jo
door jolan12 Sep 8, 2010 om 13:51
Geldzaken & recht

Chipknip

1x is mijn bankpas door onbekende oorzaak geblokkeerd door de bank en 1x moest ik het zelf blokkeren. 2x ben ik dus mijn geld kwijt wat op de chipknip staat. Mag dat zomaar?

4069 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edwardus
door edwardus - Sep 8, 2010 om 14:10
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

Als je bankpas geblokkeerd wordt, dan is het saldo op de chipknip nog niet verdwenen, je krijgt een nieuwe pincode (of dezelfde) uitgereikt en dan heb je weer beschikking tot je pinpas+chipknip.

Als je zelf een chipknip blokkeert kun je die ook weer deblokkeren bij een oplaadpunt.

Verder is een chipknip gewoon hetzelfde als een gevulde portemonnee, als je die verliest dan ben je het geld kwijt. Met de chipknip is dat precies hetzelfde.

Overigens ben ik wel eens mijn Postbank chipknip verloren en een half jaar later kreeg ik zomaar ineens het saldo dat daar nog op stond op m'n rekening teruggeboekt. Best een aardige verrassing, ik rekende nergens meer op en had ook nergens om gevraagd.

erik008
door erik008 - Sep 8, 2010 om 14:32
1401 Antwoorden / 25 Vragen
0

Ik heb bij het blokkeren van de bankpas ook gehad dat de chipknip zich blokkeerde toen ik hem in het oplaadpunt stak.
Dit kun je zelf ongedaan maken.
Geld van de chipknip is nooit weg, zolang je pas in je bezit hebt, ook als de chip defect is krijg je bij de bank je geld retour.


mi
door mierl047 - Sep 10, 2010 om 06:54
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Op alle oplaadpunten bestaat tevens de mogelijkheid om het saldo van je chipknip terug te stortwen naar je rekening. Handig als je bijv. een nieuwe pas toegestuurd krijgt. Je geld is dus nooit weg. Bij het oplaadpunt even goed de keuzemogelijkheden doorlopen. Na 1-2 dagen staat het teruggestorte bedrag weer automatisch op je rekening.

Succes

ma
door manya - Sep 10, 2010 om 15:56
15 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dat heb ik ook gehad en wat zegt de bank? U moet het zien als contant geld,dus weg is weg .Dit grapje heeft me dus 50 euro gekost.
Een goede raad neem geen chip of zet er niet veel op. gr manya

jantom
door jantom - Sep 10, 2010 om 17:11
377 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik gebruik al vele jaren de chipknip. Een geweldige uitvinding waar bijna niemand gebruik van maakt...
Tot drie keer toe was mijn chipknip geblokkeerd maar de bank bracht steeds uitkomst.
Ik heb er nog nooit geld mee verloren.
Het kan nooit kwaad te weten hoe de chipknip juist te gebruiken. Er is niets mis mee.

th
door ther0225 - Sep 10, 2010 om 18:55
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik gebruik de chipper ook al jaren. In eerste instantie voor de parkeerautomaten.
Sommige kunnen alleen met chip.
Daarnaast is mijn werk ook over gegaan met only chip in de kantine en de machines.

1) Je kan je chipper deblokkeren in de automaat
2) Je kan het bedrag terug storten op je rekening.

Ik ben ook nog nooit me geld kwijt geraakt. Je moet nooit je oude pas weg gooien.
Je gooit ook niet je portemonnee weg als je niet alles eruit gehaald hebt.

Ik vind het een prachtig systeem en begin me zelfs te ergeren als ik in een winkel ben waar je niet met je chip kan betalen, maarja het is wel een geflopte systeem omdat er weinig mensen gebruik van maken dan vroeger gedacht bij de invoering.

Het heeft gewoon iets om geld bij je te hebben en contant te betalen. Dit is alleen vor mij verleden tijd.

ke
door kenner - Sep 13, 2010 om 00:15
48 Antwoorden / 6 Vragen
0

Geduld.
Je krijgt het saldo gewoon op je rekening (terug) gestort!
Kan ff duren,maar toch............

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer