su
door suzukialto Jan 4, 2014 om 14:12
Geldzaken & recht

CBR

Hallo,

Mijn echtgenote heeft MS is onder controle bij neuroloog. Neuroloog adviseerde haar om eigen verklaring in te vullen, om te laten beoordelen of zij in aanmerking komt voor verklaring van geschiktheid betreffende rijbewijs. Eigen verklaring is opgestuurd, CBR zit nu te wachten op rapport van medische specialist. Wij horen nu veel verhalen dat we ons hier niet aan moeten storen, want het kost ook nog eens meer dan € 200 ( zelf betalen ).

Graag advies over het volgende. Is mijn vrouw verplicht om zich nu te laten keuren voor haar rijbewijs, en wat te doen omdat de trein al gedeeltelijk in werking is gezet.

Met vriendelijke groet,

T de Gries.

623 3 Rapporteer

ro
door ron530 - Jan 4, 2014 om 14:56
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik vrees dat nu bij het CBR bekend is dat u vrouw een ziekte heeft die de rijvaardigheid zou kunnen beïnvloeden een eigen verklaring niet afdoende is. Zonder onderzoek door een onafhankelijk medisch specialist wordt geen nieuw rijbewijs afgegeven.

mahadma
door mahadma - Jan 4, 2014 om 14:58
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Je moet je alleen al om de verkeersveiligheid absoluut veilig voelen en zijn achter het stuur. Het CBR onderzoekt dat. En je wil toch niet dat er niet oké zijnde bestuurders op de weg zijn?

tenormin
door tenormin - Jan 4, 2014 om 15:44
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Los van het geld maar denkt u ook niet dat de neuroloog gewoon de waarheid zal schrijven? Als uw vrouw in zijn/haar optiek wel auto zou kunnen blijven rijden zal dat bekend worden bij CBR, is het negatief, tja, dan is het vrij logisch dat er geen rijbewijs kan worden afgegeven. Maar het feit dat de neuroloog uw vrouw haar eigen verklaring laat afgeven, lijkt mij dat redelijk positief. Maar u weet: bij gevaar niet inhalen, als u begrijpt wat ik bedoel.