Boete overstappen provider terecht?
Mijn moeder (82) heeft 9 juli 2019 een contract afgesloten bij Tele2 voor internet, bellen, tv. Ze is 12 september 2019 verhuisd naar een zorgcentrum, is overgestapt naar Ziggo en heeft Tele2 opgezegd m.i.v. deze datum. Nu zegt Tele2 dat er niet tijdig is opgezegd en betaald ze nog steeds maandelijks het maandbedrag (inmiddels 110 euro), bovendien moet ze nu een boete betalen van 140 euro, omdat ze heeft opgezegd. Ze krijgt steeds mail van Tele2 dat ze een nummer moet bellen, als ze belt staat ze heel lang in de wacht, maar krijgt niemand echt te spreken.
Nu is mijn vraag, is het terecht dat ze maanden moet doorbetalen, omdat ze (volgens Tele2) niet tijdig het contract heeft gestopt en mogen ze een boete rekenen en hoe hoog mag dan deze zijn?
Hallo Jo-Hannah ,
Mijn moeder (82) heeft 9 juli 2019 een contract afgesloten bij Tele2 voor internet, bellen, tv. Ze is 12 september 2019 verhuisd naar een zorgcentrum
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel en scroll naar beneden veelgestelde vragen .
https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet-bellen-tv-opzeggen/#faq-kan-ik-mijn-opzegging-ook-online-doorgeven
Lees ook dit ,
https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-tv/abonnementen/wanneer-opzeggen
Maar wrm is ze naar ziggo gegaan ipv contract meegenomen van oude leverancier? Dan had ze hooguit verhuiskosten/administratie betaald.
Al ga je emigreren je moet je contract afkopen of uitzitten. Boete voor vroegtijdig opzeggen zit volgens mijn geen max aan. Daarnaast heb je een maand opzegtermijn. Dus stel ze verhuist september , zegt pas op in september dan betaald ze tot oktober en daarboven op nog de boete.
Niks geks aan. Soms ook nog november als in contract staat dat nieuwe maand ingaat per 1e en dus moet opzeggen voor de 1e.
Dan is ze met 12 september te laat met opzeggen, dan gaat opzeggen in op 1 oktober en met maand opzegtermijn dus tof november + boete
Dus als ik goed begrijp hoeft ze niet tot het einde van het contractjaar de maandelijkse voorschotten te betalen? Wel een boete?
Tja...waarom overgestapt, het is een oude vrouw van 82 jaar en wispelturig, ze weet soms niet meer wat ze doet laten we het daar maar op houden.
Zij zal de afgesloten contract periode moeten betalen. Maar een maandbedrag van € 110 bij Tele2? Dat kan haast niet kloppen.
@Jo-Hannah ,
N.a.v de reactie van @tijger1 , is het een raadsel waar u komt op een bedrag van €110,- p/m voor internet, bellen , en tv ,
Zie hier de pakketten , eenmalig aansluitkosten € 30,-
https://www.tele2.nl/thuis/vergelijken/alles-in-1-pakket/
Een maandbedrag ad. € 110,00? Bedoelt u dat het te betalen bedrag inmiddels is opgelopen tot € 110,00?
Als antwoord op uw vraag is ook mijn reactie: waarom Tele2 opgezegd en overgestapt op Ziggo? De 'boete' zal m.i. ongetwijfeld betrekking hebben op het feit dat in afwijking van de overekomst die uw moeder met Tele2 had voortijdig is opgezegd dus voor het einde van de contractduur. En dan wordt de duur dat het contract nog voortegzet had dienen te worden in rekening gebracht.
Heeft uw moeder schriftelijk opgezegd of nog anders gezegd: heeft uw moeder bewijs van de juiste opzegging?
Uw moeder of u namens uw moeder kunt een klacht neerleggen bij de geschillencommissie maar ik vrees dat de uitkomst negatief zal zijn als de klacht al ontvankelijk wordt verklaard. https://www.degeschillencommissie.nl/telecom/
110 euro is wat ik van mijn moeder heb doorgekregen, dat is het bedrag wat ze tot nu toe (va 9 juli 2019) heeft betaald is incl. aansluitkosten neem ik aan. 140 euro is alleen de boete heb ik van haar begrepen.
Als je nu nog niet weet dat tele2 de boel bedonderd dan weeet ik het niet dikwijls genoeg bij kassa en andere clubs geweest of nergens op reageren. Dus goedkoop is dus een dure rekening.
Maar uw moeder sluit in juli 2019 een contract af en zegt dat blijkbaar in september weer op. Dat kan dus niet. Dat betekent in ieder geval dat zij tot juli volgend jaar moet betalen.
En van juli natuurlijk de aansluitkosten. Waar de boete op slaat, of dat de rest van de contractsperiode is, kunt u daar natuurlijk navragen.
Je moeder begrijpt het allemaal niet meer en jij moet het voor haar oplossen?
Je zou een mail kunnen schrijven aan de klantenservice waarin je de situatie uitlegt.
En vragen hoe het nu verder moet.
Moest moeder misschien verplicht overstappen naar Ziggo, omdat deze leverancier is voor het zorgcentrum en betaalt moeder daar voor?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Inning extra bedrag boven op contributie (voetbalvereniging)
Onlangs is er gemeld dat de energiekosten van onze club hoger zijn uitgevallen dan verwacht. Als gevolg hiervan is er naar alle leden een extra rekening gestuurd, bovenop de reguliere contributie, om deze kosten te dekken. Daarnaast is er gedreigd met een spelersblokkade indien deze extra kosten niet worden voldaan. Aan het begin van het seizoen ben ik akkoord gegaan met een verhoging van de cont ... Lees meer
DPD levert product beschadigd af en laat het verder afweten
Een verzending van mij via DPD is beschadigd aangekomen. Heb dat bij DPD gemeld op een daarvoor bedoeld formulier op hun website. Kreeg direct een casenummer en 2 dagen later het bericht dat ik voor een claim bij Sendcloud moest zijn die voor DPD onderzoek doet. Op de website van Sendcloud moest je echter inloggen met een (bedrijfs)account, ander contact was niet mogelijk en kwam ik dus geen met ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer