ik nu het beste kan ondernemen? Neem aan dat deze registratie niet na 5 jaar vervalt omdat deze nog niet beëindigd is?
Dank alvast voor jullie hulp.

2946 7 Rapporteer

nb
door nbw - Jul 7, 2011 om 01:55
521 Antwoorden / 24 Vragen

5 jaar registratie geld pas vanaf de datum van registratie bij BKR. Blijkbaar ben je in het verleden stout geweest door niet terug te betalen en dat weet je donders goed. Voor begrip en zinnige antwoorden hier moet je gewoon eerlijk vertellen.Anders is elke tip of advies zinloos.

askjeeves
door askjeeves - Jul 7, 2011 om 07:16
134 Antwoorden / 3 Vragen

wat een belerend antwoord NBW.

Het kan ook zijn dat het bedrijf het niet heeft afgemeld terwijl de vordering al lang is betaald.

Daarbij gaat de 5 jaar termijn pas in NADAT er "praktisch laatste" is gemeld. Dat houdt in dat het op die dag afgemeld is.

Je kan in plaats van een creditcard ook een debetcard van visa krijgen, dan moet je er alleen geld op storten. Heeft dezelfde faciliteiten en je betaald alleen gebruikerskosten en geen rente zoals bij een creditcard het geval is.

se
door sennax - Jul 7, 2011 om 07:22
3 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is dit voor een raar antwoord? Er staat toch dat ik dit bedrag niet betaald heb in 2006. Het is exact wat ik ontvangen heb van de BKR.

se
door sennax - Jul 7, 2011 om 07:34
3 Antwoorden / 1 Vragen

Askjeeves: ik ben waarschijnlijk niet duidelijk geweest. Mijn vraag betreft niet het krijgen van een (andere) creditcard. Met de vraag: wat kan ik het beste doen, bedoelde ik: welke stappen kan ik nu ondernemen om van deze negatieve registratie af te komen? Ik ben graag bereid om het bedrag te betalen! Maar betekend dit dan toch dat de registratie daarna nog 5 jaar blijft staan?

jaapje_1
door jaapje_1 - Jul 7, 2011 om 07:49
315 Antwoorden / 0 Vragen

sennax, feitelijk is het dus zo dat je nog een rekening hebt openstaan en dat je dat wist, niet betwist maar gewoon niet betaald hebt? Als je hem nu voldoet dan blijft die registratie inderdaad nog 5 jaar staan, dat is het nadeel van je rekeningen niet op tijd betalen.

se
door sennax - Jul 7, 2011 om 08:00
3 Antwoorden / 1 Vragen

Nee ik betwist het niet. Ik heb er lang over na moeten denken waar dit bedrag op slaat. Het betreft een abonnement van een telefoon die we gezamenlijkt gebruikten in het studentenhuis waar ik destijds woonde. Ik betaalde deze destijds en verhaalde het bedrag, volgens een verdeelsleutel, op de medebewoners. Ik ben in 2006 verhuisd en heb nooit een aanmaning of iets dergelijks meer gezien. Ook nooit meer aan gedacht. Dus in zoverre een grote verrassing voor mij.

lottesanne
door lottesanne - Jul 7, 2011 om 16:15
438 Antwoorden / 47 Vragen

Dat betekent dus nu meteen betalen en na 5 jaar ben je van je registratie af. Maar ik hoop voor je dat het bedrag inclusief de rente en andere kosten is. Het zou mij niets verbazen als het e.e.a. bij een incassobureau of deurwaarder ligt, en dan mag je nog heel veel meer betalen.