ho
door horlogepiet Nov 4, 2003 om 13:08
Geldzaken & recht

Buitenlandsverkeer

Ik ben bij de amro en heb geld naar duitsland overgemaakt ik had geen eban of bic nummer bij afrekening moest ik 13 euro betalen maar de man waar ik het geld naar toe stuurde ook 12,50 bij navraag wist me niemand te vertellen het hoe en waarom.
Wel zou de baliemedewerkster informeren of dat bedrag wel in orde is.
Voorheen kostte een betaling naar buitenland 7 euro wat op zich ook hoog is maar als je het bic en eban nummer niet weet word je zo gestaft.
Plus ook nog eens de man in duitsland en als je informeerd naar die nummers weet bijna niemand wat of waar ze die nummers vandaan moeten halen.
Bij voorbaat dank van P Braken
El.Gruytersstraat 22a
6216 en Maastricht

777 3 Rapporteer

an
door annika_1 - Apr 16, 2004 om 11:53
29 Antwoorden / 11 Vragen

Per 1 juli 2003 zou betalingsverkeer binnen de E.G. kostenloos moeten zijn. Dit is lang niet altijd zo, wel weet ik dat er tussen de banken onderling veel verschil zit, de ene wel de ander niet. Via internetbankieren is het bij de Rabobank gratis.

richie
door richie - Apr 16, 2004 om 11:53
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ook bij ABN AMRO is het gratis mits je de betalingsopdracht volledig ingevuld aan levert. Endus zonder iban of bic krijg je te maken met opzoek kosten (arbeidsloon). Het is dus van belang aan de begunstigde zijn Int. bank account number (iban) en zijn Bic (ook wel bank of swift code) te vragen, zo voorkom je dat je provisie moet betalen voor je buitenlandse overboeking onder de 12.500 euro. Bij abnamro staat trouwens je iban en bic op je rekeningafschrift en kan je hem ook zelf opvragen via internet http://www.abnamro.nl/nl/zakelijk/internationaal_betalen/. En nog een tip, geef je opdracht via internetbankieren, dit is altijd goedkoper dan via papieren opdrachten indien je toch niet alle gegevens van de begunstigde hebt. succes

penningkruid
door penningkruid - Sep 26, 2005 om 17:07
4 Antwoorden / 4 Vragen

betalingen zijn kostenloos naar het buitenland ,maar dan moet je wel Iban?Bic codes gebruiken. Vrag deze altijd op als ze niet op de faktur staan. je ziet het scheelt veel geld.