Zieikhetgoed
door Zieikhetgoed Apr 10, 2020 om 15:32
Geldzaken & recht

Camper huur

Ik heb een camper gehuurd. Wij zouden in april vertrekken, echter, de COVID stak daar een stokje voor. Nu hebben wij de periode opgeschoven naar het najaar. Ik heb al borg betaald en de rest betaal ik 3 weken voor vertrek. Stel dat de verhuurder in de tussenliggende periode failliet gaat, ben ik dan toch verplicht om het volledige bedrag te betalen? De borg ben ik dan al wel kwijt neem ik aan.

840 3 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 10, 2020 om 15:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als hij failliet gaat, kunt u toch geen camper gebruiken van hem? Dus nee, dan hoeft u het restant niet te betalen. Gaat hij in de laatste drie weken failliet, bent u uw geld kwijt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 10, 2020 om 17:32
16849 Antwoorden / 202 Vragen

Als de campereigenaar failliet gaat voor 3 weken voor uw vertrek behoeft u (uiteraard) niet te betelen en kunt u zich bij de curator melden voor het claimen van de betaalde borgsom. Als er inderdaad sprake zou zijn van een faillissement is de kans dat u dan nog iets terug ziet van de borg wel geringer omdat dan preferende schuldeisers voorrang hebben.Ik hoop voor de camperverhuurder en ook u dat dat niet het geval zal zijn.

alfatrion
door alfatrion - Apr 10, 2020 om 19:44
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, de curator kan bij u aankloppen voor betaling. U kunt op uw beurt verlangen eerst zekerheid te krijgen dat de camper geleverd zal worden.