br
door brievenbus.joey Jan 25, 2017 om 17:11
Geldzaken & recht

Creditcard aanvraag

Mijn partner (samenwonend) vraagt een creditcard aan via Qander (Gamma Visa kaart).
Wij wonen wel samen maar hebben strikt gescheiden financiën. Wij zijn geen fiscaal partner, geen toeslagen partner, geen samenlevingscontract en geen testament.

Qander eist dat ik de overeenkomst ook teken. Naar mijn idee mogen zij dit niet eisen. Ik heb helemaal niks met die creditcard te maken.
Door het ondertekenen van de overeenkomst val ik ook onder de noemer 'kredietnemer' (staat omschreven in het contract).

Mogen zij mij 'dwingen' die overeenkomst te tekenen? Of eigenlijk, mogen zij de kaart aan mijn partner weigeren als ik niet teken?

2831 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 25, 2017 om 17:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vragen mogen ze alles, maar ze kunnen u uiteraard niet dwingen. En als ze dan aan uw partner geen kaart willen verstrekken, daartoe zijn zij niet verplicht, gaat zij toch naar een andere bank?

kv
door kvjapio - Jan 25, 2017 om 17:22
281 Antwoorden / Vragen

Een bedrijf kan natuurlijk van alles eisen, maar daar hoeft u niet op in te gaan. En als u dat niet doet dan 'dwingen' ze u ook nergens toe. Weigeren mogen ze natuurlijk altijd, maar daarvan zou ik me ook niks aantrekken. Er zijn volgens mij zat verschaffers van Visa kaarten die niet moeilijk doen. Ik heb er tot tevredenheid al jaren een van Visa zelf (35 euro per jaar) en er heeft nog nooit iemand gevraagd of geëist om iemand mee te laten tekenen. Verder kan je visakaarten verkrijgen bij banken, de anwb en nog veel meer. Gewoon wegwezen daar :) zou ik zeggen - als ze moeilijk blijven doen.

tijger1
door tijger1 - Jan 25, 2017 om 17:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Trouwens raar bedrijf. Nergens is te vinden wat de kosten zijn en ook niet hoeveel rente ze rekenen. Laat uw partner naar de eigen bank of zo gaan.

di
door digioma - Jan 25, 2017 om 17:42
646 Antwoorden / 29 Vragen

En als het mailadres dat bovenaan staat je privé-adres is (zou kunnen) dan krijg je vast een heleboel aanbiedingen...

edrick3
door edrick3 - Jan 25, 2017 om 17:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Inderdaad.....je hebt niets met die creditcardaanvraag te maken.
Laat partner maar naar een andere 'instelling' gaan.
Trouwens: zou de redactie ven vragen of je je gebruikersnaam kunt veranderen. ;-)

ne
door neodutchio - Jan 25, 2017 om 17:45
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Hoe komt Quander aan uw naam? Dit kan alleen als uw partner aangeeft dat zij samenwoont. En met samenwonen wordt bedoeld een gemeenschappelijk huishouden runnen. M.i. is de aanvraag verkeerd ingevuld waardoor uw handtekening nodig is.

jo
door jorisw Jan 25, 2017 om 21:53
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Op de Gamma site staat dat je de kaart kunt aanvragen door Quander te bellen.... Zo zullen ze wel aan de naam van TS komen....

Ik zie ook dat een partnercard gratis is. Wellicht dat dit de reden is dat ook de partner moet tekenen?

ne
door neodutchio Jan 25, 2017 om 22:05
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Wel als er een partner een extra kaart wilt, maar dan moet je ook opgeven dat je een partner hebt. Als je vrijgezel bent heb je immer ook geen partner om te tekenen. In dit geval zal de partner aangegeven hebben dat ze samenwonend is. De had dat niet moeten doen.

aurora1
door aurora1 - Jan 25, 2017 om 20:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De website van Quander is van 2017, dus net nieuw. Wel staat te lezen dat ze over de jaren met verschillende namen winkelkaarten verstrekten. Ik zou niet via zoiets onbekends en onduidelijks een Visacard aanvragen. Zoals al is gezegd, nergens is te vinden wat het kost en wat ik verder zoal lees op de website bevalt me ook niet zo goed.
Vraag Visa rechtstreeks aan of bijv. via de ANWB met een korting, of een creditcard via de (eigen) bank.
En natuurlijk niet mede-ondertekenen.
Zoals al is gezegd, Quander kan wel van alles eisen, maar daar heeft u niets mee te maken. Ik begrijp ook niet dat uw partner dat normaal lijkt te vinden en daarmee akkoord lijkt te zijn en niet direct met die aanvraag gestopt is.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 26, 2017 om 12:42
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Vragen mag maar gelet op de aard van de vraag zou ik deze mogelijkheid niet benutten. Er z\eer dan voldoende andere manieren om aan een Visa kaart te komen bijv. via ANWB. Daarbij is de vraag van belang of de kaart die u noemt niet meer een klantenkaart (en debetkaart)  is dan een creditkaart