mi
door mistert55 Nov 17, 2010 om 00:01
Geldzaken & recht

Conflict met specseavers

In nov 2009 Heeft mijn vrouw een bril bij specseavers gekocht. Hun regelden de vergoeding met het CZ. De vergoeding was in ons geval € 100,- bij de plus verzekering.
Dit bedrag werd gelijk van de nota afgetrokken.Bijna een jaar later op 15-10-2010 is er zonder ook maar enige berichtgeving € 100,- afgeschreven van onze rekening met de volgende omschrijving. Automatische afschrijving zorgverzekering.Na herhaaldelijk telefoneren nu +/- 4 weken wordt ons steeds verteld dat ze het op kantoor aan het uitzoeken zijn. Zelf heb ik met mijn digicode via het CZ gecontroleerd of het bedrag door CZ is overgemaakt, mijn vrouw heeft ook met CZ gebeld en die hebben geantwoord dat specseavers naar het CZ moest bellen. Dit heeft mijn vrouw Specseavers meegedeeld en kreeg daar als antwoord, die kunnen wel veel vertellen maar wij willen het in onze administratie zien.Wat kunnen we doen?

7623 6 Rapporteer

ikbenik
door ikbenik - Nov 17, 2010 om 00:24
2845 Antwoorden / 27 Vragen

CZ staat wel degelijk in hun recht.

Specsavers had nooit of te nimmer die €100,- op de nota mogen korten.

Wat is het geval?

Die vergoeding van €100,- is een zaak tussen u en de CZ, waarbij Specsavers compleet buiten staat.

Hier werd onterecht gedacht dat u die korting kreeg en dat CZ die vergoeding aan Specsavers uitbetaald.
Nu zou wel het volgende zijn dat CZ die nota van Specsavers nooit gekregen zou hebben, en de schade nu op de verzekerde gaat verhalen.
Doordat de nota nooit is verstuurd, is er onterecht een bedrag uitgekeerd.

Als u het volledige bedrag aan Specsavers had betaald en zelf de nota naar CZ gestuurd had, was dit zowiezo niet gebeurd.

st
door stfr - Nov 17, 2010 om 13:20
15 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.specsavers.nl/zorgverzekeraars/

Hier kun je lezen, dat Specsavers de vergoeding "meestal" rechtstreeks met de zorgverzekeraar verrekend. Mijn ervaring (met VGZ en Hans Anders/Pearle) is dat dat ook inderdaad rechtstreeks gebeurt. Ik heb ook pas een nieuwe bril gekocht en bij betaling waren direct alle kortingen en vergoedingen al verrekend.
Specsavers en CZ hebben een kortingsregeling, dus ik denk dat je ervan uit kan gaan dat ze de vergoeding dan ook rechtstreeks regelen. Helemaal zeker weet ik dit niet;ik weet ook niet of dat afhankelijk is van de aanvullende verzekering die je hebt.
Los daar van, vind ik het belachelijk dat CZ "zomaar" bijna een jaar na dato terecht of onterecht een bedrag van 100 Euro van uw rekening afschrijft, ze hadden u op zijn minst hierover schriftelijk kunnen informeren.
Ik had in een dergelijk geval het bedrag gestorneerd, maar daarvoor is helaas de termijn al verstreken.
Kunt u ook in MijnCZ zien hoe de oorspronkelijke rekening van de bril in 2009 verwerkt is?

Groet,
S.Franken

gerardk
door gerardk - Nov 17, 2010 om 15:37
175 Antwoorden / 8 Vragen

Als je nog niet de 165 euro eigen risico verbruikt hebt dan zal de zorgverzekering de uitbetalingen tot een bedrag van die 165 euro terugvorderen en dat mogen zij van je rekening afschrijven.

st
door stfr - Nov 17, 2010 om 16:03
15 Antwoorden / 0 Vragen

https://www.cz.nl/zoeken?s=cz&keywords=eigen+risico

Kijk onder: wat betekent eigen risico bij mijn verzekering:

"Kosten die vallen onder de aanvullende verzekering worden niet verrekend met het eigen risico."

Als ik uw vraag goed lees valt de vergoeding waar u recht op had onder de plus verzekering, wat een aanvullende verzekering is. Dat is dus ook niet bedrag wat afgeschreven is.

SF

ja
door jans2 - Nov 17, 2010 om 17:49
311 Antwoorden / 4 Vragen

Wat u kunt doen is opnieuw met CZ bellen of liever nog schrijven met bovenstaande vraag.
Betreft die 100 euro inderdaad de bril (gezien het ontbreken van een omschrijving)?
U heeft recht op duidelijkheid, liefst op papier, daar vraagt Specsavers ook om.

an
door anna755 - Nov 18, 2010 om 15:46
6 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vind dit maar vreemd, heb al vaker een bril bij specksavers gekocht, de vergoeding van CZ verrekenen hun meteen. ik heb hier nog nooit problemen mee gehad.