fr
door frenk_1 May 6, 2009 om 14:47
Geldzaken & recht

Bkr registratie

hallo

pas geleden ,had ik mijn huis verkocht ,althans dat dacht ik ..
Bleek dat  de nieuwe kopers een negatieve bkr registratie te hadden .dus geen hypotheek.
Balen voor mij . wil nu wel ff weten waarom dit is fout geaan .blijkt dat ze een  A [achterstand] code 2 hebben .Code 2 staat voor: dat het [restant] vorderingsbedrag  direc t opeisbaar  is gesteld [althans volgens de site van BKR ]
Maar wat betekend dit precies [direct opeisbaar ] is dat dat er een incasso bureau  is ingeschakeld?

wie kan mij deze vraag betantwoorden?

grt

555 1 Rapporteer

az
door aztecnl - May 15, 2009 om 14:35
16 Antwoorden / 0 Vragen

Frenk,

ik zie dat je vraag nog niet is beantwoord. Een A2 codering betekent dat de vordering uit handen is gegeven aan een deurwaarderskantoor. Het stadium van het incassobureau (vaak geregistreerd met A1 is reeds voorbij)

In principe is het bij u nergens fout gegaan. De kopers hadden dit kunnen (moeten) weten. Hadden ze dit vermeld bij de hypotheekadviseur dan had deze ze waarschijnlijk gelijk verteld dat een hhypotheek nagenoeg onmogelijk is (zeker op dit moment)