Consumenten recht
Mij vrouw heeft voor de corona een 10 rittenkaart gekocht bij een slendersalon, deze week is de salon weer open gegaan , De eigennaar gaf aan , dat alle abonnementen en rittenkaarten zijn vervallen.
Een 10 ritten kaart kost 100 euro , en ze is op die kaart 2 keer geweest. Kunnen we de 80 euro terug vorderen ?
bij voorbaat dank voor uw antwoord.
Met vriendelijke groet,
P.Stout
De salon mag niet zomaar deze kaarten ongeldig maken. Om welk salon gaat het hier?
Dit is wat er in hun huisregel staat dus het ongeldig verklaren kan dus niet. Zo het eenzijdig gebeurt heeft u naar mijn mening recht op geld terug.
- Voor alle abonnementen (incl. 10-rittenkaart) geldt dat na afloop van de abonnementstermijn, deze automatisch verlengd wordt tot wederopzegging, met in achtneming van de eventueel overeengekomen opzegtermijn.
Lees hier hun huisregels
Weer een bedrijf wat denkt een slaatje te kunnen slaan uit corona.
Sommige moeten wel hun prijzen aanpassen om hun hoofd boven water te houden. Als je je AOW en pensioen krijgt is het makkelijk praten maar mensen die moeten werken voor hun geld zitten in een andere situatie momenteel. Misschien goed om een tijdelijk solidariteitspremie van de AOW in te houden zodat mensen die problemen hebben gekregen door de crisis een beetje geholpen kunnen worden? O wacht, bejaarden zijn niet zo solidair met de rest van de maatschappij.
Die zelfstandigen hebben van de overheid geld gekregen voor de vaste lasten. En als ze personeel hebben ook nog een vergoeding voor de personeelskosten.
En mensen die werken, hebben hun salaris ontvangen.
En wat hebt u ingeleverd?
Ik denk dat ik hier te maken heb met één van de medewerkers, het is laagdunkend om zo over pensioenadoos te spreken.
Misschien heeft RJW wel een bedrijfje en jammert hij daarom.
De belastingbetaler betaalt al meer dan genoeg aan "het hoofd boven water houden". Er was een tijd dat als je bedrijf niet rendabel was of je baan niets opleverde dat je een ander werk zocht. Er wordt veel te veel uitgegeven aan achterover kunnen leunen en klagen.
punt 11
- Voor 10-rittenkaarten (slenderen en fame) geldt dat deze een geldigheidsduur hebben van drie maanden
Uitgaande van deze regel zou het kunnen.Maar in hoeverre corona iets veranderd ...... weet ik niet.
@MAHADMA, zie 17. van de huisregels
- Voor alle abonnementen (incl. 10-rittenkaart) geldt dat na afloop van de abonnementstermijn, deze automatisch verlengd wordt tot wederopzegging, met in achtneming van de eventueel overeengekomen opzegtermijn.
Ik zie dat hun huisregels niet zijn aangepast (volgens link van @gerbera. Dus zou men het inderdaad moeten terug betalen. Alleen, geen idee of ze het overleefd hebben. En waar een toko of zo er niet meer is: kan je wel geld terug willen krijgen maar..... kan met het op een slenderbank ook schudden. Lijkt mij dan.
Hier lijkt mij, gelet op hetgeen al is gemeld m.b.t. niet nakomen van de huisregels maar één advies en dat is in gebreke stellen:
Zie daarvoor https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en kunt u deze voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ benutten.
Het kan ook zinvol zijn om deze vraag, met ook de verwijzing naar de leveringsvoorwaarden van die salon (huisregels), voor te leggen bij de ACM https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer
Volgens mij kan een 10 rittenkaart nooit automatisch verlengd worden immers je neemt een bepaalde hoeveelheid af en dat is het. Zou je zelf willen verlengen neem je of weer een 10 ritten kaart of een abonnement. In dat laatste geval is automatische verlenging wel toegestaan. Naar mijn mening geeft de eigenaar er een eigen draai aan en maakt hier misbruik van de corona en zich daarmee onrechtmatig gelden toe te eigend. Dien eenklacht in met de link van @heremietkreeft.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer