we
door westerhuis_1 Nov 12, 2013 om 15:06
Geldzaken & recht

Boete gemeente

Ik kreeg vandaag een brief van de gemeente.
Ze hebben dinsdag 29 oktober oud papier gevonden. en opgeruimd
op de aanbiedplek voor huisvuil/oud papier, en via poststukken (?!) hebben ze mij gevonden.
De boete is €90!
Ik ben hier heel boos om! Oud papier wordt bij mij altijd om de week op de donderdag (grijze vuilnisbak) aangeboden, en er is nog een ' opa zuilenstein' die oud papier ophaald voor de scholen, en zijn dagen zijn 17 en 31 oktober.
Ik ben niet gek, ik ga geen oude kranten buitenzetten op een dag dat het niet mag.
Zowat iedereen zet zijn vuinisbak al 's avonds buiten, ik pas de volgende ochtend!
Ze hebben vier vage foto's bijgesloten waarop niks te zien is dat naar mij kan leiden, en wat als iemand mijn oud papier heeft meegenomen, en op een verkeerde dag heeft buiten gezet!Ik heb laatst een klacht ingediend bij diezelfde gemeente. omdat vreemde mensen bij mijn grijze vuilnisbak altijd een extra zak bovenop proppen.
Wat moet ik hier nou mee? Ik heb al gebeld, maar de contactpersoon is niet bereikbaar - ze belt terug- maar ik ga zeker bezwaar aantekenen..heeft dat zin?

Westerhuis,
Nieuwegein.

1588 7 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Nov 12, 2013 om 15:32
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Schriftelijke op reageren en daar bezwaar in maken met u reden, lijk mij de enige oplossing.

pi
door pieterwolters - Nov 13, 2013 om 09:24
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je de poststukken waarmee ze je hebben gevonden gezien?

wendy-claire
door wendy-claire - Nov 13, 2013 om 10:18
619 Antwoorden / 29 Vragen

Bezwaarschrift indienen!

De Raad van State maakt, in beroep, meestal korte metten met dit beleid van de gemeente en stelt de appellant(e) na betaling van het griffierecht in het gelijk. Er is hoop!

tot15karakters
door tot15karakters - Nov 13, 2013 om 10:45
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als ik deze boete zou krijgen wegens niet of slordig ophalen want de ophalers moeten wel hun werk goed doen....
In de plaatselijke krant een dergelijk bericht en de ophalers zullen veel minder krijgen en het huisvuil stijgen.

Dit is dom van de gemeente na 1x iets gevonden te hebben, alleen als er na meerdere waarschuwingen te vroeg of op foute week iets word aangeboden pas een boete geven.

U stelde volgens de regels Uw oud papier beschikbaar en op welke datum is de foto gemaakt en daar opgeruimd?
Ik vermoed dat dit enkele dagen na ophaaldag gebeurde en dan is niet U maar de ophalers fout.

Dus op welke datum is die overtreding gevonden en omdat U het voor hun beschikbaar stelde is bij te laat ophalen of vergeten omdat er toevallig een auto voor stond zij verantwoordelijk en niet U.

Gewoon protestbrief insturen dat niet U maar de ophalers fout zijn als ze iets vergeten en als de gemeente doorzet dat ze daarmee het risico lopen dat er veel meer huisvuil komt.

Dreig in die brief de regionale of plaatselijke krant te schrijven want daar zullen ze beslist niet blij mee zijn.
Niet alleen U maar iedereen in uw gemeente loopt dit risico!

we
door westerhuis_1 - Nov 13, 2013 om 16:38
6 Antwoorden / 12 Vragen

De foto's die bij de brief van de gemeente zijn (4) zijn vaag, een foto van plastic c1000 tasje en kartonnen dozen met kranten. Een open doos met kranten en een brief bovenopmet een ander adres, wel twee foto's waarop onder aan de envelop mijn postcode en huisnummer staan. Maar als je je huisvuil of oude kranten buiten zet, heb je er verder geen controle meer over, Niemand gaat er bijstaan tot het opgehaald wordt! En toch blijf het jouw verantwoordelijkheid zeggen ze..
Ik weet niet wanneer die foto's genomen zijn, zoals ik al zei, ik weet heel goed dat donderdag om de week de oude kranten buiten gezet kunnen worden, dus het is logisch dat ik ze dan niet dinsdag 29 oktober buiten zet.

diumenge
door diumenge - Nov 13, 2013 om 19:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat kan dan wel logisch zijn, maar ze hebben kennelijk toch iets gevonden met uw adresgegevens erop op die dinsdag, ze zullen het tenslotte niet verzinnen. Waarom iemand uw oude papier zou meenemen en later, op een verkeerde dag, buiten zou zetten kan ik mijn niet voorstellen, maar het kan ook niet uitgesloten worden. Als u zeker bent van uw zaak zeker in bezwaar gaan.

mahadma
door mahadma - Nov 13, 2013 om 19:52
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Dus als de post fout bezorgd wordt, gebeurt gewoon, en de buren gooien het niet in jouw bus maar bij het afval, heb jij dus het afval buiten gezet? Ze zullen toch met meer bewijs moeten komen.