jo
door jolan12 Sep 8, 2010 om 13:51
Geldzaken & recht

Chipknip

1x is mijn bankpas door onbekende oorzaak geblokkeerd door de bank en 1x moest ik het zelf blokkeren. 2x ben ik dus mijn geld kwijt wat op de chipknip staat. Mag dat zomaar?

4069 7 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Sep 8, 2010 om 14:10
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Als je bankpas geblokkeerd wordt, dan is het saldo op de chipknip nog niet verdwenen, je krijgt een nieuwe pincode (of dezelfde) uitgereikt en dan heb je weer beschikking tot je pinpas+chipknip.

Als je zelf een chipknip blokkeert kun je die ook weer deblokkeren bij een oplaadpunt.

Verder is een chipknip gewoon hetzelfde als een gevulde portemonnee, als je die verliest dan ben je het geld kwijt. Met de chipknip is dat precies hetzelfde.

Overigens ben ik wel eens mijn Postbank chipknip verloren en een half jaar later kreeg ik zomaar ineens het saldo dat daar nog op stond op m'n rekening teruggeboekt. Best een aardige verrassing, ik rekende nergens meer op en had ook nergens om gevraagd.

erik008
door erik008 - Sep 8, 2010 om 14:32
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Ik heb bij het blokkeren van de bankpas ook gehad dat de chipknip zich blokkeerde toen ik hem in het oplaadpunt stak.
Dit kun je zelf ongedaan maken.
Geld van de chipknip is nooit weg, zolang je pas in je bezit hebt, ook als de chip defect is krijg je bij de bank je geld retour.

mi
door mierl047 - Sep 10, 2010 om 06:54
1 Antwoorden / 0 Vragen

Op alle oplaadpunten bestaat tevens de mogelijkheid om het saldo van je chipknip terug te stortwen naar je rekening. Handig als je bijv. een nieuwe pas toegestuurd krijgt. Je geld is dus nooit weg. Bij het oplaadpunt even goed de keuzemogelijkheden doorlopen. Na 1-2 dagen staat het teruggestorte bedrag weer automatisch op je rekening.

Succes

ma
door manya - Sep 10, 2010 om 15:56
15 Antwoorden / 0 Vragen

Dat heb ik ook gehad en wat zegt de bank? U moet het zien als contant geld,dus weg is weg .Dit grapje heeft me dus 50 euro gekost.
Een goede raad neem geen chip of zet er niet veel op. gr manya

jantom
door jantom - Sep 10, 2010 om 17:11
377 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik al vele jaren de chipknip. Een geweldige uitvinding waar bijna niemand gebruik van maakt...
Tot drie keer toe was mijn chipknip geblokkeerd maar de bank bracht steeds uitkomst.
Ik heb er nog nooit geld mee verloren.
Het kan nooit kwaad te weten hoe de chipknip juist te gebruiken. Er is niets mis mee.

th
door ther0225 - Sep 10, 2010 om 18:55
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik de chipper ook al jaren. In eerste instantie voor de parkeerautomaten.
Sommige kunnen alleen met chip.
Daarnaast is mijn werk ook over gegaan met only chip in de kantine en de machines.

1) Je kan je chipper deblokkeren in de automaat
2) Je kan het bedrag terug storten op je rekening.

Ik ben ook nog nooit me geld kwijt geraakt. Je moet nooit je oude pas weg gooien.
Je gooit ook niet je portemonnee weg als je niet alles eruit gehaald hebt.

Ik vind het een prachtig systeem en begin me zelfs te ergeren als ik in een winkel ben waar je niet met je chip kan betalen, maarja het is wel een geflopte systeem omdat er weinig mensen gebruik van maken dan vroeger gedacht bij de invoering.

Het heeft gewoon iets om geld bij je te hebben en contant te betalen. Dit is alleen vor mij verleden tijd.

ke
door kenner - Sep 13, 2010 om 00:15
48 Antwoorden / 6 Vragen

Geduld.
Je krijgt het saldo gewoon op je rekening (terug) gestort!
Kan ff duren,maar toch............