PleunStout
door PleunStout Jun 3, 2021 om 21:31
Geldzaken & recht

Consumenten recht

Mij vrouw heeft voor de corona een 10 rittenkaart gekocht bij een slendersalon, deze week is de salon weer open gegaan , De eigennaar gaf aan , dat alle abonnementen en rittenkaarten zijn vervallen.
Een 10 ritten kaart kost 100 euro , en ze is op die kaart 2 keer geweest. Kunnen we de 80 euro terug vorderen ?
bij voorbaat dank voor uw antwoord.

Met vriendelijke groet,
P.Stout

4636 13 Rapporteer

ne
door neodutchio - Jun 3, 2021 om 21:35
5245 Antwoorden / 12 Vragen

De salon mag niet zomaar deze kaarten ongeldig maken. Om welk salon gaat het hier?

gerbera
door gerbera - Jun 3, 2021 om 21:35
7459 Antwoorden / 14 Vragen

Dit is wat er in hun huisregel staat dus het ongeldig verklaren kan dus niet. Zo het eenzijdig gebeurt heeft u naar mijn mening recht op geld terug.

  1. Voor alle abonnementen (incl. 10-rittenkaart) geldt dat na afloop van de abonnementstermijn, deze automatisch verlengd wordt tot wederopzegging, met in achtneming van de eventueel overeengekomen opzegtermijn.

Lees hier hun huisregels

tijger1
door tijger1 - Jun 3, 2021 om 21:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Weer een bedrijf wat denkt een slaatje te kunnen slaan uit corona.

rj
door rjw Jun 3, 2021 om 22:14
3368 Antwoorden / 5 Vragen

Sommige moeten wel hun prijzen aanpassen om hun hoofd boven water te houden. Als je je AOW en pensioen krijgt is het makkelijk praten maar mensen die moeten werken voor hun geld zitten in een andere situatie momenteel. Misschien goed om een tijdelijk solidariteitspremie van de AOW in te houden zodat mensen die problemen hebben gekregen door de crisis een beetje geholpen kunnen worden? O wacht, bejaarden zijn niet zo solidair met de rest van de maatschappij.

tijger1
door tijger1 Jun 3, 2021 om 22:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die zelfstandigen hebben van de overheid geld gekregen voor de vaste lasten. En als ze personeel hebben ook nog een vergoeding voor de personeelskosten.

En mensen die werken, hebben hun salaris ontvangen.

En wat hebt u ingeleverd?

PleunStout
door PleunStout Jun 3, 2021 om 22:59
Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat ik hier te maken heb met één van de medewerkers, het is laagdunkend om zo over pensioenadoos te spreken.

tijger1
door tijger1 Jun 3, 2021 om 23:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien heeft RJW wel een bedrijfje en jammert hij daarom.

aurora1
door aurora1 Jun 4, 2021 om 12:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De belastingbetaler betaalt al meer dan genoeg aan "het hoofd boven water houden". Er was een tijd dat als je bedrijf niet rendabel was of je baan niets opleverde dat je een ander werk zocht. Er wordt veel te veel uitgegeven aan achterover kunnen leunen en klagen.

rj
door rjw - Jun 3, 2021 om 22:13
3368 Antwoorden / 5 Vragen

Is het nog wel hetzelfde bedrijf? Niet dat het een doorstart is met een nieuwe eigenaar?

mahadma
door mahadma - Jun 3, 2021 om 22:22
11716 Antwoorden / 52 Vragen

punt 11

  1. Voor 10-rittenkaarten (slenderen en fame) geldt dat deze een geldigheidsduur hebben van drie maanden

Uitgaande van deze regel zou het kunnen.Maar in hoeverre corona iets veranderd ...... weet ik niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 4, 2021 om 09:09
16957 Antwoorden / 202 Vragen

@MAHADMA, zie 17. van de huisregels

  1. Voor alle abonnementen (incl. 10-rittenkaart) geldt dat na afloop van de abonnementstermijn, deze automatisch verlengd wordt tot wederopzegging, met in achtneming van de eventueel overeengekomen opzegtermijn.

tenormin
door tenormin - Jun 3, 2021 om 22:24
16933 Antwoorden / 108 Vragen

Ik zie dat hun huisregels niet zijn aangepast (volgens link van @gerbera. Dus zou men het inderdaad moeten terug betalen. Alleen, geen idee of ze het overleefd hebben. En waar een toko of zo er niet meer is: kan je wel geld terug willen krijgen maar..... kan met het op een slenderbank ook schudden. Lijkt mij dan.

tijger1
door tijger1 - Jun 3, 2021 om 22:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat spul zal dus nu wel weer open gaan, of open zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 4, 2021 om 09:12
16957 Antwoorden / 202 Vragen

Hier lijkt mij, gelet op hetgeen al is gemeld m.b.t. niet nakomen van de huisregels maar één advies en dat is in gebreke stellen:

Zie daarvoor https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en kunt u deze voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ benutten.

Het kan ook zinvol zijn om deze vraag, met ook de verwijzing naar de leveringsvoorwaarden van die salon (huisregels), voor te leggen bij de ACM https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer

gerbera
door gerbera - Jun 4, 2021 om 09:24
7459 Antwoorden / 14 Vragen

Volgens mij kan een 10 rittenkaart nooit automatisch verlengd worden immers je neemt een bepaalde hoeveelheid af en dat is het. Zou je zelf willen verlengen neem je of weer een 10 ritten kaart of een abonnement. In dat laatste geval is automatische verlenging wel toegestaan. Naar mijn mening geeft de eigenaar er een eigen draai aan en maakt hier misbruik van de corona en zich daarmee onrechtmatig gelden toe te eigend. Dien eenklacht in met de link van @heremietkreeft.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jun 4, 2021 om 12:14
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ik denk dat als deze persoon overal dit bekend gaat maken?

Naast Kassa, ook Radar,  Faceboek en waar  hij maar zijn verhaal kwijt kan!
Dan koste dat meer dan  €80,- omzet en  die claimen word erg lastig als de eigenaar een rechtszaak er vaak ging maken.

Daarmee dreigen  is vaak voldoende,   en die 8x afmaken?
Zou ik niet doen, gewoon geld terug!

Jammer dat Topic starter geen adres van deze  melde... nu   geen zekerheid of het  de hier genoemde is.

gerbera
door gerbera Jun 4, 2021 om 13:28
7459 Antwoorden / 14 Vragen

Jammer dat u ook hier weer niet goed leest, hoe kun je die 8 keer afmaken als de kaart ongeldig is. En waar moet de eigenaar een rechtzaak van maken terwijl die zelf onrechtmatig handeld. Helaas u snapt er ook hier weer niets van, er is geen (plaats)naam genoemd en de slendersalon bevindt zich in div. woonplaatsen.

sa
door sandramuys - Jun 7, 2021 om 13:17
6 Antwoorden / 1 Vragen

Bij ons voor jaren hetzelfde probleem. Gemeente had onze straatnaam deels gewijzigd, het huisnummer veranderd en het postcode met 1 letter veranderd. Dit in 2016. Tot nu toe had ik altijd problemen met leveringen (gewone post ging goed, als dezelfde postbode liep, maar tijdens zijn vakanties....).
(ter verduidelijking: Rozenstraat --> RozenPark, andere huisnummer enzovoorts). Verderop is het nog RozenStraat, met dezelfde huisnummers als wij nu hebben (2 t/m 40). Echter zit er alleen een woonheuvel tussen de beide kanten van de RozenPark  -->RozenStraat. Probleem voor mij was dat de huis in de Rozenstraat met het zelfde nummer als wij hebben vaak leeg staat omdat het een particuliere huurhuis is.
Uiteindelijk heb ik met veel moeite alle pakketbezorgers die hier werkzaam zijn (en dat zijn er een heleboel) aangesproken over de wijziging. Want de gemeente had ze nooit verteld (ook de bewoners van onze stad wisten van niets). Het heeft mij, om en nabij 4 jaar geduurd. Google maps is volgens mij eindelijk goed (alhoewel de postcode klopt niet). Maar dat heeft inderdaad héél lang geduurd. En vaak gingen mijn pakketjes terug omdat de mensen in de Rozenstraat niet thuis waren (of het huis was op dat moment leeg). Ik heb het opgelost door gewoon blijven zeggen, klagen, doorgeven, en nogmaals doorgeven. En klagen. Toen mijn man overleed 10 maanden nadat de straatnaam gewijzigd was, ben ik gewoon langsgegaan met de mededeling dat zij veel post (kaartjes ingegooid en zo) kon verwachten. We hebben toen 06 nummers uitgewisseld en zijn we elkaar gaan app'n als er iets bij haar in de bus lag. Ook kwam ze het soms afgeven.

gerbera
door gerbera Jun 8, 2021 om 11:48
7459 Antwoorden / 14 Vragen

Zie ff het verband niet met de vraag over de 10 rittenkaart, waarschijnlijk zat u in de verkeerde rubriek.

1paul
door 1paul - Jun 8, 2021 om 08:08
3319 Antwoorden / 0 Vragen

nee dit mogen ze niet zomaar doen, u heeft recht op geld terug of vervolg van de behandelingen....

kijk ook de voorwaarden na maar in dit geval geld ook overmacht....