hi
door hillie_1 Feb 7, 2006 om 14:46
Geldzaken & recht

Camping wordt bungalowpark

Mei/ juni 2005 werd onze camping overgenomen door topparken. In juli hoorden we dat er niets zou veranderen voor ons tourcaravans. Half oktober kregen we te horen dat we nog 1 hooguit 2 jaar mochten blijven staan. 11 December kregen we een telefoontje dat we het komende jaar al weg moesten zijn. We konden dan een plek uitzoeken op een een ander stuk van de camping. Op 18 december zijn we met buurtjes gaan kijken voor een altenatief. Beheerder die om 2 uur aanwezig zou zijn kwam niet opdagen en gaf geen gehoor via telefoon of aan de deur. De volgende dag heb ik gebeld en een optie genomen op 2 plekken. Nog geen 2 uur later belde hij dat 1 plek al vergeven was!? Mijn man heeft toen gezegd dat hij zich in de zeik genomen vond. Het enige wat de beheerder toen zei; dan rot je toch op! Dat doen wij nu dan ook en heb dat 23 januari gemeld. Donderdag 26 jan heeft beheerder wel 15x gebeld met dreigementen en dat we 1 februari de plek leeg moesten hebben. Uiteindelijk hebben we nu toch de tijd tot 1 april (hadden daar ook voor betaald). Het probleem is nu dat we niet meer bij de plek kunnen komen met een auto om de spullen weg te halen. Er moet een vlonder van betonplex, zo'n 300 grindtegels en een schuur vervoerd worden. En dat neem je niet zo maar op je nek! Dit zou de camping dan wel doen maar wij stemden er niet mee akkoord dat de schuur in z'n geheel ( dat overleefd ie niet zoals zij er mee omgaan) naar de grote parkeerplaats wordt vervoerd en daar pas gedemonteerd. Wij willen hem op de plek gedemonteerd hebben en daarna vervoerd. Nu moeten we zelf maar bekijken hoe we het allemaal weg krijgen. Wij dachten dat we via de "grote" baas uit Lunteren voor elkaar hadden gekregen dat ze rijplaten zouden neerleggen, maar tot op heden ligt er niets! Nu hebben wij morgen een vrachtwagentje en mensen gehuurd om te beginnen de plek leeg te maken maar zien het somber in. Hoe/ waar kunnen wij dit snel oplossen, want als er 1 april maar 1 kiezeltje ligt kunnen we een vette rekening voor het ruimen verwachten. De situatie is dusdanig slecht geworden dat er geen communicatie meer mogelijk is met beheerder of de "grote" baas.

Dit is maar een beknopte versie van wat er allemaal gebeurd is. Het komt erop neer dat alles hoe en wanneer moet gebeuren zoals beheerder wil dat het gebeurd.

Hopelijk kan iemand ons raad geven. Alvast bedankt, Hillie

603 2 Rapporteer

opaleo
door opaleo - Feb 7, 2006 om 20:57
67 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Hillie.

Geen eenvoudige opgave, en je bent ook niet gediend van een ellenlange uitleg. Maar wat ik zeer zeker zou doen is het navolgende.

Zorg als je er morgen naar toe gaat, dat je goed tastbaar bewijsmateriaal verzameld, eventueel videocamere, foto met datum aanduiding, en de andere middelen die dit doel dienen.

Ik zeg je dit, mocht je niet in de gelegenheid zijn gesteld, om je eigen spullen daar weg te halen, en eventueel de nieuwe of huidige eigenaar jullie aansprakelijk stelt voor de kosten, van het niet opruimen. Hiermee heb je voldoende bewijs om dan deze valse beschuldiging te weerleggen. Dit is nooit de mooiste manier van inpakken, maar zorg dat je tastbaar bewijs materiaal hebt, waar uit blijkt dat je niet bij de desbetreffende lokatie kon komen.

Succes met je ontruiming. Opaleo.

hi
door hillie_1 - Feb 7, 2006 om 23:41
5 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi opaleo, dank je voor de snelle reactie. Foto's neem ik al steeds, ook van de vernielingen aan onze eigendommen die zij reeds veroorzaakt hebben. Vandaag komen ze met het verhaal dat ze zaterdag een noodweg aan gaan leggen zodat wij naar onze plek kunnen komen. De communicatie doe ik nu ook alleen nog via post of mail om zo alles op papier te hebben, in ieder geval van mijn kant uit. Maar ik vind het heel treurig dat er in 2006 nog steeds figuren bestaan die op deze manier met mensen omgaan. Het liefste zou ik dit allemaal straks openbaar willen maken, de manier waarop de "grotegeld" jongens met mensen omgaat.