cl
door clementine Apr 2, 2014 om 12:50
Geldzaken & recht

Boete na intrekken huuropzegging?

weet iemand of er een boete o.i.d. kleeft aan het intrekken van een huuropzegging? er is nog geen nieuwe huurder!
in het reglement van mijn verhuurder kan ik hier niets over vinden

bij voorbaat dank

17178 17 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Apr 2, 2014 om 13:02
7840 Antwoorden / 95 Vragen

De huur wordt meestalb aan gegaan voor het gehele eerste jaar, als eerder weg gaat dan klopt het dat u boete moet betalen. Voor andere mogelijkheden bekijk de voorwaarden in u huur contract.

zoekster
door zoekster - Apr 2, 2014 om 13:15
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U wilt uw eerdere huuropzegging ongedaan maken, begrijp ik uit uw vraag.
Een boete lijkt me wel wat al te cru gesteld als woord, maar het kan zijn dat de verhuurder inmiddels kosten heeft gemaakt om de woning weer verhuurd te krijgen.
Met de beperkte informatie in uw vraag, valt daar weinig over te zeggen.

Ook is het niet duidelijk of u daar contact over heeft gehad met de verhuurder, dat is natuurlijk het eerste aanspreekpunt.

getty
door getty - Apr 2, 2014 om 16:33
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ten eerste hoeft de verhuurder het niet te annuleren, u bent dus afhankelijk van coulance in deze, hij mag/kan weigeren en de opzegging geldig laten zijn.

Als hij het wel accepteert kan het zo zijn dat hij administratiekosten in rekening brengt, en eventueel de kosten die een nieuwe huurder ook zou moeten betalen. Het feit dat er nog geen nieuwe huurder is, betekent natuurlijk niet dat er nog geen kosten zijn gemaakt.

labren
door labren - Apr 4, 2014 om 11:52
862 Antwoorden / 0 Vragen

wat voor kosten worden er dan gemaakt bij een huuropzegging ????

labren
door labren - Apr 4, 2014 om 11:52
862 Antwoorden / 0 Vragen

niks dus !!!!!

eclipse
door eclipse - Apr 4, 2014 om 12:21
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Ik wil toch iets kwijt over die admin kosten,
ze moeten toch werken, ze zitten daar om juist dergelijke zaken af te handelen, waarom dan nog extra betalen? dat zit toch allemaal verwerkt in de omzet. net even vgz gebelt om zoals carola het noemt te "zeuren" 10 ct per minuut ? waarom nou ze zitten daar toch voor.
vanavond naar de kroeg, meneer 12 biertjes n is à 23 euro, + 6,75 admin kosten, 3 euro behandelingskosten, 2 euro energie kosten, 5 euro service kosten 34,75 + 21% btw over de btw genotsbelasting, uitgaansbelasting, u ademt belasting , bekeuring voor openbaar dronkenschap + admin kosten...

tr
door trofaiac - Apr 4, 2014 om 12:31
57 Antwoorden / 4 Vragen

Wij zijn ook verhuist en hebben drie maanden van tevoren het aan de verhuurder laten weten.
De verhuurder kwam toen het huis nalopen op mogelijke beschadigingen e.d.
Nadat alles in orde bleek heb ik de sleutels gewoon afgegeven aan hem en met een handdruk heb de woning verlaten.

Daarom vind ik het vreemd dat er boete betaald moet worden of het moet zo zijn dat u de verhuurder op het laatste moment voor een voldongen feit plaatst en zegt dat u gaat verhuizen.

tijger1
door tijger1 - Apr 4, 2014 om 12:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@trofaiac

De Ts wil juist niet verhuizen, maar de opzegging ongedaan maken en vraagt zich af of daar kosten aan verbonden zijn.

audb
door audb - Apr 4, 2014 om 12:48
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Als het binnen de zelfde maand gebeurt dan hoeft het niet zo te zijn dat er een boete komt mits er wel een hele goede redenen er voor is.
Echter kan het wel zo zijn dat er een nieuw contract wordt opgesteld en dat betekend dan ook dat er meer huur betaald moet gaan worden en als je een lage huur hebt betaald dan kan het wel eens wezen dat je na het lezen van de nieuwe huurprijs lijkbleek gaat worden.

pl
door plebpleb - Apr 4, 2014 om 13:06
113 Antwoorden / 60 Vragen

Aan Clementine, Zelf zit ik in 't zelfde schuitje als jou..Voor ik de voorlopige huurcontract tekende heb ik ook gevraagd of er kosten aan verbonden zijn als ik de woning niet meer wil..
Men zei dat 't ook zo is, maar werd niet verteld hoeveel...'t Kan best oplopen...
Dus verhuis ik wel...

do
door don45 - Apr 4, 2014 om 17:01
57 Antwoorden / 21 Vragen

je mag blij zijn dat de huuropzegging nog word aanvaard door de verhuurder.
wettelijk is het : opgezegd is opgezegd.
de verhuurder mag kosten in rekening brengen.

do
door don45 - Apr 4, 2014 om 17:02
57 Antwoorden / 21 Vragen

sorry de intrekking van de huuropzegging nog word aanvaard.
opgezegd blijft opgezegd.
u heeft geen poot om op te staan.
en de kosten mogen berekend worden

mo
door mof - Apr 5, 2014 om 11:05
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Wettelijke opzegtermijn (rijksoverheid.nl) bij huren is vastgesteld als de termijn
waarop huur wordt betaald zoals is vastgelegd in het contract.

Als in het contract is vastgelegd dat eens per maand de huur moet worden betaald dan is de opzegtermijn 1 maand. Als er staat dat eens per half jaar moet worden betaald, dan is de opzegtermijn een half jaar.

Wanneer u eenhuurcontract heeft getekend waar in staat dat u minstens een jaar moet blijven wonen dan is dat in strijd met de wettelijke opzegtermijn en daarmee niet geldig.

Een boete kan dus niet.

tijger1
door tijger1 - Apr 5, 2014 om 11:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mof

Misschien even de vraag lezen. Ts wil de huur niet opzeggen, maar vraagt of de intrekking van het opzeggen kosten met zich meebrengt.

mahadma
door mahadma - Apr 5, 2014 om 11:50
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Als de huur is opgezegd en de opzegging wordt op verzoek opzegger gedaan, kàn de verhuurder dit (tegen kosten) ongedaan maken, maar ook zelfs omdat er een nieuw huurcontract getekend gaat worden zelfs een nieuwe huurprijs (lees hoger) voorstellen. Maar er is opgezegd, dus de verhuurder hoeft het niet te accepteren en kàn ook niet akkoord gaan met canceling van de opzegging. En dan sta je op straat.

ft
door ftm - Apr 5, 2014 om 14:19
102 Antwoorden / 1 Vragen

Labren en Eclips, jullie hebben geen flauw idee wat het betekent een bedrijf te runnen.

"ze zìtten daar toch", zegt Eclips.
Dus ze zitten daar gratis? Niemand daar krijgt salaris? Zou jij zonder betaling daar gaan werken?

En Labren: Worden er geen kosten gemaakt na een huuropzegging? Hoef je geen huurders te zoeken, te selecteren, evt een advertentie te zetten of een makelaarskantoor in te huren?
Is het opstellen en tekenen van een huurcontract ook een gratis bedoening?
Zou jij zonder vergoeding al dat soort dingen doen?

jpm
door jpm - Apr 7, 2014 om 10:02
820 Antwoorden / 28 Vragen

Er gebeurt nogal wat na een huuropzegging. Veelal wordt bekeken of de woning in orde is voor volgende verhuur, er wordt een melding gedaan aan de instantie die de woning weer gaat aanbieden, het aanbod wordt vaak gepubliceerd met datum van verwachte leegkomen van het huis, enz., inclusief de tijd die het kost om de woning in orde te maken.
Je kunt je toch goed voorstellen dat die kosten verhaalbaar zijn indien de opzegging wordt ingetrokken? Ik denk dus dat intrekken absoluut kan, maar niet kosteloos. Tenslotte moet worden gezien dat de meeste soiciale huurwoningen bij volgende verhuur de maximale huur voor sociale huurwoningen wordt gevraagd, meestal een hoger bedrag dan voorheen. Woningbouwverenigingen zien de opnieuw te verhuren woningen als kans om de totale inkomsten te verhogen, dus de medewerking zal schoorvoetend plaatsvinden.