raywin
door raywin Jul 4, 2010 om 00:47
Geldzaken & recht

Boete voor niet nagekomen afspraak

Net als vele anderen laat ik elk half jaar mijn gebit controleren.
De tandartsenpraktijk stuurde mij elk half jaar een herinnering, zodat ik de afspraak niet kon vergeten. Deze praktijk werd enkele jaren geleden door een andere tandarts overgenomen.
Deze tandarts stuurt geen herinnering, maar maakt ná de controle een nieuwe afspraak, die 6 maanden in het verschiet ligt.
Waar ik bang voor was (met deze regeling), gebeurde, ik vergat mijn afspraak….
Natuurlijk had de assistent even kunnen bellen, maar deze service gaat voor dit bedrijf te ver.
’s Middag trachtte ik nog de praktijk de bellen, maar alléén ’s morgens kan men afspraken maken. De volgende dag een nieuwe afspraak gemaakt en alles was mijn inziens in orde.
De dag erop kreeg ik echter een brief met het dreigement, dat iedereen automatisch uit het patiënten bestand geschrapt wordt, als een afspraak 3x vergeten wordt.
Tevens kreeg ik meteen een boete van € 19,50 voor de niet nagekomen afspraak.
Vraag: Is de tandarts bevoegd boetes op te leggen?
Natuurlijk kan hij aantonen arbeidstijd verloren te hebben, maar bij elk bezoek moet ik 10 en soms 30 minuten wachten voordat ik geholpen word.
Is alléén zijn tijd kostbaar en kost de tijd van de patiënt niets?
Door het tekort aan tandartsen kan deze arts zich kennelijk klantonvriendelijk opstellen.

60896 35 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Jul 4, 2010 om 01:00
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Een niet nagekomen afspraak mag gewoon in rekening worden gebracht, dat is niks nieuws. De tandarts had in jouw plaats ook een andere betalende patient kunnen helpen, dus zo gek is dat niet. Een boete lijkt mij niet de juiste term, staat dat zo op de factuur?
Dat jij omgekeerd als patient niks vergoed krijgt als je 's moet wachten, tja dat is sinds mensenheugenis zo. Misschien kun je dit als idee inbrengen, verwacht alleen geen overdreven enthousiaste reacties vanuit de medische branche.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jul 4, 2010 om 01:15
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag ray,

Hij mag zijn (verloren) tijd in rekening brengen. Dat is ook logisch.

Een boete kan alleen de overheid en de kerk opleggen. Wanneer de tandarts het bedrag op de rekening boete noemt zit hij fout. Hij mag wel zijn tijd in rekening brengen.

Hij heeft alleen rekening met zijn eigen tijd te houden. Die van jou is minder kostbaar, omdat voor medische handelingen tijdens werktijd je baas opdraait.
Bovendien kun je in de wachttijd lezen in de Arts en Auto, Libelle of Elsevier die daar altijd ligt. Ik neem b.v. m'n eigen lectuur mee waar ik thuis niet aan toe kom. Absoluut geen verloren tijd....

Jij hebt nog geluk: Nooit misten we een afspraak en voor controle gingen we met z'n allen tegelijk. Bij voor het eerst vijf minuten te laat op een afspraak verschijnen door onze zoon ongeveer 30 jaar geleden, moest een nieuwe afspraak gemaakt worden en kreeg ik een acceptgiro van 25 gulden te voldoen.
Toen ik meldde dat ik het een goede grap vond, maar dat we er van geleerd hadden, meldde hij dat de rekening wel voldaan moest worden en dat ik meteen voor ons hele gezin, 5 personen, een andere tandarts moest zoeken.
Een goede vriend van mij, die in een andere plaats mentor voor nieuwe tandartsen was, geraadpleegd en die zij ook: betalen en laat hem barsten.

We hebben een nieuwe tandarts gezocht en die was vriendelijk, menselijk, bij acute problemen hielp hij tussendoor en bracht dan ook nog geen behandelkosten in rekening. Bij contante betaling van een reguliere behandeling kreeg ik zelfs korting.....

Dus achteraf heb ik geluk gehad dat die eerste ons er uit schopte.
Als ik jou was zou ik nu een andere tandarts zoeken. Zoekt en gij zult vinden....;-)

Hardware ERror MAN.

vanden bosch
door vanden bosch - Jul 4, 2010 om 01:32
252 Antwoorden / 1 Vragen

De tandarts mag, in tegenstelling wat zo ongeveer door iedereen wel beweerd wordt, de kosten voor een vergeten afspraak niet zomaar in rekening brengen.

[quote]

C 90 Niet nagekomen afspraak:

Indien de afspraak niet of niet tijdig (uiterlijk 24 uur) tevoren is afgezegd, kan de vrijgevallen tijd in rekening worden gebracht in redelijkheid van 0-100% van het bedrag van de voorgenomen behandeling. Hierbij wordt er vanuit gegaan dat in de gereserveerde tijd geen andere patiënten konden worden behandeld of andere werkzaamheden konden worden verricht.

De patiënt dient op de hoogte te zijn van deze regeling.

Deze uitleg van de code C90 staat niet vermeld in de patiëntenuitgave over de tandartstarieven die op het internet te downloaden is.

hier is de versie voor tandartsen te downloaden

Dit komt rechtstreeks van de NMT (beroepsorganisatie van tandartsen).

Ik zou uw tandarts een brief schrijven en hem verzoeken de rekening te schrappen of aan te tonen dat het niet mogelijk was in de voor u gereserveerde tijd een andere patiënt te behandelen of administratieve werkzaamheden uit te voeren. En uiteraard onder verwijzing van de uitleg van de NMT m.b.t. code C90.

Succes!

nb
door nbw - Jul 4, 2010 om 02:27
521 Antwoorden / 24 Vragen

Hoi
Leuk verhaal. Wat ik wel bizar vind is dat als je weet dat je oude systeem niet meer geld jezelf al van te voren verontschuldigd voor het missen van een mogelijke afspraak. Je was er zelf bij toen de nieuwe afspraak over 6 maanden gemaakt werd. Je had toen ook kunnen zeggen ik ben een chaoot en kan nergens iets vastleggen want ik vergeet het vast of zoiets. Nogmaals er zijn bijna geen nederlanders die een tandartsafspraak per ongeluk vergeten.

tdehond
door tdehond - Jul 4, 2010 om 07:24
4744 Antwoorden / 9 Vragen

U zou voortaan thuis de afspraak op een kalender kunnen noteren.
Ik zet hem ook in de agenda bij Windows live mail en laat me een dag van te voren waarschuwen. Dat werkt bij mij goed.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jul 4, 2010 om 09:08
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Scholtes:

"Ik zou uw tandarts een brief schrijven en hem verzoeken de rekening te schrappen of aan te tonen dat het niet mogelijk was in de voor u gereserveerde tijd een andere patiënt te behandelen of administratieve werkzaamheden uit te voeren. En uiteraard onder verwijzing van de uitleg van de NMT m.b.t. code C90."

A: Niet iedere tandarts is bij de NMT aangesloten. Onze laatste in ieder geval niet.

B: Van tevoren is te voorspellen wat het resultaat van een brief aan deze machtswellusteling en geld najager zal zijn. Ik zat niet bij de enige tandarts die misbruik maakt van zijn macht je uit zijn praktijk te knikkeren.

H.

druifje01
door druifje01 - Jul 4, 2010 om 09:44
1712 Antwoorden / 140 Vragen

U verwachtte dat de assistent "even belt" als U een afspraak heeft vergeten? Ja, en dan bent U als de wiedewipwap ter plekke natuurlijk, want U zit altijd naast de telefoon, enz .(Of, bedoelt U dat hij een dag eerder had moeten bellen? Mijn behandelaar verzendt enkele dagen voor de afspraak een ingeprogrammeerde herinneringsmail). De klant is koning geldt niet voor de tandarts.
En, boete is een woord met een nare bijsmaak. Daar had een andere term voor gekozen kunnen worden. €19,50 vind ik niet veel, daar de tandarts met de lege plek van U veel meer inkomsten is misgelopen. Een geldnajager zal het niet zijn. Hij behartigt alleen zijn belang.
De tandarts zal een bepaalde vastgelegde regelgeving gevolgd hebben. Daar weet hij U zelf meer over te vertellen. Vraag het hem.

stacey
door stacey - Jul 4, 2010 om 12:07
10352 Antwoorden / 12 Vragen

@vanden bosch

Weet niet wat je nou helemaal wilt zeggen met je verhaal maar onzin is het wel.......

Tandarts mag je de tijd/verloren consult Zeker Wel in rekening brengen,
dat is ook wat hij doet..........
E 19,50 is de prijs van een consult, de code C90 heb je feitelijk niets mee te maken, die versturen ze naar ziekenfonds om aan te geven dat Dit C 90 Consult Niet voor vergoeding ( via tandartsverzekering) in aanmerking komt omdat je niet op kwam dagen....................

Beetje onzin dat het probleem zou zijn dat afspraak half jaar vooruit wordt gemaakt,
zet het in je agenda of op de kalender en klaar.............
Als het afspraak voor een feestje over half jaar was was je het vast Niet vergeten.............

freya
door freya - Jul 4, 2010 om 12:20
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@raywin:

Het is natuurlijk wel erg makkelijk om je te verschuilen achter het feit dat de tandarts je geen herinnering stuurt. Je hebt natuurlijk wel een eigen verantwoordelijkheid als het gaat om het nakomen van gemaakte afspraken. Wel eens gehoord van een 'Agenda'? Daar kun je afspraken in noteren en als je daar dan af en toe in kijkt, vergeet je de gamaakte afspraken niet. Erg handig hoor.
Er zijn zelfs elektronische, op je computer, op je mobiel enz....

En ja, de tandarts mag gewoon een rekening sturen als je de gemaakte afspraak niet nakomt.

Freya

birdies
door birdies - Jul 4, 2010 om 12:27
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........Er zijn zelfs elektronische, op je computer, op je mobiel enz.......

In dat geval hoef je niet eens je eigen geheugen te gebruiken! Tweede mogelijkheid is pas een afspraak maken tegen de tijd dat het 1/2 jaar voorbij is, maar ja, dan moet je er wel zelf aan denken natuurlijk.

vanden bosch
door vanden bosch - Jul 4, 2010 om 13:41
252 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=stacey schreef op zondag 4 jul 2010, 12:07]@vanden bosch

Weet niet wat je nou helemaal wilt zeggen met je verhaal maar onzin is het wel.......

Prettig dat je het beter weet dan de NMT.

[quote]
Tandarts mag je de tijd/verloren consult Zeker Wel in rekening brengen,
dat is ook wat hij doet..........

Ja hij mag verloren tijd in rekening brengen, maar zal dat dan moeten aantonen.
En dat zal in de regel niet lukken! Immers kan hij altijd wel een patient eerder de wachtkamer inroepen(waardoor de tandarts ipv 30 minuten nu 20 minuten achterloopt) of een dossier bijwerken, brief schrijven o.i.d.

Een verloren consult mag hij dus NIET in rekening brengen.

[quote]
E 19,50 is de prijs van een consult, de code C90 heb je feitelijk niets mee te maken, die versturen ze naar ziekenfonds om aan te geven dat Dit C 90 Consult Niet voor vergoeding ( via tandartsverzekering) in aanmerking komt omdat je niet op kwam dagen....................

Met de code C90 heb je dus alles te maken, want dat uis het enige wat de tandarts mag rekenen.

[quote]
Beetje onzin dat het probleem zou zijn dat afspraak half jaar vooruit wordt gemaakt,
zet het in je agenda of op de kalender en klaar.............
Als het afspraak voor een feestje over half jaar was was je het vast Niet vergeten.............

Dat is wat anders... maar geeft de tandarts in ieder geval niet (automatisch) het recht je een rekening te sturen.

stacey
door stacey - Jul 4, 2010 om 13:53
10352 Antwoorden / 12 Vragen

@vandenbosch

Gebruik even je gezond verstand aub

Zal lekker worden als tandarts al die lakse klanten geen kosten voor z`n verloren tijd zou mogen rekenen..............tandarts is bedrijf, tijd is geld en afspraak is afspraak.
Dat geldt voor wel meer dingen en ook gewoon voor de tandarts.

Hij hoeft niet aan te tonen dat hij in z`n neus gepeuterd heeft die tijd of andere patient heeft gehad net zo min als verwarmingsmonteur die op afspraak langs komt en voor dichte deur staat hoeft aan te tonen wat hij in die tijd heeft gedaan.........krijg je ook de rekening voor en die is stuk hoger dan die van de tandarts.......

Feitelijk is het ook geen boete maar gewoon kosten tijd/consult en die ga je betalen, daar kom je niet onderuit en daar heeft NMT verder weinig mee nodig, tandarts is een ondernemer en geen liefdadigheids instelling.

stacey
door stacey - Jul 4, 2010 om 13:56
10352 Antwoorden / 12 Vragen

---Ik ben een afspraak bij de tandarts vergeten. Nu heb ik een rekening gekregen. Moet ik dat betalen?

Informatie van de Nederlandse Zorgautoriteit: “Indien de afspraak niet of niet tijdig (uiterlijk 24 uur) tevoren is afgezegd, kan de vrijgevallen tijd in rekening worden gebracht in redelijkheid van 0-100% van het bedrag van de voorgenomen behandeling---

toolboy
door toolboy - Jul 4, 2010 om 14:11
965 Antwoorden / 40 Vragen

Beste TS.
Ik kan me in uw gedachtegang vinden.
Het is te idioot voor woorden dat dit mag en kan.
(Alsof die tandartsen al niet genoeg aan salaris krijgen)
Die gasten zitten ver boven de balkenende norm.
Helaas schikt de rest van de medelanders zich hier in.
Maar als afspraak afspraak is dan mag u ook de verloren tijd in rekening brengen naar de tandarts haha afspraak bv 13.30 en u bent pas aan de beurt om 14.00 kan u een half uur aan verloren arbeids tijd declareren.

Amai gaat me weer rode duimpjes opleveren

T

stacey
door stacey - Jul 4, 2010 om 14:38
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=toolboy schreef op zondag 4 jul 2010, 14:11]Beste TS.
Ik kan me in uw gedachtegang vinden.
Het is te idioot voor woorden dat dit mag en kan.
(Alsof die tandartsen al niet genoeg aan salaris krijgen)
T

Als ze dit niet deden werd Jouw consult nog duurder verwacht ik en ik heb geen zin extra te betalen voor mensen die laks zijn........
Overigens declareerd huisarts ook een consult als je niet komt maar dat valt (nu nog) binnen de vergoeding dus daar merk je dan niets van............althans niet direct, maar dit soort dingen zijn wel mede reden dat zorgkosten de pan uit rijzen...

En van ziekenhuis krijg je tegenwoordig ook de rekening voor `no show` en dat vind ik terecht, laksheid mag best `bestraft` als je weet hoeveel tijd en geld hiermee verloren gaat............

--‘No Show!’. Een structureel probleem voor de zorgsector in ons land. Uit onderzoek is gebleken dat tussen de 5% en 10% van de gemaakte afspraken in Nederlandse ziekenhuizen niet wordt nagekomen. Patiënten vergeten de afspraken simpelweg. Op de 27,2 miljoen polikliniekbezoeken, die jaarlijks plaatsvinden, worden er tussen de 1,36 en 2,72 miljoen afspraken niet nagekomen. Daar een gemiddeld poliklinisch bezoek € 152,00 kost, levert dat een schadepost van zo’n driehonderd miljoen euro per jaar op--Artikel 2008

--Overigens gaat per week ca. 23
uur verloren door vergeten afspraken
. Als we al deze
vergeten afspraken achter elkaar zetten gaat het om ca. 3 weken per jaar!
Als iedereen gewoon op z’n afspraak verschijnt is de wachttijd voor controle en
behandeling dus ook veel korter

Zorgtandarts ` kostenplaatje`
http://www.zorgtandarts.nl/downloads/nvzb.pdf

birdies
door birdies - Jul 4, 2010 om 14:38
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........Het is te idioot voor woorden dat dit mag en kan........... Dit vind ik meer van toepassing op mensen die te pas en te onpas hun afspraken niet na komen! Niet voor niets wordt deze maatregel steeds vaker in de gezondheidszorg toegepast, zoals bij fysiotherapeut e.d. Als ik het mij goed herinner, wil men deze maatregel ook doorvoeren bij de specialist.

En wat heeft het inkomen v.d. tandarts hiermee te maken? Helemaal niets: afspraak is afspraak en die heb je na te komen.

Het is zoals Stacey schrijft: de verloren (gereserveerde) tijd mag in rekening worden gebracht.

birdies
door birdies - Jul 4, 2010 om 14:40
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Ah, terwijl ik zat te tikken, lees ik dat het al is doorgevoerd bij de specialist. Prima; hoop dan wel dat deze rekening niet vergoed wordt!

druifje01
door druifje01 - Jul 4, 2010 om 15:30
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Kom nou toch, de tandarts hoeft niet aan te tonen dat hij geen andere patiënt meer op de open gevallen plek kon plaatsen. Straks wordt er nog een verplicht standby-systeem ingevoerd opdat en tandarts snel een vevangende patient kan oppiepen in het voorkomende geval. Te dol voor woorden allemaal. En dat allemaal omdat er door een veelvoud van mensen verkeerd met vertrouwen en geld omgesprongen wordt. It is killing!

toolboy
door toolboy - Jul 4, 2010 om 17:04
965 Antwoorden / 40 Vragen

Maar als afspraak afspraak is dan mag u ook de verloren tijd in rekening brengen naar de tandarts haha afspraak bv 13.30 en u bent pas aan de beurt om 14.00 kan u een half uur aan verloren arbeids tijd declareren.

Geef hier dan ook maar eens antwoordt op ,of staat de tandarts boven ons verheven .??

Mijn tijd is volgens mij net zo kostbaar als die van hem/haar.

T

druifje01
door druifje01 - Jul 4, 2010 om 17:38
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Pardom Toolboy, nu trek je alles wel uit zijn verband. De tandarts levert een professionele dienst, heeft daarvoor een studie en studiegeld moeten betalen en later een praktijk moeten huren die hij met dure instrumenten heeft geoutilleerd. Dat moet allemaal bekostigd worden waar jaren en jaren afbetaling mee gemoeid zijn. Ook daarom kan hij zijn patienten niet missen. Er zijn m.i. minder investeringen gemoeid met in de wachtkamer zitten die voor U verwarmd en anderzins gemakkelijk gemaakt is door de tandarts.

edwardus
door edwardus - Jul 4, 2010 om 18:02
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Nu even over het wachten van de patient, als je dan toch daarover wilt beginnen ...
Wat hebben sommige mensen toch ontzettend weinig begrip van de dingen zeg.
Een behandeling bij de tandarts is mensenwerk. Een behandeling kan om allerlei redenen uitlopen, bijv. omdat er een patient te laat komt, omdat een verdoving nog niet is ingewerkt, omdat er telefoon tussendoor komt, omdat de tandarts zelf ook 's een keer naar de wc moet, omdat het ene gaatje meer werk is dan het andere, omdat de ene persoon meer tandsteen heeft dan de andere, omdat er patienten zijn die allerlei vragen gaan stellen en ga zo maar door.

De afspraak bij de tandarts is o.b.v. een schatting ingepland, het is niet zo heel vreemd dat daar wel eens een afwijking in zit. Wie is er hier zelf nooit eens ergens te laat gekomen? Laat die dan de eerste steen werpen.

Wat betreft het salaris, ik ken niet zo vreselijk veel tandartsen en heb ze ook nooit naar hun netto besteedbaar jaarinkomen gevraagd. Wie wel?

birdies
door birdies - Jul 4, 2010 om 18:10
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........Een behandeling bij de tandarts is mensenwerk. Een behandeling kan om allerlei redenen uitlopen............

Inderdaad, en tenslotte wil iedere patiënt dat de tandarts fatsoenlijk werk levert en niet de patiënten afraffelt omdat hij anders gaat uitlopen.

En wat het inkomen betreft: ze zullen niet op modaal zitten nee, maar de bedragen die op de rekening staan, zijn zeker niet alleen het salaris voor de tandarts: praktijkkosten, personeel, belastingdienst, afschrijving enz. enz. Sommigen zien het allemaal wel erg simpel.

edwardus
door edwardus - Jul 4, 2010 om 18:16
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dat vergat ik nog helemaal te zeggen. Volgende keer moeten diegenen die vinden dat de tandarts (of huisarts etc.) exact op schema moet liggen, maar 's direct de behandelkamer verlaten zodra de geplande tijd verstreken is. Of hoeft dat dan ineens niet van die personen?

birdies
door birdies - Jul 4, 2010 om 18:51
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........Of hoeft dat dan ineens niet van die personen?........ Benieuwd naar het antwoord.

toolboy
door toolboy - Jul 4, 2010 om 18:53
965 Antwoorden / 40 Vragen

Pardom Toolboy, nu trek je alles wel uit zijn verband. De tandarts levert een professionele dienst, heeft daarvoor een studie en studiegeld moeten betalen en later een praktijk moeten .
Dat doen nagenoeg alle dienstverlenende bedrijven en die kiunnen er wel op aangesproken worden!
U heeft een dag vrij genomen en wacht de gehele dag op een witgoed monteur die vervolgens niet komt opdagen.??

Dan mogen we dus wel met z`n allen schreeuwen.??

T

edwardus
door edwardus - Jul 4, 2010 om 19:48
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Toolboy, voor een witgoedmonteur moet je vrij nemen, maar voor tandartsbezoek krijg je verlof (als je, net als de witgoedmonteur, in loondienst bent).

druifje01
door druifje01 - Jul 4, 2010 om 19:51
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Welja, als je er zo een bent die graag schreeuwt, grijp je kans. 't Is maar wat voor indruk je wilt maken.

toolboy
door toolboy - Jul 4, 2010 om 20:10
965 Antwoorden / 40 Vragen

Ik zal de tandarts eens een keer een dag vrij laten nemen en dan niet op komen dagen,Wat zal er dan gebeuren??

ps ik probeer een discussie aan te gaan .

T

edwardus
door edwardus - Jul 4, 2010 om 20:14
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Wat er dan zal gebeuren? Dat hij/zij je een zak hooi vindt en voortaan een andere monteur laat komen.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jul 4, 2010 om 20:45
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Scholtes:

Mocht je dit lezen: Correctie:
Sorry! Want ik maakte een quote van een opmerking van vanden Bosch en adresseerde die aan jou. Dat @ Scholtes moest @ vanden Bosch zijn.

H.

sonjaatje
door sonjaatje - Jul 4, 2010 om 22:04
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik blijf het grappig vinden: een tandarts en verloren tijd.
Goeie grap.

be
door bezigerd - Dec 17, 2014 om 16:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind vele van de reacties van gebruikers hier uiterst arrogant.

Los van de inkomstenderving, los van een landelijk probleem in de zorg in het algemeen, het gaat hier om een beroepsgroep die simpelweg -heel- -erg- -veel- geld verdient en weet dat ze niet gemist kan worden en daarom een dergelijke regeling kan doorvoeren.

Het in rekening brengen van een niet nagekomen afspraak is verwerpelijk: het zou onder een ondernemersrisico moeten vallen. Is het de eerste keer dat een afspraak niet nagekomen wordt en staan er uiteindelijk vijf afspraken gepland voor een patiënt, dan is het niet meer dan redelijk dat door de vingers te zien. Is iemand nieuw in de praktijk en komt niet opdagen op de eerste afspraak? In alle redelijkheid zou ik de dienst in rekening brengen omdat men er niet vanuit kan gaan dat het incidenteel is. Men zou verwachten dat ook in de zorg men een persoonlijke band probeert op te bouwen met de patiënt. De patiënt bestraffen voor een niet nagekomen afspraak is belerend, arrogant en boezemt mij weinig vertrouwen in. Deze tandarts-patient relatie kon wat mij betreft de prullenbak in.

Aan de vele gebruikers die hier schrijven over "gebruik een agenda" of "wat achterlijk dat je dat vergeet" of " een feestje vergeet je zeker niet" zou ik willen zeggen: ik hoop dat jullie een prettig leven zullen leiden zonder ooit maar enige problemen tegen te komen waarvoor je de hulp van anderen moet inschakelen, of de coulance nodig zult hebben die jullie hier blijkbaar anderen niet gunnen.

tijger1
door tijger1 - Dec 17, 2014 om 17:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@bezigerd

Was u de laatste 4,5 jaar zo druk bezig, dat u nu pas uw reactie plaatst?

pi
door pieterwolters - Dec 17, 2014 om 23:10
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=bezigerd schreef op woensdag 17 dec 2014, 16:58]
Aan de vele gebruikers die hier schrijven over "gebruik een agenda" of "wat achterlijk dat je dat vergeet" of " een feestje vergeet je zeker niet" zou ik willen zeggen: ik hoop dat jullie een prettig leven zullen leiden zonder ooit maar enige problemen tegen te komen waarvoor je de hulp van anderen moet inschakelen, of de coulance nodig zult hebben die jullie hier blijkbaar anderen niet gunnen.

Iemand die in staat is zich hier aan te melden en een vraag of klacht te schrijven moet zeker in staat zijn om z'n agenda bij te kunnen houden....

di
door digioma - Dec 17, 2014 om 23:44
646 Antwoorden / 29 Vragen

Toch echt in de agenda of desnoods op een kalender in het toilet; neem aan dat je daar wel eens komt. Heb je niet iets van een agenda op je PC/laptop of mobieltje die je waarschuwt?
Vreemd trouwens dat je na ruim vier jaar opeens reageert... erg traag.